1 Temmuz 2022, Cuma
spot_img

Aksigorta’dan 476 milyon TL prim üretimi, 17,9 milyon TL net kar

ugur gulenAksigorta, 2014 yılının ilk çeyreğinde 476 milyon TL prim üreterek, %39 artışla 22,8 milyon TL teknik kara ve %78 artışla 17,9 milyon TL net kara ulaştı. İlk çeyrek sonuçlarına göre, Aksigorta sektörün karlı şirketi olmaya devam etti

2014’ün ilk üç ayında prim üretimini, geçen yılın aynı dönemine göre %16 artırarak 476 milyon TL’ye yükselten Aksigorta, karlılık odaklı portföy dönüşümünü devam ettirdi. Aksigorta, konut sigortalarının içinde bulunduğu Yangın branşında %28, mühendislik ürünlerinin içinde bulunduğu Genel Zararlar branşında %35 büyüyerek oto dışı sigortaların portföy payını geçen yıla göre 5 puan artırarak %52’ye çıkardı.

Oto dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisi ile teknik karlılık %39 artarak 22,8 milyon TL seviyesinde sonuçlandı. Yılın ilk çeyreğinde teknik karlılıklarını güçlendiren Aksigorta’nın sigortacılıktaki teknik karlılık göstergesi olan bileşik rasyosu %99 seviyesinde gerçekleşti. Teknik karlılıktaki sürekli gelişim neticesinde sermaye karlılığı %34 seviyesine çıktı.

61 Milyon TL Nakit Temettü Dağıttı

2013 yılını; yüzde 16 büyüme, yüzde 3 bileşik rasyo gelişimi ve yüzde 229 net kar artışı ile kapatan Aksigorta, sektörün toplam karının yüzde 21’ini elde etti ve 2014 yılında yatırımcısına 61 milyon TL nakit temettü dağıttı. 2013 yılında Aksigorta hisse fiyatı BIST-100 endeksine kıyasla %51 daha fazla artış gösterirken, yatırımcısına %7 temettü verimi sağladı.
İlk çeyrek sonuçlarına göre 2014 yılında da yatırımcılarına kazandırmaya devam eden Aksigorta, sektörde sermaye yeterliliğinin daha fazla önem kazandığı bir dönemde teknik kar marjını sürekli artırmanın neticesinde sermaye yeterlilik rasyosunu geçen yılın aynı dönemine göre 23 puan artırdı.
Aksigorta’nın uzun vadeli planları doğrultusunda karlı ve sürdürülebilir büyümesini sürdürdüğünü belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şunları söyledi:
“2014’ün ilk çeyreğinde de prim üretimimizi artırırken karlı branşların portföyümüzdeki payını büyüttük. Ürün portföyümüzü daha karlı bir dengeye oturtarak penetrasyonu düşük ve büyüme potansiyeli ve karlılığı yüksek olan oto dışı branşların payını %47’den % 52’ye yükselttik.”

ugurgulen_sigortali3Uğur Gülen: “2014 gündemimiz, sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek”

Aksigorta’nın 2009 yılından itibaren uyguladığı strateji doğrultusunda sürdürülebilir karlılık ile dengeli ürün ve kanal karmasında istikrarı sağladığını belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, aynı stratejiyle yola devam edeceklerini söyledi. Aksigorta için 2014’ün en önemli gündem maddelerinin “sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek” ve “müşterilere benzersiz sigorta deneyimi sunmak” olduğunu belirten Uğur Gülen, şöyle dedi:

“2014 gündem maddelerimiz doğrultusunda Aksigorta olarak vizyon ve misyonumuzu da yeniledik. 2014 vizyonumuz, “sigortayı kolay, yalın ve erişilebilir hale getirmek”, misyonumuz ise ‘hayatın devamlılığı ve kolaylaştırılması için benzersiz sigorta deneyimi sunarak değer yaratmak”. Toplumumuzda karmaşık bir ürün olarak algılanan sigortayı en yalın haliyle, sunduğu olanaklarla anlatarak penetrasyonu yükseltmek için çalışırken, müşterilerimize de Aksigorta’ya dokundukları ilk andan itibaren tüm süreçlerde benzersiz deneyimler yaşatmak için tüm hizmetlerimizi daha da geliştireceğiz. “2014 yılı müşteri yılı” söylemimiz doğrultusunda, müşterilerimizin hayatlarında özgürce ilerleyebilmelerini mümkün kılmak için iş yapış şeklimizi yeniden tasarlayacağız. ”

Aksigorta’dan 476 milyon TL prim üretimi 17,9 milyon TL net kar

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER