19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Mapfre, dolu mağdurları için hasar ihbar süresini uzattı

Mapfre Sigorta, İstanbul’da yaşanan şiddetli yağış ve dolu nedeniyle tamirhanelerde yer bulamayan sigortalıları için hasar ihbarlarını zaman sınırlaması olmaksızın kabul etmeye devam ettiğini duyurdu.

Mapfre Sigorta, geçen hafta İstanbul ve çevresinde meydana gelen aşırı yağış ve dolu sonrasında araçları hasar gören sigortalılarını mağdur etmeyeceğini açıkladı. Yaşanan süreçte hasarlı araç sayısının fazlalığı nedeniyle yoğunluk yaşayan tamirhaneler, araç kabul etmiyor ya da ileri tarihe randevu veriyor. Bu nedenle sigortalılarının bir mağduriyet yaşaması istemeyen Mapfre Sigorta, zamanlama sınırlaması olmaksızın hasar ihbarlarını kabul etmeye ve hasar hizmetleri vermeye devam edecek.

 

 

 

1 Yorum

  1. İstanbul’da yaşanan afetten sonra poliçe sahiplerinin kafalarında bazı sorular oluştu

    – Dolu hasarları kasko poliçesi kapsamında mıdır?
    – Hasar ihbar süresi 5 gün müdür, yoksa 2 yıl mıdır, yoksa nedir?
    – Muafiyet uygulaması var mıdır?
    – Hasarlar anlaşmalı servislerde mi onarılmalıdır?
    – Eğer sigorta şirketi hasarı öderse, seneye poliçe primindeki hasarsızlık indirimi hakkı ne olacak?

    Yetkililer televizyonda, internette ve yazılı basında çeşitli açıklamalar yaparak tüketicileri aydınlatmaya çalıştılar.

    Benim gibi X kuşağı üyesiyseniz ilk başta poliçeniz olduğu bile aklınıza gelmeyebilir, ertesi gün sakinleşince acentenizi arar, haklarınızı sorar, gündemden yetkilileri takip eder, sigorta şirketinden gelen talimatlara göre gerekli başvuruları yapar, gerekli onarımları yaptırır ve hayatınıza devam edersiniz. Bu esnada ikame araç alabilirseniz, hele ki verilen ikame araç fazla hırpalanmamışsa kendinizi şanslı bile hissedebilirsiniz (en azından benim için böyle). Benim gibi X kuşağı bir insan için dijitalleşme ancak fotoğrafların ve belgelerin taranarak sisteme yüklenmesi olabilir.

    Ancak Z kuşağı için durum böyle değil. Gördüğüm kadarı ile Z kuşağı sabırsız ve teknolojiyi iyi kullandığından dolayı böyle bir afet esnasında cevabı çabuk bekler, bir yandan evinin penceresinden dolu yağışı altındaki arabasını izlerken diğer yandan aklındaki tüm soruların cevabını hemen almak, aracı için bir servis rezervasyonu yaptırmak ve ikame araç hizmeti almak ister.

    Eğer sektör Z kuşağını memnun etmek istiyorsa, dolu yağışı bitmeden yukarıda belirttiğim tüm soruların cevaplarını da kendilerine verebilmelidir. Yani Z kuşağı için dijitalleşme poliçe satmaktan ibaret olmamalı, satış sonrasında da devam etmelidir.

    Bir tüketici olarak sitenizi takip ediyorum. Haberlerde üst düzey yöneticiler birbirine dijitalleşme konusunda yatırım yapılmasını tavsiye ediyor. Acaba bu dijitalleşme devrimi ne zaman başlayacak, sınırı – kapsamı ne olacak, dijitalleşme esnasında yapılan hatalar nasıl düzeltilecek, kontrol mekanizmaları nasıl işleyecek, biraz da bunları yazarsanız tüketicileri de aydınlatırsınız.

    Saygılarımla

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER