22 Eylül 2021, Çarşamba
spot_img

“Ankara Sigorta sektördeki yenilikçi anlayışını sürdürecek”

Ankara Sigorta, sunduğu yenilikçi ürünlerle dikkat çekiyor. Son olarak ferdi kaza alanında ‘Güvencem Ankara’m ile farklılığını ortaya koyan Ankara Sigorta, ‘Ankaravan Sigortası ile de karavan kullanıcılarının yüzde 70’ine ulaştı. Şirket 1 Mart itibariyle ise pazardaki emsal ürünlerden oldukça farklı olan tamamlayıcı sağlık sigortasını satışa sundu.

Ankara Sigorta, 2021 yılına yeni ürünlerle adım attı. 1 Mart itibariyle pazardaki diğer emsal ürünlerden daha farklı bir Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) ürününü satışa sunan şirketin önümüzdeki gündeminde ise kefalet ve bina tamamlama sigortasına girmek var. Ankara Sigorta Genel Müdürü R. Vefa Murteza, göreve başlayışının 1 yılını Sigorta Ekranı’nda değerlendirdi. YouTube’dan Can’lı yayınlanan programda SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Vefa Murteza, Ankara Sigorta’nın 2021 hedefleri ve yeni ürünler hakkında bilgi verdi.

Ankara Sigorta olarak eksik olan sigorta ürünlerini tamamladıklarını belirten Murteza, “Ankara Sigorta olarak tüm ürünlerle sigorta sektörünün içerisindeyiz. Eksik olan ürünlerimizi de tamamlıyoruz. Tamamlayıcı sağlık sigortamızı (TSS) da 1 Mart itibariyle sistemimize dâhil ettik. TSS poliçemizin sektörün bu konuda önde olan şirketlerin poliçelerinden daha iyi olduğunu iddia edebilirim. Tamamlayıcı sağlık sigortası ürünümüzü acentelerimiz ile paylaştık. Ürünün satış rakamları bizi heveslendiriyor. Acentelerimize bu ürünümüzü müşterilerine sunmalarını şiddetle tavsiye ediyorum. Karşılaştırma yaptıklarında bizim tamamlayıcı sağlık sigorta poliçemizin son derece geniş teminatlar içerdiğini rahatlıkla görecekler. Şimdi sırada başka poliçelerimiz var. Kefalet ve bina tamamlama sigortalarını da sistemimize dâhil edeceğiz” diye konuştu.

Acente sayımızı yüzde 50 artırdık

Yaklaşık 1 yıl önce göreve başladıklarında tüm ürünleri gözden geçirdiklerini belirten Murteza, bu süreçte neler yaptıklarını ise şöyle anlattı: “Neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla planladık. Acente sayımızı yüzde 50 arttırdık. 2019 ile karşılaştırdığımızda kârlılığımızda yüzde 137 artış meydana geldi. Pandemi döneminde acentelerimiz ile yüz yüze olmayı tercih ettik. Yüz yüze olamadığımız acentelerimizle de online bağlantılar kurarak ilişkilerimizi her zaman sıcak tuttuk. Bu ilişkilerin kurulmasında bölge müdürlüklerimizin büyük katkısı var. Acentelerimizi dinlemeleri ve onlara her konuda yardımcı olmaları bizim için çok önemli. Acentelerimiz ile ilişkilerimizi en üst seviyeye çıkarmaya önem veriyoruz. Yeni bölge müdürlükleri tesis ettik ve bu bölge müdürlüklerini faal olarak çalıştırabiliyoruz. Bursa, Samsun ve Malatya bölge müdürlüklerimizi açtık. Eksik olan poliçelerimizi dizayn edip, müşterilerimizin hizmetine sunduk” dedi.

1200 acentemizin hepsine dokunuyoruz

“Acente sayımız arttıkça istek ve beklentiler çoğalıyor” diyen Murteza, şunları söyledi: “Göreve geldiğimizde 800 acentemiz vardı şimdi 1200 acentemiz oldu. Bu 1200 acentemizin hepsine dokunuyoruz. Onlar bizim için çok önemli. Bu ay sonu itibariyle Türkiye’nin 81 ilinde Ankara Sigorta acentesi olacak. Hangi ürünlerle yol almamız gerektiğini acente dostlarımızla konuşuyoruz. Piyasanın nabzını tutmaya çalışıyoruz ve problemlerimizi birer birer çözüyoruz. Acentemiz olsun olmasın bizim ve bölge müdürlüklerimizin kapısı herkese açık. Ankara Sigorta, sigorta sektörünün bir parçası. Bu nedenle bize ait değil.”

Güvencem Ankara’m ile farklılığımızı ortaya koyduk

Murteza, programda sektörde farklı ürünlerle yeni alanlar açtıklarının altını çizdi. Murteza, “Yine farklılığımızı ortaya koymak için Güvencem Ankara’m diye bir ürün çıkardık. Türkiye’de şu an için bunun başka bir benzeri yok. Bir ferdi kaza poliçesi gibi görünmesine rağmen sigortalımızın vefatı halinde ailesine 10 yıl boyunca aylık 1500 lira ödeme yapıyoruz. Ufak bir prim farkı ile bunu aylık 3 bin liraya çıkarabiliyoruz. Bu rakam enflasyon oranında da artıyor” dedi. “Yaptıklarımızla sigorta sektörünü rahatsız etme durumundayız” diyen Murteza, bazı sigorta ürünlerinde sağladıkları başarıları ise şöyle anlattı: “Konut sigortalarında ciddi değişikliğe gittik. Tarım sigortalarında ciddi başarı kaydettik. Tarım sigortalarına yönelik güzel bir ekip oluşturduk. 1 yıllık satış hedefimizi 75 günde yakaladık.”

Türk RE yurtdışına bağımlı olmaktan kurtardı

Ankara Sigorta Genel Müdürü R. Vefa Murteza, Türk RE’nin kurulmasının sektörde büyük bir sorunu çözeceğini de söyledi. Murteza, “Oto sigorta şirketi olarak bilınmemize rağmen biz bu yönümüzün belli bir oranda kalmasını planlıyoruz. Bu anlamda yüzde 70 oto; yüzde 30 da oto dışı tarafa ağırlık vermek istiyoruz. Bununla ilgili olarak oto dışı tarafını sadece yangın olarak görmeden ferdi kaza, tamamlayıcı sağlık sigortası branşlarında da güçleniyoruz. Yangın tarafında bugün sektörde ciddi anlamda problem var. Teminatların eksik ödenmesi olsun, yapılan poliçelerin deprem şartlarında yapılması, yurtdışına çıkışında problem yaşanması reasürans alanını etkiliyor. Türk RE’nin kurulması bu problemleri büyük ölçüde çözecektir. Bizleri reasürans alanında yurtdışında bağımlı olmaktan kurtardı” şeklinde konuştu.

Sigortacılık geleceğin mesleği

Sigorta sektörünün pandemide üzerine düşeni yaptığını belirten Murteza, “Deprem veya kaza olduğu zaman aklımıza hemen sigorta geliyor. Sigorta sektörü pandemi döneminde üstün bir performans sergiledi. Pandemi döneminde evden çalışma olsun acentelerle birliktelik olsun bütün şirketler dijital imkânlarını seferber ettiler. Mesleğe başladığımda sigortacılık için geleceğin mesleği ifadesi kullanılıyordu. Ben şahsen 2020 yılında sigortacılığın geleceğin mesleği olduğunu gördüm. Bizim sektörümüz hem finansal bakımdan hem ilişki bakımından geçen yıl sınıfı geçti. Aranan bir sektör haline gelmiştir sigortacılık” diye konuştu.

Ankaravan Sigortası ile karavan kullanıcılarının yüzde 70’ine ulaştık

Ankara Sigorta Genel Müdürü R. Vefa Murteza, Ankaravan poliçesi ile karavan kullanıcılarının yüzde 70’ine ulaştıklarını söyledi. Murteza, şu bilgileri verdi: “Ankara Sigorta’nın karavan kullanıcılarına özel olarak çıkardığı Ankaravan Sigortası büyük ilgi gördü. Türkiye’de 5 bine yakın motokaravan kullanıcısı var. Ankara Sigorta olarak bunların yüzde 70’ine ulaşmış durumdayız. Biliyorsunuz motokaravanlar da ki trafik poliçesi son derece pahalı çıkıyordu. Bununla ilgili olarak karavan severlerin şikâyetleri vardı. Biz bu şikâyetleri dikkate alıp rakamı makul seviyelere indirdik. Pahalı olduğu için karavanlarını sigorta yaptıramayanlara cazip teklifler sunduk. Trafikle başladık ve kasko ürünümüzle geliştirdik. Şu anda karavanlara yönelik en geniş teminatlı kasko ürününe sahibiz. Ankara Sigorta 1936 yılından beri var olan bir sigorta şirketi. Ama şimdiye kadar pek ismimiz duyulmuyordu. Biz niş ürünler ortaya çıkarmak durumundayız. Farklılığımızın olması gerekiyor. Bu farklılığımızı ortaya koyabilmek için piyasaya bir takım farklı ürünler sunmalıydık. Karavan sigortasıyla farklılığımızı ortaya koyduk.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER