19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

David Kohen: Şirketler, sürdürülebilir kârlılık üzerine yoğunlaştı

DAVID KOHEN | HAYATIMIZ SİGORTALI

Avrupa’da takriben 4 bin sigorta şirketi faaliyette olup, bu şirketlerin çoğu gruplar şeklinde oluşmuştur. Aynı isim altında faaliyet gösteren hayat dışı, hayat/emeklilik, yatırım, kredi, reasürans, asistans ve yurt dışındaki şirketler, aynı çatı altında tek bir grup olarak birleşir ve sıralanır. Örneğin Allianz Grubu, Axa Grubu gibi. Bu çalışmanın konusunu oluşturan Avrupalı sigorta gruplarının performansı incelenirse;

▼ En büyük 20 grubun ilk üç sıralaması (Axa, Allianz, Generali) 2011 yılından beri hiç değişmedi.

▼ En büyük 20 grubun toplam üretiminin, yüzde 52’si ilk beş grubun elindedir.

▼ İlk 20 grubun 13’ü Türkiye’de faaliyettedir.

ilk 20 sigorta

YORUM

İlk sayfadaki tabloya bir göz atarsak; 2015 yılında,

▼ Zurich’in 4’üncü sıradan 5’inci sıraya kaydığını,

▼ Prudential’ın onun yerine geçtiğini,

▼ Talanx-HDI’nin ‘güzel bir sıçrayışla’ 9’uncu sıradan 6’ncı sıraya yerleştiğini,

▼ Aviva’nın, 7’nci sıradan 9’uncu sıraya kaydığını,

▼ Mapfre’nin, 10’uncu sırasını koruduğunu,

▼ Ergo ve Achmea/Eureko’nun birer sıra düştüğünü,

▼ Groupama’nın 16’ncı sırasını koruğunu görüyoruz.

Globalleşme stratejilerinde iç pazar dışındaki uluslararası primlerinin payı, 2015 yılında stabilize oldu ve yurt dışı pazarın oranı, global cironun yüzde 57’sine ulaştı. Fakat, faaliyetlerinin dijitalize olması gerekliliği nedeniyle Avrupa’daki sigorta gruplarının yeni zorluklara göğüs germesi gerekiyor. Kişiselleştirilmiş bir fiyatlandırma sunan yenilikçi ürünler, globalleşme politikası ile birleşerek yakın gelecekte sigorta grupları için önemli faktör olacaktır.

YENİ TREND: Şirketlerin artık pazar payı büyütme yarışını terk edip, maliyet ve kârlılık rasyosu üzerine yoğunlaştıkları gözleniyor.

Sektörümüzün toplam prim üretimi Avrupa’da 17’nci sıradaki şirketten daha az

Türkiye sigorta piyasasını, Avrupa piyasası ile kıyaslamak için ölçü olarak TL’yi Euro’ya çevirdik. Kur farklarından dolayı sektörümüzün prim üretimi artış oranı, Avrupa’nın seviyelerine düşüyor. Örneğin, sektörümüzün 2016 yılı TL bazında üretim artış oranı yüzde 30 bantlarında gösterilmişse de üretim artışı Euro bazında yüzde 3.34 seviyesine iniyor. Sektörümüzün, 12 milyar Euro toplam prim üretimi, Avrupa’da 17’nci sırada bulunan bir tek şirketin prim üretiminden daha azdır.

2016 toplam prim

BİR FIKRA

Adım Hüseyin karnavala gidiyorum

Paris’te bir rahibe bir taksiye biner. Yakışıklı sürücü, aynadan devamlı rahibeye bakar.

“Oğlum niye bakıyorsun?” diye sorar rahibe.

– Size bir sorum var, ama sizi rahatsız etmek istemiyorum.

– Oğlum, beni hiçbir şey rahatsız edemez. Gördüğün gibi yaşlı bir rahibeyim. İstediğini sorabilirsin.

– Hep bir fantezim olmuştur. Bir rahibenin beni öpmesini istemişimdir.

– Peki, ne yapabiliriz bakalım. Öpeceğim kişinin öncelikle bekâr ve ikinci olarak da Katolik olması gerekir.

Taksi şoförü çok heyecanlanır ve şöyle der:

– Evet, ben bekarım ve Katolik’im.

– Tamam, arabayı bir sonraki sokağa doğru çevir.

Sonra rahibe sürücüyü şehvetle uzun uzun öper.

Sürücü şaşkın şaşkın bakakalır ama sonra birden ağlamaya başlar.

-“Sevgili çocuğum, neden ağlıyorsun?” diye sorar rahibe.

– Büyük bir günah işlediğim için beni affedin. Size yalan söylediğimi itiraf etmeliyim. Ben evliyim ve Yahudiyim…

“Üzülme oğlum der” rahibe. “Benim adım Hüseyin, karnavala gidiyorum!”

BİR GÜZEL

Bacaktan bacağa farklı sigorta

heidi klum

Sigorta ile evimizi, arabamızı, iş yerimizi, sağlığımızı güvence altına almaya çalışıyoruz. Ancak ünlülerin sigortaya olan ihtiyaçları bizlerden çok daha fazla. Mesela bir dönemin en ünlü Victoria’s Secret mankeni Heidi Klum. 44 yaşındaki Alman manken, bacaklarını 2.2 milyon dolara sigortalattı. İşin ilginç tarafı, Klum’un sağ bacağı, sol bacağından değerli. Güzel mankenin sağ bacağının sigorta bedeli 1.2 milyon dolar. Sol bacağınınki ise sadece 1 milyon dolar. Bunun sebebi de Heidi Klum’un sol bacağında bulunan minik bir yara izi.

10 parmağında 10 marifet

Klum, mankenliğin yanı sıra sanatın birçok alanında da kendini ispatlamış bir yıldız. 1998 yılında fark edilen ve 2010’a kadar aktif mankenlik yapan Klum’un bir müzik albümü bulunuyor. Birçok dizi ve sinema filminde de kendine yer bulan güzel, bir de kitap yazdı. Klum, tüm bunların yanında moda tasarımcısı olarak da biliniyor. Bebek ve yetişkin kıyafetleri, ayakkabılar, mücevherler ve bikiniler tasarladı. “Heidi Klum” ve “Me” adlı iki parfümü piyasaya sürdü. Resim tabloları ve heykellere imza attı. Almanya’da “Heidi Klum gülü” olarak bilinen bir gül türü bile var.

Aslında doğal esmer

2009 CFDA Fashion Awards - Arrivals

Boy: 176 cm
Kilo: 62 kg (Eskiden 54 kg)
Saç rengi: Sarışın (Asıl rengi esmer)
Göz rengi: Ela
Vücut ölçüleri: 91-69-94

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER