24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

2017’de sektörü tüketicilerin istediği ürünler şekillendirecek

Sigorta sektöründe büyümenin sürdüğünü belirten Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, bu yıl sektörde bireylerin istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenen ürünlerin önem kazanacağını söyledi.

baturalp pamukcu (2)

Türk sigorta sektörünün, 2017 yılında da büyümeyi sürdüreceğini belirten Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, bu yıl sektörde bireylerin istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenen ürünlerin önem kazanacağını söyledi. Türk Nippon Sigorta olarak da ihtiyaca yönelik farklı ürünler hazırlayacaklarını ifade eden Pamukçu, sektörde bu yıl trafik ve kasko sigortalarının yanı sıra sağlık, yangın, mühendislik ve nakliyat branşlarında büyüme yaşanabileceğini vurguladı. Sektörde 2016 yılının bir değerlendirmesini yapan Pamukçu, sektörün geçen yılda enflasyon oranlarının üzerinde bir büyüme gösterdiğini kaydetti. Sektörün, prim üretimi bazında 2016 yılını nominal olarak yüzde 30.5, reel anlamda ise yüzde 20.2 oranında bir büyüme ile kapattığını belirten Pamukçu, hayat dışı branşlarda, büyümenin nominalde yüzde 30, reelde ise yüzde 19.8 olarak gerçekleştiğini ifade etti.

Sektör 2016’da kârlı

Hayat dışı branşlarda, 2015 yılını teknik zarar ile kapatan sektörün, 2016 yılını teknik kâr ile kapatmasının hayat dışı branşlarda yükselen bir grafiği gösterdiğini ifade eden Pamukçu, sektör prim üretiminin yüzde 54’ünü oluşturan kasko ve trafik sigortalarında görülen teknik iyileşmenin, yıl sonunda konsolide sonuçlara da olumlu yansıdığını söyledi. Türk Nippon Sigorta’nın, 2017 yılı hedefleri hakkında da bilgi veren Pamukçu, şirket olarak ürün yapılarını tekrar gözden geçirdikleri bireysel sigortaların yanı sıra özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin yangın, nakliyat, inşaat sigortalarında üretimi ve kârlılığı artırmayı hedeflediklerini belirtti. Pamukçu’nun verdiği bilgilere göre, şirket bu ürünlerin dışında, 2017 yılında sağlık ve ferdi kaza tabanlı sigorta ürünleri ile sektörde etkin bir oyuncu olacak. Ayrıca, her alanda piyasanın ihtiyaçlarını yakından takip eden şirket, ihtiyaca yönelik farklı ürünler hazırlayıp, bu ürünleri çeşitli satış kampanyaları ile destekleyecek.

Türkiye’de sigorta bilincini artıracak çalışma yapılmalı

Swiss Re’nin 2015 yılı Sigma Raporu’na göre; Gayri Safi Milli Hasıla içinde Türk sigorta sektörünün prim üretiminin yüzde 1.55 olduğunu vurgulayan Dr. E. Baturap Pamukçu, “Bu oran gelişmekte olan ülkelerde yüzde 2.92, gelişmiş ülkelerde yüzde 8.12 ve dünya genelinde de yüzde 6.23 düzeyinde. Sektörümüz gelişmekte olan ülkelere göre bile Gayri Safi Milli Hasıla içinde çok düşük bir pay alıyor. Ülkemizdeki sigorta olgusu bilinirliğinin ve bilincinin yeterli düzeyde olmaması ve sigortanın geniş tabana yayılmaması, ülkemiz sigorta piyasasının hedeflenen seviyelerde oluşmamasına yol açıyor. Türkiye’de zorunlu olan sigortalarda bile sigortalanma potansiyelinin çok düşük olduğunu görüyoruz. Birçok sigortalının yeterli bilinç düzeyinde olmadığını görüyoruz. Bu konuda sektör olarak sigorta bilincini artıracak kapsamlı bir çalışma yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Türkiye’de sigortacılık kavramını, eğitim müfredatlarına ilave ederek, geniş bir eğitim çerçevesinde anlatmanın, sigorta sektörü için atılacak en büyük adımlardan biri olacağı görüşündeyim” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER