20 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Sigorta sektöründeki ‘data’yı dijitalleştiriyoruz

Türkiye’nin otomotiv ‘data’sı olarak bilinen Cardata, geliştirdiği ‘Cardata Fiyatlandırma Modülü’ ile sigorta sektörüne özellikle ikinci el araçların fiyatlandırması konusunda hizmet veriyor. Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Sunduğumuz hizmetlerle sigorta sektöründeki datanın dijitalleşmesini sağlıyoruz” diyor.

Dijital çağın yaşandığı günümüzde tüm sektörler için en önemli şey ‘veri’ yani ‘data’. Bugün data olmadan sektörlerin iş yapması çok da mümkün değil. İşte tüm sektörler için hayati derecede önemli olan data’lar sigorta sektörünün de vazgeçilmezi. Özellikle sahip olduğu otomobil datası ile sigorta sektörüne önemli bir hizmet sunan Cardata, Türkiye’nin ‘otomotiv datası şirketi’ olarak tanınıyor.

Firmanın geliştirdiği “Cardata Fiyatlandırma Modülü” ile bugün ikinci el araçların değerleri 10 saniye içinde öğrenilebiliyor. Bu özelliği sayesinde Cardata, başta sigorta şirketleri olmak üzere otomobil bayileri, filo kiralama şirketleri ve finans kuruluşlarına verdiği hizmetle önemli kolaylıklar sağlıyor. Cardata’nın sunduğu hizmetler sigorta şirketlerinin özellikle aktüerya ve hasar departmanlarının işine yarıyor. Aktüerya departmanlarına yönelik teknik data ve ekipman donanım datası ürünleri sunan Cardata, hasar departmanlarına yönelik ise araç rayici bedeli hizmetleri veriyor. Bugün Cardata’dan teknik data hizmeti alan sigorta şirketleri arasında 10’a yakın sigorta şirketi bulunuyor.

‘Yapay zeka ile araçların gelecekteki değerini hesaplıyoruz’

Cardata’nın sigorta şirketlerine güncel ikinci el fiyatlarını vermenin yanında bir de aracın gelecekteki değerini hesaplamayı da hizmet olarak sunduklarını belirten Yalçın, burada da yapay zekâyı kullandıklarını söyledi. Yalçın, “Burada da parametreler var tabii. Aracın geçmişteki 0 km değeri, aracın geçmişteki 2.el değeri, aracın geçmişte ve günümüzdeki taleplenme rasyosu, döviz kuru gibi. Bu konuda da çok iddialıyız. Şu ana kadar şaşmadık. Bir aracın gelecekteki değerini de belirleyebiliyorsunuz” dedi. “Türkiye’de sigorta şirketlerine hiçbir şirketin sunamayacağı yapay zeka ve dijital ürünler sunuyoruz” diyen Yalçın, bu konuda özellikle bir çok sigorta şirketine data hizmeti verdiklerini söyledi. Yalçın, “Sigorta şirketleri bu hizmeti yapay zekânın içinde kullanmak üzere alıyor. Sonra fiyatlandırmayı da ondan alıyor. Yani sigorta sektöründeki datanın dijitalleşmesini sağlıyoruz” dedi.

Bilgilerimiz sürekli güncelleniyor

2012’den beri faaliyette olan ve 2016’dan beri de bir aracın ikinci el değerini fiyatlandırdıklarını ve buna ‘Cardata Fiyatlandırma Modülü’ adını verdiklerini belirten Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, “Bu uygulama ile hem aracın gerçek ve güncel ikinci el değerini, hem aracın teknik özelliklerini, hem de donanım özelliklerini bulabiliyorsunuz. Yine 0 km aracın fiyatını da öğrenebilirsiniz. Çok güncel olduğumuz konusunda bir iddiamız var. Örneğin Volkswagen fiyatını değiştirdiği an bizde hemen fiyatımızı değiştiriyoruz. Bizim verilerimiz saatlik ve günlük. Farkımız burada. İkinci el araç satış değerlerini de sahadan yani yetkili satıcılardan topladığımız “gerçekleşme satış” datası ile oluşturuyoruz. Cardata’nın tüm Türkiye’de yetkili satıcılara bire bir giderek çalışan bir saha ekibi var. Bu saha ekibi tek tek otomobil yetkili satıcılarını dolaşıyor ve sürekli bayilerden ikinci el satış fiyatlarını topluyorlar. Ofisimizde içeride ve dışarı da olmak üzere toplam 36 kişi bu operasyonu yönetiyor. Ayrıca bankalarla ve 14 filo şirketiyle çalışıyoruz” diye konuştu.

Cardata, Türkiye’deki 11 bin 204 adet araç modelinin datasına sahip

Yalçın, Türkiye otomobil pazarında 11 bin 204 adet model tipi olduğuna dikkat çekti. Cardata ise bu 11 bin 204 adet model tipinin de Türkiye’deki datasına sahip tek şirket. Yalçın, bu noktada arkalarında kuvvetli ekibin oldukça önemli olduğunu söylüyor. Cardata, otomobil markaları arasında Renault, Opel, Hyundai, Fiat, Otokoç, Borusan, Jaguar, Landrover, Volvo, Toyota ve Honda olmak üzere 11 marka ile çalışıyor.

Sigorta şirketlerinin işini kolaylaştırıyoruz

Sigorta sektörüne yönelik teknik data hizmeti sağladıklarına dikkat çeken Yalçın, konuyu şu şekilde açıklıyor: “Araçların teknik datasını şöyle açabiliriz. Sigorta şirketi müşteriye kasko prim ücreti belirlerken ne yapıyor? Diyelim 2008 model bir Polo aracınız var. Kasko ücreti de yıllık 1200 lira olsun. Hiç düşündünüz mü sigorta şirketi bu ücreti nasıl buluyor? Bu fiyatlandırma ve risk çalışmasını yaparken sigorta şirketinin bazı parametreleri var. Cardata olarak sigorta şirketine sağladığımız Teknik Data da bu parametrelerden biri. Sigorta şirketi bizden aldığı Teknik Data ile fiyatlandırma, tarifelendirme yapıyor, riskleri ölçüyor. Bu çalışmalar her marka ve model için değişiklik gösterdiği için sigorta şirketi bu verileri her marka ve model için ayrı ayrı segmentleyip kullanıyor.”

Artık donanım datası da veriyoruz

Bu yılın başından itibaren aktüerya departmanlarına yönelik ekipman donanım datası hizmeti sunmaya başladıklarına dikkat çeken Yalçın, “Yani otomobillerdeki özellikler; hangi araçta klima, hava yastığı var ya da yok, hangi araç navigasyon sistemli, hangi aracın sun-roof’u var, hangi aracın koltukları ısıtmalı gibi. İşte bunların bilgilerini aktüerya departmanlarına ekipman donanım datası hizmetimiz ile sunuyoruz. Fiyatlandırma yaparken Teknik Data gibi Donanım Datası da çok işlerine yarıyor. Sigorta şirketlerinin bu kadar kapsamlı Donanım Datasını alabileceği tek kaynak Cardata” diyor.

Yeni ürünler geliştiriyoruz

Yalçın, hasar departmanlarına yönelik de önemli kolaylıklar sağladıklarına dikkat çekti. Yalçın, konuyla ilgili şunları söyledi: “Örneğin bir kaza oldu ve aracınız pert oldu. Araçta değer kaybı oluştu. Sigorta şirketi de size 100 bin lira vermek istedi. Siz ise daha fazla istediniz. İşte bütün tartışma buradan başlıyor. Sigorta şirketi o zaman ne yapıyor? Piyasa araştırması yapacak mecburen. Bu da oldukça uzun sürüyor. Halbuki bizim sunduğumuz uygulamada 8 saniyede aracın gerçek ve güncel piyasa değerinin öğrenebiliyorsun. Yani pert olan aracın güncel değerini bu uygulama ile çok kısa sürede söyleyebiliyoruz. Bu da hasar servislerine önemli bir zaman kazandırıyor.”

Tüketiciye de bilgi satacağız

Yakın zamanda ‘Cardata 2. El Araç Fiyatlandırma’ uygulamasını tüketiciye de açmak istediklerini belirten Yalçın, “Biz bir ilan sitesi değiliz. Uygulama tüketiciye açık değil. Ama yakın zamanda açılacak. Şu an limitli bir versiyonunu görüyorsunuz. Biz bu modulü yapalı 6 ay oldu. Şu ana kadar IOS ve Android mağazalardan aplikasyonumuz yaklaşık 120 bin kere indirilmiş. Hiçbir tanıtım ve reklam çalışması yapmadan bu rakama bu kadar kısa sürede ulaşmak bizi gelecek için daha fazla umutlandırdı” diye konuştu.

İhracat da yapmaya başladı

Yalçın, Cardata olarak sektörde kendileri kadar bu işe yatırım yapmış rakiplerinin olmadığını söyledi ve ekledi: “Bu alanda tekiz. Tamamen Türk sermayesi bir şirketiz. Avrupa’nın birçok ülkesinden şirketler Türkiye otomotiv pazarı için datayı bizden alıyorlar. Cardata olarak otomobil markalarına da büyük kolaylık sağladıklarını ve onlara da hizmet sunduklarını belirten Yalçın, “Örneğin bir otomobil firması Türkiye’ye yeni bir model getireceği zaman rakiplerini incelemek zorunda. Yani rakiplerin fiyatlarına ve donanımlarına bakmak zorunda. Ve bu parametrelere göre Türkiye pazarında satacağı aracın özelliklerini belirlemek zorunda. Otomobil firmaları da bizim sunduğumuz datalara göre araç oluşturuyorlar” dedi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER