17 Ocak 2021, Pazar

465 bin liralık hasarım pandemiye rağmen 11 günde ödendi

İçel’in Tarsus İlçesi’nde özel sektörde faaliyet gösteren Yusuf Tıbık, kaza sonrası perte çıkan aracının değeri olan 465 bin lirayı bekletmeden ödeyen AXA Sigorta’ya teşekkür maili gönderdi. Tıbık, “Hiç zorluk çıkarmayan sigortacım teşekkürü hak etti” diyor.

SİGORTAMEDYA / VELİ KARADENİZ

Memnun Sigortalı köşemizin Temmuz ayı misafiri İçel İli’nin tarih, kültür, sanat, ticaret ve doğal güzellikleri ile ünlü ilçesi Tarsus’tan geliyor. Aynı zamanda ülkemizin şirin mi şirin köşelerinden olan Tarsus’ta özel sektörde faaliyet gösteren Yusuf Tıbık, perte çıkan aracının bedelini eksiksiz aldığı ve zorluk yaşamadığı için hem sigortacısına hem de acentesine teşekkür maili yazmayı kendisine borç bilmiş.

Olayı ve yaşadıklarını anlatmasını istediğimiz Tıbık, “Kardeşim, 16 Mayıs’ta şahsıma ait araçla maddi hasarlı bir trafik kazası geçirdi. Trafik polisleri geldi, olay yerinde inceleme yaptılar. Kaza tespit tutanağı tutuldu. Pandemi ve bayram sürecine denk gelmesine rağmen sigorta şirketim AXA Sigorta, dosyayı açmakta gecikmedi. Eksper görevlendirdi ve 11 gün içerisinde bizi mağdur etmeden araç bedeli olan 465 bin TL’yi tarafımıza ödedi” diyor.

Metanetli olmamızı sağladılar

Yususf Tıbık

“İşlemler devam ederken AXA Sigorta ve acentem hep yanımdaydı” diyen Tıbık, “Kafamıza takılan sorular sorduk, detaylı bir şekilde cevapladılar. Bizim için kötü bir süreçti maalesef ama hem sigorta şirketim hem de acentem gösterdikleri ilgi ile metanetli olmamızı sağladı. Sigorta şirketine ve acenteme buradan bir defa daha teşekkür ediyorum” şeklinde konuşuyor.

Kasko zorunlu olmalı

Tıbık, “Türkiye’de kaskonun da trafik sigortası gibi zorunlu olması gerektiğine inanıyorum. Hem kazalarda hem de ikinci araç satışlarındaki kazaların tespitlerinde insanları mağdur etmemek için bence kasko sigortası olmayan araca binilmemesi gerekiyor” yorumunu yapıyor.    

‘Herkese sigorta satma yetkisi verilmemeli’

Evli ve 2 çocuk sahibi olan Yusuf Tıbık, sigorta acenteleriyle ilgili gelişmeleri de yakından takip ediyor. Türkiye’de sigorta acentelerinin bir skala içerisinde olması gerektiğini söyleyen Tıbık, “Her sertifikası olan kişinin sigorta acenteliği açması o kişinin profesyonel sigortacı olduğunu göstermiyor. Bunu da insanların başına bir olay geldiğinde anlıyoruz. Çünkü maalesef Türkiye’de şöyle bir olay var. Arabası olan sigorta yaptırmak zorunda. Kasko yaptırmak istiyorsa da 10 ayrı teklif alıyor. Sigorta acentelerinin birçoğu karşısındaki insanın başına ne geleceği ile değil kasko poliçesi satmaya ve alacağı prime odaklandıkları için çok büyük problemler çıkıyor. Bu nedenle sigorta satıcılarının yani acentelerin belli bir standarda kavuşturulması gerekiyor. Herkese sigorta satma yetkisi verilmemeli” diyor. Sigortanın ne anlama geldiğini iyi bildiğini belirten Tıbık; “Ev sigortam, tarım sigortamız ve şirketimizin kurumsal sigortaları var. Şirketlerin önceliği sigortaya vermeleri gerekiyor. Pandemi sürecinde birçok sektör sıkıntı çekti. Bu sürecin aynı zamanda sigortanın önemini de insanlara gösterdiğini düşünüyorum. Daha önce sigorta yaptıranlar bu süreci rahat atlattı. Sigorta bir işletme için en öncelikli durum” şeklinde konuşuyor.  

Yusuf Tıbık’ın teşekkür maili

“Şahsıma tescilli arabam ile maddi hasarlı trafik kazası geçiren kardeşimin, kaza haberini aldığımız andan, araç işlemlerinin son anına kadar büyük destek olan, büyük ilgi gösteren “ÖZÇELİKÇİ SİGORTA” ailesine teşekkürü bir borç biliyorum. Hasar dosyasının yetkili servis tarafından açılmasıyla birlikte toplam 11 iş günü içerisinde tüm işlemleri tamamlayıp tarafımı mağdur etmeden 12 gün ikame araç gönderen, aracımı trafikten çekme (pert) işlemini gerçekleştiren ve ilgili bedeli hesabıma 11. gün aktaran Axa Sigorta şirketine ve özverilerini çalışmalarından dolayı acente sahibi Salih ÖZÇELİKÇİ Bey’e çok teşekkür ediyorum. Şahsıma, müdahil olabildiğim eş-dost-akrabalarıma ve kurumsal kimlikteki araçlara ait poliçeleri, ‘Özçelikçi Acente’ aracılığı ile ‘Axa Sigorta’dan’ memnuniyetle yaptıracağımızı şimdiden bilmenizi isterim.”

‘Düzenleme, Sigortacılık Kanunu’na aykırı’

Yusuf Tıbık’ın acentesi olan Salih Özçelikçi, 17 yıldır AXA Sigorta acenteliği yapıyor ve AXA acenteleri arasında 12 yıldır da İçel (Mersin) il birincisi oluyor. Özçelikçi,  9 Mayıs 2020 tarihi itibariyle yürürlüğe giren Mesafeli Satış Sözleşmelerine getirilen düzenlemenin, 5684 numaralı Sigortacılık Kanunu’na aykırı olduğunu söylüyor. Özçelikçi, “Bu düzenleme profesyonel acentelere karşı büyük bir haksız rekabet oluşturuyor. Bizim tek işimiz sigortacılık, diğer işlerle uğraşmıyoruz. Nasıl bizim başka bir faaliyet konumuz yoksa, diğer sektörlerde olanların da sigortacılık yapmaması gerekir. Oysa bu düzenleme ile asıl işi sigortacılık olmayan kurumlara sigorta satma yetkisi veriyor. 5684 numaralı Sigortacılık Kanunu’nda ise esas işi sigortacılık olmayanlar sigorta satamaz ibaresi var. Dolayısıyla bu düzenlemenin bir an evvel uygulamadan kaldırılması gerekiyor” diye konuşuyor.

‘Sigorta esas kriz dönemlerinde lazım’

Salih Özçelikçi, pandemi döneminde sigorta sektörünün iyi bir sınav verdiğini söyledi. Özçelikçi, “Daha önceki krizlerde de hem bireysel hem kurumsal müşterilerimiz tasarruf edilecek bir yer baktıkları zaman hemen akıllarına sigorta poliçeleri geliyordu. Biz de acenteler olarak müşterilerimize tam tersini savunuyoruz. ‘Zaten bir kriz yaşanıyor, fabrikanızda yaşayacağınız olası bir yangında sigorta poliçeniz de yoksa ekmek tekneniz yok olup gidecek’ diyoruz kendilerine. Bu nedenle kriz dönemlerinde sigorta mesleği bir kat daha fazla önem arz ediyor. Sigortayı özellikle kriz döneminde yaptırılmalı. Zaten bir akarınız varken, gelir-gideriniz yerindeyken bu tür mağduriyetlerinizi cebinizden karşılayabilirsiniz. Ama kriz dönemlerinde bu olmaz. Aynı durum bireysel müşterilerimiz için de geçerli” diyor.

MEMNUN SİGORTALI

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklam -

SON EKLENEN HABERLER