Kurumsal Üye Şirketler

İlgili Yazılar

2 Yorumlar

  1. 2

    emre ulusoy

    Açıklamayı yapan meslektaşımız için, bir kaç madde sıralayalım ki, haber altı boş kalmasın o zaman;

    1-“Z” kuşağının alım gücü gerçekleşince, tüm fiziksel acentelerinizi 5 yıl içinde kapatıp sadece internetten satış yapacağınızı farz ederek bu söylediklerinizi arşive koyalım. Ama öngörünüz yanlışsa, ya tekrar acente kanalına geri dönmeyin ya da kamuoyundan ciddi bir özür dileyerek dönüşünüzü yapın. Zira 10 yıldır, şirket müdürleri aynı cümleleri kurdu, acentelere tarihin çöplüğünü layık gördü, biz hala buradayız ama onlar orta da yok ve ardıllarının maaşı, bizim alın terimizle ödenmeye devam ediyor.
    2-Yıl 2017, hala Avrupa, Japonya ve Birleşik Devletler de, piyasa hâkimiyeti acente elinde bulunuyor. Ama siz, Türkiye’yi, sektörün GSMH oranına göre çok geri de bulurken, “Z” kuşağı bağlamın da, teknoloji kullanımın da, bu ülkelerin önüne koyuyorsunuz. Çelişkiniz büyüktür.
    3- Sigorta satışını, hem bilgiye dayalı, hem müşteriyi aydınlatan ve aynı zamanda çapraz satışla trafik takipçilikten ayrılıp uzman acenteliği, iyi yerler de görmek istediğini söyleyen şirketlerin, diğer taraftan, sadece fiyata dayalı ve poliçeyi emtia ya indirgeyen topyekûn online satışın komik çelişkisine düşüyorsunuz. Lütfen yapmayın.
    4-Sigorta sektörü trafik poliçesinden ibaret değil diyorsunuz. Diğer sigorta dallarının, bilgilendirme formu dâhil ciddi özen isteyen bir süreç olduğunu biliyorsunuz. Müşteriye muafiyet ve kapsam anlatımı, teminat teyitleri, teknik bilgi aktarımı, yenileme, tahsilat, hasar, zeyil vb. süreçlerin çok hayati olduğunu biliyorsunuz. Acentelerin diğer sigorta dallarını satmak için müşteriyle, önce trafik sigortası üzerinden bağlantı kurduğunu biliyorsunuz. Bu nokta da iki tane sorun var. Ya acentenin lokomotif sigorta dallarını kendiniz yazıp diğer zor sigorta dallarını “aptal yerine koyduğunuz” acentelerin üstelenmesini istiyorsunuz. Kaldı ki bir acente bu düzenle ayakta kalamaz. Ya da sektör bilgi ve tecrübeniz o kadar zayıf ki, ya ne istediğinizi ya da sektör bağlamın da finansal okuryazarlığın ne demek olduğunu bilmiyorsunuz.

    5-En önemli madde şu ki; bu düşünceleri size dikte eden yabancı menşeili küresel şirketlerin müdürleri 2008 de 55 tane sigorta şirketini 30 şirkete düşürdü ve sonraki adımda 10 şirkete kadar düşürmeyi başararak, pasta payını büyütüp, acente üstünde tam baskı hedefini tamamlamak istiyorlar.

    Sonuç olarak tavsiyemiz; acentenin alın teriyle kazandığı komisyon rahatsızlık veriyorsa, bu iş, internetten, her sigorta dalın da, acentesiz daha iyi yapılır, düşüncesi hâkimse, lütfen bu şirketler, “delikanlı” olup, kamuoyuna şu açıklamayı yapsınlar. “Tüm acenteleri fesih ediyoruz. Ve bu karardan dönmemek üzere tüm sorumluluğu alarak bundan böyle sadece internetten satışa başlıyoruz.” desinler. Acentenin emeğiyle o koltukta oturup, gelecek için ihanet planı yapıp hem de diğer taraftan acentelere “aslansın, kaplansın” ya da acenteler ayağını denk alsın ilerde yoksunuz üzerine mizansenler kurup, röportaj veren “siyo”lar “kabak tadı” vermeye başladı artık.

    Saygı ve selamlarımla;

    Yanıt

Bir Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

SIGORTAMEDYA Yayıncılık A.Ş. - Copyright © 2015 Sigortamedya Yayın Grubu. | Powered by
İnternet portalımızda yer alan tüm haber metini, resim ve benzeri içeriğin hakları Sigortamedya Yayıncılık A.Ş.'ye aittir. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda, kaynak gösterilse bile izin alınmadan kullanılamaz.