18 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Marka değerini en çok ‘Ziraat Bankası’ artırdı

Brand Finance’nin yaptığı ‘Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2018’ araştırmasına göre Ziraat Bankası bu yıl da Türkiye’deki bankalar arasında marka değerini en fazla yükselten banka oldu. Ziraat, sıralamada geçen yıla göre 5 basamak birden yükseldi.

Bağımsız marka değerleme ve strateji danışmanlık şirketi Brand Finance’in “Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2018” araştırması  sonuçlarına göre; Ziraat Bankası geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Türkiye’deki bankalar arasında marka değerini en fazla yükselten banka oldu. Marka değerini 120 Milyon dolar arttırarak 1 Milyar 312 milyon dolardan 1 Milyar 432 milyon dolara çıkartan Ziraat Bankası, sıralamada 5 basamak birden yükseldi. Ziraat Bankası’nın AA- olan marka notu da AA+ seviyesine yükseldi.

İki yıldır sürekli yükselişte

Aynı araştırmada 2016 yılında 944 milyon dolar olan Ziraat Bankası’nın marka değeri böylece geçtiğimiz iki yılda yüzde 52 yükselmiş oldu. Çalışmada 2016 yılına göre sıralaması yükselen tek Türk bankası yine Ziraat Bankası oldu. Ziraat Bankası söz konusu iki yıllık süreçte toplam 28 basamak birden yükseldi.

Ziraat Bankası’nın altı yıl önce başlattığı verimlilik esaslı değişim projesi Banka’nın bilanço içi ve dışı tüm rakamlarında sektör ortalaması üzerinde iyileştirme sağlarken Banka’nın marka algısına da çok önemli katkılar sağlamaya devam ediyor. 2016 ve 2017 yıllarında Ziraat Bankası, Türkiye’nin Lovemark’ları araştırmasında da üst üste ikinci kez banka kategorisinde Türkiye’nin en sevilen banka markası seçilmişti.

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER