29 Mart 2024, Cuma
spot_img

“Acente müşterisini doğru bilgilendirmeli”

‘Benim Acentem’ köşesinin konukları Çanakkale’den… Tenedos Turizm Taşımacılık Kurucu Ortağı İsmail Durukan ve Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucusu Özer Önder. Durukan, “Sigorta konusunda çalıştığınız acente müşterilerini doğru bilgilendirmeli” dedi.

BENİM ACENTEM / ŞEMSİYE DERGİSİ

Çanakkale’de turizm ve taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren Tenedos Turizm’in ortaklarından İsmail Durukan, sigorta konusunda çalıştıkları acentenin müşterilerini doğru bilgilendirmesi gerektiğine dikkat çekti. Durukan, acentelerin gerektiğinde 7/24 müşterisine destek vermesi gerektiğinin altını çizerken, alınan hizmetin kalitesinin sigorta ürün satışlarını da artırdığını söyledi. İsmail Durukan, ortakları Mehmet Ak ve Naci Sezen ile birlikte 2013 yılında Hellespont Turizm’i ve sonrasında da Tenedos Turizm Taşımacılık şirketini kurdu. Bugün Hellespont ile Jolly Tur’un Çanakkale bayisi olarak hizmet veren ortaklar, yurt içi tatil paketi satışlarının yanı sıra Avrupa turları da düzenliyor. Sigortayı da iş hayatlarında oldukça etkin kullanıyorlar. Tenedos Turizm’in tüm sigorta işlerini ise Çanakkale’de faaliyet gösteren Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri yürütüyor. Özer Önder ve İsmail Durukan Şemsiye Dergisi’nin bu ayki ‘Benim Acentem’ köşesinin konukları.

Çalışılan acente çok önemli

Acente sahibi Özer Önder ile geçmişe bağlı hem hemşerilik hem de dostluk ilişkisi bulunan İsmail Durukan, söyleşimizde küçük şehirlerde sigorta şirketlerinin yanı sıra çalışılan acentenin çok önemli olduğuna vurgu yapıyor. İsmail Durukan, sigorta konusunda işlerinin zorunlu kıldığı tüm sigortaları kullandıklarını belirterek, acentelerinin kendilerini yönlendirmesiyle tamamlayıcı diğer sigorta ürünlerini de yaptırdıklarını söyledi.

[box type=”custom” color=”#ffffff” bg=”#1e73be” fontsize=”15″ radius=”15″]

Sigorta şirketleri acentenin dertlerini paylaşmalı

untitledSektörde tecrübesi 20 yıla dayanan Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri ise, Özer Önder ve Özgül Önder Koçak tarafından kuruldu. Sonrasında Ümran Şahin Önder’in katılımı ile tam bir aile şirketine dönüşen Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri bulunduğu ilin en eski acentelerinden. Önder’in sigorta müşterisi Tenedos Turizm Taşımacılık Kurucu Ortağı İsmail Durukan ile ilişkisi hem hemşeriliğe hem de eski dostluğa dayanıyor. Müşterisi Tenedos Turizm’i Çanakkale’nin turizm sektöründeki öncü şirketlerinden biri olarak tanımlayan Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucusu Özer Önder, “Kendileri ile çok eski dost ve arkadaş olmakla birlikte Çan ilçemizden hemşerimizdir. İhtiyaçları doğrultusunda ticari araç filoları olması nedeniyle trafik, kasko, koltuk sigortası, işyeri sigortaları, sağlık sigortaları, seyahat sağlık poliçeleri ve yeşil kart poliçeleri konusunda birlikte çalışıyoruz” dedi. Sektörde uzun yıllara dayanan tecrübesi ile acente ve sigorta şirketi arasındaki ilişkiyle ilgili ilginç tespitleri olan Önder, “Acenteden verim almak istiyorsan acente ziyaretinde iş konuşmayacaksın, hal hatır soracaksın. Benim dertlerimi paylaşmayacak sigorta şirketi olmamalı. Bu anlamda Neova’dan çok memnunuz. Devamında bizlerden desteklerini esirgemeyen Halk Sigorta ve Ak Sigorta’nın acenteliklerini de en iyi şekilde temsil ettiğimize inanıyoruz” yorumunu yaptı.”[/box]

Sigortanın önemini ‘kaza’ yaşayınca daha iyi anladık

Sigorta ile ilgili başlarından 1.5 yıl önce geçen bir olayı anlatan Durukan’ın sigortaya bakışı da aslında bu olaydan sonra daha da değişmiş. Sigortanın hayatın nasıl önemli bir parçası olduğunu bu sayede anladıklarını belirten Durukan, olayı şöyle anlatıyor: “Kazanın nerde geleceği belli olmuyor. Herkes gibi bizim de başımıza gelebiliyor. Araçlarımızdan birisi Çanakkaleİstanbul Havaalanı transferi yaparken Tekirdağ-İstanbul otobanında bir kaza yaşadı. Kazada karşı istikamette Edirne tarafına ilerleyen bir araç takla atarak tam da bizim otobüsün önüne düştü. Yapacak hiçbir şey yok havadan bir araç önünüze düşüyor. Sonuç olarak 2 kişi vefat etti ve 3 yolcumuz yaralandı. Her ne kadar aracımıza sadece karayoluna çıkmaktan bir suç oranı verilmişse de tazminat ödemeleri sigorta poliçelerimizden gerçekleşti.”

untitled

Durukan, konuşmasında Türkiye’de sigorta bilincinin artması için ekonominin gelişmesi gerektiğine vurgu yaparken, vatandaşların eğitim ve gelir düzeyinin artması ile bunun daha da yükseleceğine dikkat çekti.

Dijital çağa ayak uydurmalıyız

Müşterisi İsmail Durukan’ı sigorta konusunda ne satın aldığını okuyup araştıran birisi olarak tarif eden Önder Sigorta Aracılık Hizmetleri Özer Önder, bunun yanı sıra bilgi aktarımına da açık olduğunu söyledi. Söyleşimizde acentelerin dijitalleşmesi konusunda da görüşlerini bildiren Önder, özellikle kendilerini ve satış kanallarını dijital çağa ayak uydurmak gerektiğini söyledi. Türkiye’de sigorta bilincinin düşük olduğunu kaydeden Önder, bunu ülkenin ekonomik gelişimine bağladı. Önder, bu konuda şunları söyledi: “Örneğin alım gücü yüksek olan müşterilerimiz bu konuda fazlası ile bilinçli. Her şeyden önce ülkemizin GSMH’nın yükselmesi ve ekonomik anlamda adil paylaşımın sağlanması durumunda sektörün daha da fazlası ile gelişip ürün yelpazesine de fazlaca katkı sağlayacağını düşünüyorum.” Önder, faaliyet gösterdikleri Çanakkale’yi ise sanayisi gelişmemiş, daha çok emekli ve öğrenci şehri olarak tanımlarken sektörde yaşanan sıkıntılarla ilgili şunları söyledi: “Maalesef sektör daha çok trafik ve kasko üzerinden ilerliyor. İlgili branşlarda yapılan düzenlemeler olsun acente komisyonlarının düşürülmesi olsun bizleri fazlası ile etkilemekte ve zorlamaktadır.”

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER