20 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Insure & Innovate Summit 2018’i herkes çok beğendi

Acerpro, Sigorta Cini ve Fintech Park’ın sponsorluğunda düzenlenen Insure&Innovate Summit 2018’den herkes memnun ayrıldı. Sigorta sektörünün bütün paydaşlarını buluşturan konferansa 250 kişi katıldı.

SİGORTAMEDYA

Türkiye’nin ilk yeni nesil sigorta teknolojileri konferansı Insure & Innovate Summit’18, Beşiktaş Deniz Müzesi’nde 3 Mayıs’ta gerçekleştirildi. Acerpro, Sigorta Cini ve Fintech Park’ın sponsorluğunda düzenlenen konferanstan herkes memnun ayrıldı. Sigorta sektörünün bütün paydaşlarını buluşturan konferansa 250 kişi katıldı. Sabah 9.00’da başlayıp gün boyu devam eden konferansta açık oturumlar, paneller ve Start-Up firmaların kendilerini anlatması ilgiyle izlendi.

Acer: Bankasurans 4.0 dönemi başlıyor

fatih acer nisan 1
Garanti Bankası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat İman’la birlikte “Bankasurans” panelinde konuşan Acerpro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, “Dijitalleşme ile sigorta şirketleri, bankalarla entegre olmaya başladı. Sigorta şirketleri ile bir bankaların entegre olabilmesi için iki kurumun da aynı lisanı kullanması gerekiyor. Bu konuda çok farklı deneyimler elde ettik.  Bankasurans’tan edindiğimiz deneyimler ile acente ve brokerların dijitalleşmesi için çalışmalara başladık. Çalıştığımız her acente ve broker artık birer insurtech şirketi gibi, müşterilerine ileri teknolojilerle hizmet vermeye başlayacak” dedi.

“Sigorta şirketleri ile bankaları entegre ettik”

Bankaların en çok zorlandığı kısmın bir sigorta şirketiyle ürün geliştirmek olduğunu söyleyen Acer, “Geliştirilen ürünün çok kısa sürede çalışıyor olması lazım. 6 ay – 1 sene gibi rakamlar, çok uzun süreler. En fazla birkaç hafta içinde o ürünün geliştirilip; şubeler, web sitesi, mobil uygulama, ATM, kiosk gibi her türlü kanala uyumlu hale gelmesi ve eğitimleriyle beraber hazır olması gerekiyor. Acerpro olarak 2005’den bu yana Türkiye’de Bankasurans Platformu gerçekleştirerek, önemli deneyimler elde ettik. Deneyimlerimizle bankaların en zorlandığı kısım olan sigorta şirketleriyle full entegresini sağladık” diye konuştu.

Acer: Önümüzdeki yıllarda Bankasurans 5.0 çıkacaktır

acerpro nisan 2018
Bankasurans gelişim süreçlerinden bahseden Acer, “Bankacılık ürünleri ile ilişkili sigorta ürünleri sunuluyorsa buna Bankasurans 1.0, çapraz satışlar ile müşterinin diğer sigorta ihtiyaçları karşılanıyorsa buna Bankasurans 2.0, müşteri bağlılığı ve CRM uygulamaları ile müşterinin sigorta ihtiyaçları karşılanıyorsa buna Bankasurans 3.0, banka tarafından tüm sigorta işlemleri, tüm dijital kanallar üzerinden müşterilere sunuluyorsa buna Bankasurans 4.0 deniliyor.

Bankasurans 4.0 bilinen karşılığı Dijital Bankasurans’tır. Türkiye’de ve dünyada bu konuda yoğun çalışmalar sürüyor. Biz de AcerPro olarak bankaların Bankasurans 4.0 sistemine geçebilmesi için tüm altyapılarımızı hazır hale getirmiş durumdayız. Önümüzdeki yıllarda insurtech sisteminin gelişmesi ve bankasurans sistemi ile birleşmesinden de Bankasurans 5.0 çıkmasını öngörüyorum. Bankaların; müşterileri risklerini anlık izleyebilecekleri, riskleri meydana gelmeden önlem alabilecekleri sistemler kullanması, insurtech’in en önemli faaliyet konularını oluşturacaktır” şeklinde açıkladı.

“Bankacılık dijitale geçti”

murat iman
Bankacılık ve sigortacılıkta dijitalleşmenin konuşulduğu panelde Garanti Bankası Sigorta ve Emeklilik Koordinasyon Direktörü Murat İman, Türkiye’de 81 milyon vatandaşın yüzde 77’sinin akıllı telefon sahibi olduğunu belirterek, “54 milyon internet kullanıcısı var ve bu kullanıcılar sosyal medyada ortalama 2 buçuk saat vakit geçiriyor. Garanti Bankası olarak aktif dijital kullanıcı sayımız 6.3 milyon. her ay kazandığımız 133 bin yeni müşterimizin yarısı da bir ay içinde dijital portallarımızı kullanmaya başladı. Bu rakamlar ile bankacılığın büyük oranda dijitale geçtiğini söyleyebiliriz” dedi.

Dijitalleşme aracısızlaşmayı da beraberinde getiriyor

Şubelerin de dijitalleşmeye gittiğini söyleyen İman “Bankayla aramızdaki tek aracımız artık elimizdeki akıllı telefon. Müşterilerimiz bankaya gelmek yerine işlerini telefonuyla halletmeyi tercih ediyor. Sizin de müşteri talebine göre dijitalleşmeyi takip edip, sürekli geliştirmeniz, yeniliklere açık olmanız ve mutlaka bu alanda yer almanız gerekiyor” diye konuştu.

Insurtech’i yoğun kullanan ülkeler

andrew acerpro 1
Acerpro Londra Sorumlusu Andrew Warburton, sunumunda Insurtech’in dünyadaki kullanımını anlattı. Warburton, “Insurtech, ABD ve İngiltere’de çok güçlü yüzlerce yeni şirket ile teknik olarak yenilikçi ürün fikirlerini masaya getiriyor ama bu küresel bir fenomendir. Londra’da 64 Insurtech Start-up, ardından New York (61), San Francisco (58) ve Chicago (36) bulunuyor. İstanbul, beşten az olan büyük bir şehir grubunun parçası. Bu yeni girişimlerin toplam yatırımı 19 milyar dolardı. En büyük şehirler Palo Alto (2.3 milyar dolar), San Francisco (2.3 milyar dolar), New York (1.4 milyar dolar) ve Şanghay (1.4 milyar dolar). Bu son 2 ya da 3 yılda oldu” dedi.

andrew acerpro 2
Insurtech’in yoğun olarak kullanıldığı ülkelerle ilgili bilgi veren Warburton, “Dünyanın gelişmiş ülkeleri bu teknolojide açıkça yol gösteriyor. Bunun, teknolojinin mevcut olması ve aynı zamanda teknolojinin nüfus tarafından kullanımı ve iç pazardaki sigorta penetrasyonunun miktarı ile ilgili bir şey var. Çin, aynı zamanda, teknolojiye yatırım yapmaya hazır birçok zengin girişimcinin sahip olduğu büyük bir oyuncu. Gelişmekte olan iller geride kalıyor ve dünyanın daha fakir alanları herhangi bir insurtech gelişimine dahil olmayacak” diye konuştu.

Erdem Aydınlı, Sigorta Cini’nin başarısını anlattı

Insure&Innovate Summit 2018’in sponsorlarından Sigorta Cini’nin Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Aydınlı, zirve esnasında düzenlenen açık oturumda Sigorta Cini’nin başarısının altında yatan ana etmenleri anlattı.

erdem aydinli 1
Sözlerine zirvenin kurgusunun çok profesyonelce yapıldığını vurgulayarak başlayan Erdem Aydınlı, “Bir kere uluslar arası katılımın olması çok değerli. Biz özellikle sektörün ‘Insuretech’ kısmında biraz daha geriden gelen bir ülkeyiz. Birçok ülkede bu anlamda çok fazla Know-How var. Bu Know-How’ların ülkeye transfer edilmesi açısından, konuşmacıların olması, bununla birlikte sektörün her aşamasından, sigorta şirketinden tutun da sektörle ilgili en ufak bir Start-Up’ın burada olması avantaj. Sigorta Cini olarak bu organizasyona bu yüzden sponsor olduk” dedi.

“Yatırımlarımız devam edecek”

“Sigorta Cini’nin başarısının iki ana özelliği var” diyen Aydınlı şöyle konuştu: “Bunlardan ilki operasyonel yapımız. Yalın ve kararları birlikte alan bir organizasyon şemamız var. Beş yılımızı doldurduk. 160 kişilik bir organizasyonuz. Mümkün olduğunca Start-Up gibi davranıyoruz. Yeni fikirleri değerlendiren, bunların bazılarına yatırım yapıyoruz… Başarısız fikirleri bırakıp, başarılı fikirlere yöneliyoruz. İkinci ana unsurumuz da şudur: Biz NN International Group’un bir kuruluşuyuz. Yani arkamızda bir sermaye gücü var. Örneğin mağazacılık ve on-line alanlara yatırım yapmak istediğimizde bu sermaye gücünden destek alıyoruz. İşte bu iki unsur bir araya geldiğinde bir taraftan kurumsal bir şirket haline geliyorsunuz, öbür taraftan yenilikçi ruhunuzu içinizde taşıyabiliyorsunuz. Biz bu şekilde çalışmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki dönemde de birçok farklı oluşumlara yatırım yapmayı planlıyoruz.”

insurtech oturum 1
En çok dikkat ettiğimiz konu, sattığımız ürünün müşterinin ihtiyacına uygun olup olmadığıdır. Tabii ki uzaktan sigorta satışında bir zorluk var. Bir mal aldınız diyelim, beğenmediniz geri iade ediyorsunuz. Sigorta poliçesi ise satıldığı andan itibaren kullanılmaya başlanıyor. Dolayısıyla geri vermeniz mümkün değil. Ne kadar iyi veya kötü bir ürün aldığınızı, hasar meydana geldiğinde anlıyorsunuz. Dolayısısyla özellikle uzaktan satışlarda neyin satıldığını ve karşılığında müşterinin haklarını ve neyi, ne zaman, nasıl kullanacağını  anlatmak gerekiyor. Müşterinin güvenini kazanmak oldukça zor. Bunun yaynda güven unsurunu da koyduğunuz zaman insanlar tamam ben bu ürürnü anladım, şartlarını öğrendim ve almaya karar verdim ama gideyim Ahmet abiden alayım diyor. Dolayısıyla dijital satışta bir güven yaratmak gerekiyor.

Karakaya: Sektörümüzün gelişimi için bu zirvelerin sayısı arttırılmalı

Sompo Japan Sigorta Pazarlama Müdürü Doğukan Karakaya, Insure&Innovate Summit 2018 gibi organizasyonların sigorta sektörüne büyük katkı sağladığını söyledi.

“Insure&Innovate Summit 2018 öncesi, program içeriği, katılımcıları ve sonrası ile beraber önümüzdeki yıllarda, özellikle ‘Dijitalizasyon ve İnovasyon’ konularında sektörde adından oldukça söz ettirecek bir zirve olacağına inanıyorum” diyen Karakaya, “Benzerlerini genellikle yurt dışında gerçekleştirilen zirvelerde görmeye alışık olduğumuz konular ve bu konulara ilişkin Start-Up firma sunumları ile beraber bu alanda yetkin yöneticilerin anlatımları oldukça etkileyiciydi” şeklinde konuştu.

“Bütünsel bakış açısı”

Karakaya, “Bu zirveyi bana göre değerli kılan ise sektör olarak üzerinde çalıştığımız Dijitalizasyon, Nesnelerin İnterneti, Yapay Zekâ, Makine Öğrenmesi, Big Data gibi kavramlara bütünsel bir bakış açısı geliştirerek, ortak bir amaç doğrultusunda ‘müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmek’ adına aynı zeminde tartışılabilmesiydi. Önümüzdeki yıllarda yeni ‘Start-Up’ firmalarının sektöre girmesi ile beraber çeşitlilik ve içerik olarak farklı proje ve sunumların bizleri beklediği şimdiden belli. Zirvenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Öngüç: Teknolojiyle sigorta birleşiyor

metin onguc 1
‘Bi’Sigortacı’nın kurucu ortaklarından Metin Öngüç, Türkiye’de sigorta teknolojileri daha yeni yeni geliştiğini söyledi. Insure&Innovate Summit 2018 zirvesinde sunum yapan Öngüç, “Yeni nesil sigorta teknolojilerini insanların sigorta ihtiyaçlarını en hızlı şekilde çözecek teknolojiler olarak adlandırabiliriz. Bu teknolojileri sadece poliçe satma değil, hasar zamanında da müşterilerin yanında olacak teknolojiler olarak genişletmemiz mümkün. Yani satıştan sonraki süreci de ilgilendiriyor. Ne kadar hızlı hasar ödemesi olursa, ne kadar hızlı müşteriye cevap verilirse teknolojiyle sigorta işte orada birleşiyor” dedi.

metin onguc 2
Öngüç, “Türkiye’de sigorta teknolojileri daha yeni yeni gelişiyor. Türkiye, sigorta teknolojileri açısından bir açık pazar. Tam olgunlaşmamış ve olgunlaşmaya açık bir sektör. Ekmeğin bile internetten sipariş edildiği bir dönem yaşıyoruz. Türk sigorta sektörünün önümüzdeki 5-10 yıl gibi bir sürede insurtech’i yani sigorta teknolojilerini tam anlamıyla kullanacağını söyleyebiliriz” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER