28 Mart 2024, Perşembe
spot_img

Trafik sigortasında ‘havuz’ dönemi

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, zorunlu trafik sigortasında prim ve hasar tutarlarını tüm şirketlere dağıtacak “Riskli Sigortalılar Havuzu'” oluşturacaklarını açıkladı.

Zorunlu trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasının ardından bazı şirketlerin hasar riski yüksek araç grupları için poliçe düzenlemediğini belirten Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, sorunun çözümü için havuz sistemi oluşturacaklarını söyledi. Mehmet Şimşek, 12 Nisan’dan itibaren araç grubu, basamak ve il grupları bazında zorunlu trafik sigortalarına ilişkin azami primlerin belirlendiğini ve uygulamayla trafik sigortası primlerinin makul seviyelere çekildiğini söyledi.

Hazine Müsteşarlığına gelen şikayetlerden, bazı sigorta şirketlerinin azami prim uygulaması sonrasında özellikle hasar frekansı yüksek basamak veya araç grupları için poliçe düzenlemekten kaçındıklarını tespit ettiklerini anlatan Şimşek, bu durumun Müsteşarlık tarafından yakından takip edildiğinin altını çizdi. Sorunun çözümü amacıyla çalışma başlattıklarına dikkati çeken Şimşek, bu kapsamda kaçınma konusu poliçelerin trafik sigortası branşında ruhsat sahibi tüm şirketlere dağıtılacağı, riskin düzenlemelere harfiyen uyan şirketler üzerinde yoğunlaşmasını engelleyecek “Riskli Sigortalılar Havuzu” oluşturacaklarını ifade etti.

Yüzde 5 komisyon alacaklar

Şimşek, sistemi şöyle anlattı: “Bu modelde şirketler, kapsamdaki sigorta grupları için yani 1. ve 2. basamak dediğimiz kötü sürücüler veya taksi, minibüs, otobüs gibi sürekli trafikte olan araçlara yönelik kesilen poliçelerden aldıkları primleri merkezi bir havuzda toplayacak. Hasar ödemeleri de belli kurallar dahilinde bu havuzdan karşılanacak ancak hasar sürecini her şirket kendisi yürütecek. Şirketler havuz modelinde prime ve hasar tutarına belli kurallar dahilinde iştirak edecek. Bu iştirakte şirketlerin son 3 yıldaki pazar payları yüzde 50 oranında dikkate alınacak, kalan yüzde 50 ise şirketler arasında eşit dağıtılacak. Ayrıca, şirketler devrettikleri primden belli bir payı, giderler için komisyon olarak alacak. Biz modelde bu oranı yüzde 5 olarak belirledik.”

Biriken fondan ödenecek

Şimşek, söz konusu modelin tavan fiyat uygulamasının bir alt kümesi olduğuna işaret etti. Tavan fiyat uygulamasında her şirketin primi aldığını ve hasarı kendisinin ödediğini anımsatan Şimşek, havuz sisteminde ise riskli olarak adlandırılan sigorta gruplarının prim ve hasar tutarlarının şirketler arasında merkezileştirilerek bölüştürüldüğünü söyledi.

Şimşek, “Yeni modelde Hazine, şirketlere ‘Havuz kapsamındaki araç ve basamaklar için kesilecek poliçelerin primlerini merkezi bir havuzda toplayacaksınız, hasarı da bu havuzda birikecek fondan ödeyeceksiniz’ diyor, prim ve hasar paylaşımı için de bazı kurallar getiriyor.” dedi.

Havuz modelinde sigorta şirketlerinin hasar süreçlerini kendilerinin yönetmeye devam edeceğine işaret eden Şimşek, sigortalılar açısından muhatap bulma sorunu yaşanmayacağını vurguladı.

Acenteler normale dönecek

Şimşek, söz konusu havuzu Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu’nun yöneteceğine dikkati çekerek, büronun işlemlerinin de Hazine Müsteşarlığı’nca takip edilerek denetleneceğini bildirdi.

Havuz kapsamındaki prim ve hasar paylaşımı hesaplamalarının trafik sigortası branşında ruhsat sahibi tüm şirketleri kapsayacak şekilde, tavan fiyat uygulamasının başlangıç tarihi olan 12 Nisan’dan itibaren gerçekleştirileceğini belirten Şimşek, şunları kaydetti:

“Havuz modeli sayesinde, riskli gruplar için poliçe düzenleyememekten şikayet eden acentelerin de işleyişinin normale dönmesi bekliyoruz. Azami fiyat ve havuz modeli kapsamındaki düzenlemeleri ihlal eden sigorta şirketlerine gerekli yaptırımları uygulayacağız. Müsteşarlığımızca trafik sigortası genel şartıyla ilgili çalışmalar tamamlandı, sektörün nihai görüş ve değerlendirmelerini iletmesini bekliyoruz. Bu kapsamda, sektör temsilcileri tarafından düzenleneceği belirtilen geniş kapsamlı çalıştayı da destekleyeceğiz.”

 

Kaynak: hürriyet.com.tr

6 YORUMLAR

  1. ne kafa yoruyorsunuz madem şirketler trafik sigortasından zarar ediyor DASK modeline geçilsin herkes rahat etsin
    bakalım o zaman hangi trafik kesmeyerek kar eden şirketler kıyameti koparıyor.
    BAKALIM DA GÖRELİM. DEVLET VE SİGORTA ŞİRKETLERİ NE YAPACAK/ ACENTELERİ ARADAN ÇIKARTANLAR

  2. Bence, ne kadar karıştırılırsa o kadar sorun yaşarız.Hastane Modeli uygulanırsa sorun tamamen çözülebilir.Kaza yapan sürücüden Belli oranda katkı payı alınırsa Kazalar azaltılabilir.
    Hastaneye giden bir hasta Muayene parası öder.Özel hastanelerde fazla devlet hastanelerinde daha azdır.İlaçta da %10 ve %20 Oranında ilaç katkı payı öder.Hasarda Sürücüden %10 veya %20 oranında Hasara katkı payı ödetilirse Tahminimce Hasar oranlarında ciddi azalmalar olur. Çünkü cebimizden çıkacak birkaç kuruşun hesabını iyi yapar,Daha dikkatli davranırız. Saygılar.

  3. hadi bakalım buradan yak ,sanki, sektörde poliçe var da biz satmıyoruz elimizden alınan trafik poliçelerinden sonra acente arası kavga daha da büyüyecek bu işten de büyük oluşumlar, kazançlı çıkacak benden söylemesi sonra sarı öküzü aramayalım

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER