20 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

‘Oto dışı branşlarda acentelerin en çok tercih ettiği şirket olacağız’

Sompo Japan Sigorta Kurumsal Teknik ve Hasar Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, hedeflerinin yangın sigortaları başta olmak üzere tüm oto dışı branşlarda acenteler tarafından tercih edilen ilk şirket olmak olduğunu söylüyor.

74-75-SOMPO.QXD:Layout 1

Sompo Japan Sigorta, 2017 yılında yangın başta olmak üzere oto dışı branşlarda ağırlığını artıracak. Acentelerle ilişkilerini de güçlendirecek olan şirket, bir dizi projeyi hayata geçirmeye hazırlanıyor. Sompo Japan Sigorta Kurumsal Teknik ve Hasar Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, 2017’de öncelikli amaçlarının, yangın sigortaları başta olmak üzere tüm oto dışı branşlarda acenteleri tarafından tercih edilen ilk şirket olmak olduğunu söylüyor. Sompo Japan Sigorta’nın, özellikle oto dışı branşlarda acenteleri ve müşterileri daha fazla memnun edebilmek için 2016 yılında başladığı çalışmaları 2017 yılında da sürdüreceğini belirten Özer, “Bu amaçla tüm iş süreçlerimizi ve organizasyon yapımızı acentelerimize en iyi hizmet edecek şekilde yeniden kurguluyoruz” diyor.

Risk mühendisi sayısı artırıldı

2016 yılının genel bir değerlendirmesini yapan Özer’in verdiği bilgilere göre, geçen yıl ‘Kurumsal Underwriting’ Fonksiyonunu yeniden yapılandıran şirket, Underwriting ile Risk Yönetimi ve Denetim Fonksiyonunu birbirinden ayrıştırdı. Yeni yapılandırılan ‘Kurumsal Underwriting Risk Yönetimi ve Denetim Departmanı’ ile acentelere daha hızlı; sigortalılara ise daha verimli ve yönlendirici hizmet verebilmek amacı ile mevcut risk mühendisi sayısı da artırıldı. 2016 yılında bunun yanında, teknik personelin sayısı ve yetkinliğini artırmak amacı ile ‘Kurumsal Teknik ve Reasürans Koordinatörlüğü’ de yeniden yapılandırıldı. Söz konusu koordinatörlüğün bünyesine sektörün gerek deneyim, gerekse donanım açısından önde gelen çalışanları dahil edildi. Böylelikle süreç verimliliği ve satış kanallarının memnuniyeti de arttı. Ayrıca, tüm teknik birimler arasındaki iletişimin güçlendirilmesi, birimler arasında koordinasyonun sağlanması ve teknik birimlerin benzer kalitede bir hizmet sunabilmesi amacıyla ‘Kurumsal Teknik ve Reasürans Koordinatörlüğü’ bünyesinde ‘Kurumsal Teknik İletişim ve Koordinasyon’ birimi kuruldu.

Yeni projeler yolda…

2016 yılında kurumsal ürünlerde gerek şirketin gerekse satış kanallarının gelecekteki beklentilerine uygun bir altyapıyı kurmak amacı ile birçok yeni proje geliştirildiğini ifade eden Özer, söz konusu başlıca projelerini faaliyet konularının geliştirilmesi ve bunlara bağlı tarife sınıflarının revizyonu, risklerin segmentasyonu ve derecelendirilmesi, tarife sistematiğinin yeniden kurgulanması, ürün bazlı analiz raporlarının geliştirilmesi, underwriting süreçlerinin iyileştirilmesi olarak sıralıyor. Geçen yıl ayrıca, başta ulusal ve uluslararası birçok broker ve bazı captive acenteler olmak üzere şirketin Kurumsal Satış Müdürlüğü tarafından yönetilen satış kanalları için iş kabul yetkisinin önemli bir kısmının Kurumsal Satış Müdürlüğü’ne bağlı teknik birimlere devredildiğini belirten Özer, “Bu sayede hem bu alandaki süreçlerde verimlilik sağlanması hem de verilen hizmet kalitesinin artırılması hedefleniyor” diyor. Özer, kurdukları ‘Özel Riskler Birimi’ ile ağırlıklı olarak broker kanallarından gelen enerji, elektrik ve doğalgaz dağıtım ve çok yüksek bedelli yangın işlerinin satış ve underwriting faaliyetlerini tek bir elden yürütmeyi amaçladıklarını söylüyor.

Müteahhitlerle ilişkiler geliştirilecek

74-75-SOMPO.QXD:Layout 1Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden inşaat sektörüne daha iyi hizmet verebilmek için çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Özer, şunları kaydediyor: “Özellikle Türkiye’nin önde gelen müteahhitleriyle daha yakın çalışabilmek için çözüm odaklı bir anlayışla hareket ediyoruz. Proje bazlı bir teknik değerlendirme yapmadan önce müteahhidin deneyimini ve yetkinliğini ön planda tutarak bir değerlendirme yaparak, bu branştaki portföyümüzü karlı bir şekilde büyütmeyi amaçlıyoruz. Bu müteahhitlerin gerek yurt içinde gerekse de yurt dışındaki projeleri için çözüm yaratarak, acentelerimizle beraber bu sigortalılarımızla kalıcı ilişkiler kurmayı hedefliyoruz.”

Riski azaltıcı öneriler sunuyoruz

Kurumsal ürünlerin içeriklerini de sigortalıların ihtiyaçlarına uygun olarak düzenlenmeye devam ettiklerini belirten Özer, sigortalının faaliyet gösterdiği alanda ihtiyaç duyabileceği özel teminatların sağlanmasının ve ilgili faaliyetten kaynaklı risklerin minimize edilmesinin bu düzenlemenin başlıca amacı olduğunu söylüyor. Şirketin kurumsal ürünler için kullandığı faaliyet konularının bilimsel temellere ve sigortalıların ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesi için birçok kaynaktan yararlanarak araştırmalar yapıldığını belirten Özer, “Sel-su baskını, yer kayması, terörizm gibi katastrofik riskler için ise süreci uzatan kontroller yerine ‘geo-code’ esaslı ve şirketimize özel risk haritalarından faydalanan akıllı sistemsel kontroller hayata geçirildi. Böylece bu riskler minimize edilirken, süreçler de hızlandırıldı” diyor.

Acenteler dışında sigortalılar ve Sompo Japan Sigorta’nın satış personeline yönelik de faaliyetleri olduğunun altını çizen Özer, şu bilgileri veriyor: “Müşterilerimize sigorta teminatı satın alsın almasın işletmelerinin karşı karşıya oldukları muhtemel riskleri minimize etmeklerini sağlayacak risk azaltıcı veya önleyici iyileştirme önerileri sunduk. Ayrıca, şirketimizin bünyesinde yer alan ‘Satış Okulu’nda satış personelimize işletmeleri risk mühendislerinin bakış açısı ile değerlendirebilmeleri için sürekli eğitimler verdik ve vermeye devam ediyoruz.”

Sorumluluk sigortalarında yeni ürünlerle atılım yapacağız

Sompo Japan Sigorta Kurumsal Teknik ve Hasar Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, sorumluluk sigortaları alanında da bir atılım içerisinde olduklarını söylüyor. 2016 yılında sorumluluk sigortaları birimlerini yeniden yapılandırdıklarını ifade eden Özer, şunları söylüyor: “Sorumluluk sigortaları birimimiz, yeni dönemde acentelerimizin ve sigortalılarının bu alandaki tüm ihtiyaçlarına cevap verebilir hale gelmeyi hedefliyor. Söz konusu birim, öncelikle mevcut ürünlerdeki sorumluluk teminatlarının içeriğini güncelledikten sonra, piyasaya sürekli yeni ürünler sunarak bu hedefine ulaşacak. Bu doğrultuda 2017 yılı içerisinde mesleki sorumluluk ürünlerimiz acentelerimizin ve sigortalılarımızın ihtiyaçlarını karşılar duruma gelecek. Şirketimizin geniş acente ağına ulaşan teknolojik altyapısını kullanarak bu branşta hızlı ve acentelerimize fayda sağlayacak şekilde büyüyeceğimize inanıyoruz.”

Sompo Japan Sigorta, acentelere yönelik hangi projeleri hayata geçirdi?

▼ Şirket olarak ziyaret edilen ‘risk sayısı’ büyük oranda artırılarak, acentelere daha fazla müşteri yönlendirmesi sağlandı.

▼ Şirket tarafından risklerin standart bir biçimde değerlendirilmesi için geliştirilen ‘Dijital Analiz ve Skorlama Sistemi’, acenteler tarafından yapılan risk analizlerinde de kullanılabilecek.

▼ Acentelerin günlük hayatındaki en önemli iki unsur olan hız ve kullanım kolaylığının sağlanması için birçok sistemsel iyileştirmeler de gerçekleştirildi.

▼ Bireysel ürünler yanında, kurumsal iş yeri paket ürünü için de kullanılan “Hızlı Ekran” uygulaması daha da geliştirilerek ve yeni özelliklerle acentelerin kullanımına sunuldu.

▼ Acentelerin teklif girişinden sonra azami düzeyde kendi yetkisi dahilinde onay verebilmesinin önünü açmak amacıyla birçok otorizasyon ya tamamen kaldırıldı ya da çalışma prensipleri değiştirilerek amaca hizmet eder hale getirildi.

▼ Mühendislik sigortaları alanında da acentelere daha iyi hizmet verebilmek için çalışmalar sürdürülüyor.

▼ 2017 yılı içerisinde acente ziyaretleri ve eğitim toplantılarının da artırılması planlanıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER