Artık bir araca iki poliçe yetmiyor, üçüncü poliçe şart

0
231

Neova Sigorta CEO’su Özgür Bülent Koç, günümüz şartlarında trafik ve kasko sigortalarının risklerden korunmada yeterli olmayacağını söyledi. Üçüncü bir poliçe ihtiyacı duyulduğunu vurgulayan Koç, “Araç fiyatları çok yükseldiği için trafik ve kasko sigortaları oluşabilecek risklerin tazmininde yetersiz kalıyor. Bu nedenle araç sahipleri ihtiyari mali mesuliyet sigortası da yaptırmalı” diyor.

SİGORTAMEDYA

Neova Sigorta CEO’su Özgür Bülent Koç; Bursa’da geçen ay 4 kişinin hayatını kaybettiği korkunç TIR kazasının ihtiyari mali mesuliyet sigortasının önemini ortaya çıkardığını söyledi. Türkiye Sigorta Birliği’nin katkılarıyla hazırlanan ve Haber Türk’ten yayınlanan Bakış programında konuşan Koç, “Artık araçlara iki sigorta poliçesi yeterli olmuyor. Üçüncü poliçeye de ihtiyaç var” dedi.

Zorunlu olan trafik sigortasının üst limiti olduğunu söyleyen Koç, “Toplam 4 milyon 300 bin liraya kadar bedeni zarar tazminatı ödenebiliyor. Bu da her bir kişide 430 bin lira ile sınırlı. Bu kazada vefat eden 4 kişinin tazminatı 1 milyon lira da tutsa sadece 430 bin lirası karşılanacak. Geri kalanı eğer kasko var ise oradan tazmin ediliyor. Eğer o da yoksa şoför veya TIR firmasının sahibine dava açılıyor. İşin maddi kısmında da büyük bir yük var. 20 araçta çok ağır hasar oluştu. Bugün ortalama araç bedellerini 2 bin 250 liradan alsanız; 3-4 milyon lira civarında maddi hasar söz konusu. Burada da trafik sigortasının karşıladığı zarar maksimum 86 bin lira. Bu 86 bin lira 20 araca pay edilecek. Üzeri yine kasko ve araç sahibinin sorumluluğunda” diye konuştu.

7-8 milyon lira civarında bir hasar söz konusu

Koç şöyle konuştu: “Araç sahiplerinin kaskoları var ise kalan zararı kaskolarından karşılayacaklar. Kasko şirketi de TIR sahibine rücu edecek. TIR sahibinin kasko sigortası zaten 86 bin lira ile sınırlı. Umut ediyorum ki eğer kasko sigortası varsa ve ihtiyari mali mesuliyet sigortası eğer ciddi miktarda alınmışsa bir miktar da oradan alacak. Ancak TIR sahibinin ne kadar mali mesuliyet sigortası olduğunu bilemiyoruz. Ama bizim piyasada gördüğümüz müşteriler 250 ile 500 bin lira civarında ihtiyari mali mesuliyet teminatı alıyorlar. O zaman da 86 bin liranın üzerine birkaç yüz bin lira da ihtiyari mali mesuliyet sigortası ekleyelim toplamda 500-600 bin liralık bir teminat oluşuyor. Bu kazada ise yarısı maddi yarısı bedeni olmak üzere; tahminen 7-8 milyon lira civarında bir hasar söz konusu. Ancak burada trafik sigortası en iyi ihtimalle 86 bin lira maddi; 4 milyon 300 bin lira da bedeni teminat verecek.”

Limitsiz ihtiyari mali mesuliyet

Bu tip yüksek meblağ tutan risklerin çözümünün olduğunu sözlerine ekleyen Koç: “Önce kasko sigortamızda ek teminat olarak aldığımız ihtiyari mali mesuliyet sigortası var. Bunu olabildiğince yüksek almak gerekiyor. Ama onun da yetmediği durumlar var. O yüzden limitsiz ihtiyari mali mesuliyet sigortası yaptırılmalı. Bahsettiğimiz kazada TIR firması; limitsiz ihtiyari mali mesuliyet sigortası yaptırmış olsa ortaya çıkan tüm zarar sigorta şirketi tarafından karşılanacaktı. Sigortalılarımızın ucuz primlerle bu tür büyük risklerden korunma imkânına sahip” şeklinde konuştu.

Primleri oldukça düşük

“Bu tip kazaları 10 yılda bir gerçekleşir şeklinde düşünmeyelim” diyen Koç; açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Çünkü günümüzde biraz lüks araç fiyatları 1 milyon lira. Daha lüksleri de 3-4 milyon lira civarında. Bu araçlara Ankara ve İstanbul trafiğinde çok sık rastlıyoruz. Böyle bir araca çarpma riskimiz her zaman var. Bu nedenle birtakım ek korumalar sağlamamız gerekiyor. Trafik sigortası ve kaskoya ek olarak ihtiyari mali mesuliyet sigortası satılıyor ve primleri oldukça düşük. Yani düşük prim ödeyip bütün riskimizi sigorta şirketimizin üzerine yükleyebiliyoruz. Bu poliçeyi acentelerimizden istersek, uygun fiyatlarla bu korumayı edinebiliyoruz. Artık bir araca 2 poliçe yetmiyor. Yani kasko ve trafik yeterli olmuyor. İhtiyari mali mesuliyet sigortası da yaptırmalıyız.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz