29 Mart 2024, Cuma
spot_img

“Sektör trafikteki süreci iyi okumalı”

Trafik sigortasında “Riskli Sigortalılar Havuzu” devreye girdi. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy, yaptığı açıklamada 12 Nisan’da başlayıp 11 Temmuz ile devam eden sürecin iyi değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

SİGORTAMEDYA

Serif_Cakirsoy_Hazine_Mustesarligi_Sigortacilik_Genel_Muduru

Zorunlu trafik sigortasında havuz modeli, Resmi Gazete’nin bugünkü (11 Temmuz 2017) sayısında yayınlanan yönetmelikle hayat geçti. Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’e göre, hasar frekansı yüksek basamak veya araç grupları için 12 Nisan’dan itibaren geçerli olmak üzere “Riskli Sigortalılar Havuzu” kuruldu. Bu kapsamda yer alan sigortalıların primi ise Müteşarlıkça belirlenecek.

Havuz kapsamındaki trafik sigortasına ilişkin prim ve hasar, Türkiye Motorlu Taşıt Bürosunca sigorta şirketleri arasında paylaştırılacak.

Poliçe kesmeyen şirket SBM’ye erişemeyecek

Havuz kapsamında trafik poliçesi düzenlemekten kaçınan ve bu sebeple Müsteşarlıkça uyarılan sigorta şirketinin, bu durumu düzeltmemesi halinde Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) ekranlarına erişimi en az 3 gün, en fazla 10 gün olmak üzere engellenecek. Poliçe düzenlememeye devam eden şirketin SBM ekranlarına erişimi ise sürekli kaldırılabilecek, şirkete sigortacılık mevzuatında öngörülen diğer tedbirler uygulanabilecek.

Yönetmelik kapsamında 11 Temmuz 2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere sigorta şirketi tarafından ödenecek değer kaybı tutarının, maddi teminat limitinin yüzde 15’ini aşamayacağı da belirtildi.

Hangi araçlar havuza dahil?

[quote font=”tahoma” color=”#0c0c0c” bgcolor=”#f2edf4″ align=”right”]Havuz, acenteleri memnun etmedi

‘Havuz modeli’nin acentelere etkisini araştırdık. “Trafikte havuz modeli acentelerin işleyişini normale döndürür mü?” sorusuna cevap arandı.[/quote]Havuz kapsamında en fazla kaza yapanların yer aldığı 1, 2 ve 3’üncü basamaklarda bulunan tüm araç grupları ile 4,5,6 ve 7’inci basamaklardaki taksi, minibüs, otobüs, kamyon ve çekici türündeki araç grupları yer alıyor.

Söz konusu araç gruplarının poliçelerinde aracı komisyonu ise yüzde 8 olarak belirlendi. Sigorta şirketleri, düzenlediği poliçelerin hasar sürecini kendi yönetecek ve operasyonel maliyetinin karşılanması amacıyla yüzde 5 komisyon alacak. Prim hasar paylaşımında yüzde 50 eşit dağılım, yüzde 50 son 3 yıl prim üretimi dikkate alınacak.

“Yönetmelik sayısal modellere dayanıyor”

Riskli Sigortalılar Havuzu’nun Resmi Gazete’de yayınlanması ile Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Dr. N. Şerif Çakırsoy’da sosyal medya ağı Twitter üzerinden bir açıklama yaptı. Yönetmeliklerin, zorunlu sigorta dinamiklerini esas alan, dengeleri gözeten sayısal modellere dayandığına dikkat çeken Çakırsoy’un açıklaması, TESK Başkanı Bendevi Palandöken‘in havuz modelinin esnafa fayda değil zarar vereceği yönündeki eleştirilerilerine cevap olarak yorumlandı. Çakırsoy, açıklamasında sektör paydaşlarını da 12 Nisan ile başlayıp 11 Temmuz ile devam eden süreci doğru okuması ve değerlendirmesi gerektiği konusunda da uyardı.

6 YORUMLAR

  1. çok uygulama gördük acente olarak hepsi boş beyler hiç bir sigorta şirketi trafik sigortası kesmiyor uzaydamı yaşıyorsunuz elinize bir ruhsat alında bu uygulamaları yapan yetkililer değişik sigorta acentelerine gidin görün marifetinizi bakalım havuz sistemine oda olmazsa göl sistemine geçeriz o da olmadı denizeeeee

  2. Denizde kesmez bu saatten sonra sağ olsun hükümetimiz acenteleri Okyanusa attı çıkabilirsen çık çıkamazsan da hiç önemli değil … söylenecek çok şey var fakat olmuyor yazıklar olsun sorumlulara biz acenteleri mesleği rezil bir duruma getirenlere meslekte ne saygınlık kaldı nede güven

  3. Bir tarafta sigorta şirketleri diğer tarafta ise hazine. Kafa kafaya verip bilinçli olarak kaos yaratıp sözde sektöre çözüm üretiyorlar.Ancak uygulamada çözüm değil çözümsüzlük hakim.Çıkan yasalarda tamamen Sigorta şirketleri korunuyor.Hazine ve sigorta şirketleri bir birleriyle sözde anlaşamıyorlar görüntüsü veriliyor.Olan Acente ve müşteriye oluyor.BÜTÜN BU YASALAR HAZIRLANIRKEN BİZİM ACENTE TEMSİLCİLERİ(SAİK)NE YAPIYOR?Acentenin kazanımları olan ekonomik haklarımız yani Acente komisyonları her geçen gün azalmakta.Şöyle geçmişe bakıyorum da, Acentenin ekonomik ve diğer hakları bu SAİK kurumu kurulduktan sonra bozulmaya başladı.

  4. Yamalı bohçaya donen trafik sigortalarında kontak kapatıp, sıfırdan yeni bir sisteme geçmek şart.
    Bu sistemin merkezinden araçlar çıkarılarak bizzat kusurun sahibi olan sürücüler koyulmalı. Trafik sigortası sadece ve sadece sürücüye zorunlu yapılmalı. Araç sahipleri ihtiyari olarak devam etmeli.
    Başkasının araçlarını (şirket aracı-kurum aracı-kiralık araç vb) kullananların yaptıkları kazalar yanlarına kar olarak kalmamalı. Çok hasar yapanın ehliyeti askıya alınmalı.

    Herkes kendi prim artışından tedirgin olacağından, daha dikkatli araç kullanılacak, kazalar azalacaktır. Pazar büyüklüğü 21 milyon araçtan, 28 milyon ehliyet sahibine genişletilecektir. Böylece hem risk dağılımı tabana daha çok yayılacak, hem de prim seviyesi için %25 lik yeni bir marj doğacaktır.

  5. Bu sistemlere belki ilerleyen aşamalarda yani dene yanılma yöntemiyle farklılıklar gelebilir. benim önerim trafik sigortasını yaptıranlara konut sigortası, işyeri sigortası v.s. gibi branşlardan da uygun maliyetlerle fazla abartılmadan ve şişirilmeden ek poliçeler kesilebilmeli. bu en azından sektörün dengesizleşen kalemlerini rahatlatma eğilimi oluşturur. uygulanabilirlik durumuna gelince bunu yapan şirketler hali hazırda var. ve gayette başarılı satışlar yapılabiliyor. öyleyse bu konuda bir düzenlemeye gidilebilir. tavsiye ederim bence tutar. ama bir şartla acentelerin de komisyonları eski haline getirilsin. bizi de düşünün lütfen. şuan tüm acenteler resmen batma eşiğine geldi. işsiz kalırsak mazallah ki bunu düşünmek bile istemiyorum. devlet bize bakmak durumunda kalır. bunuda elbette ki istemeyiz.saygılarımla

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER