19 Mart 2024, Salı
spot_img

Ölken: Acentelerimizin hayatlarını kolaylaştırmak için çalışıyoruz

AXA Sigorta Acente Bölge Toplantısını Samsun’da gerçekleştirdi. AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken 2019 stratejilerini ve hedeflerini acenteleri ile paylaştı. Ölken “Ekonomik çalkantılarının yaşandığı dönemler hepimiz için ezberleri bozabileceğimiz zamanlardır” dedi.

AXA Sigorta, Orta Karadeniz Bölge Toplantı’sında acenteleriyle buluştu. AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, Samsun’da gerçekleşen toplantıda 2019 stratejilerini ve hedeflerini acentelerle paylaştı. Global şirket olmalarının kendileri için bir şans olduğunu söyleyen Ölken, “100 yılı aşkın bir süredir var olan bir şirkette çalışmak burada avantaj. Benim bağlı olduğum yöneticiler Türkiye ile ilgili durumda sakinler. Çünkü Türkiye’deki sigortacılığı bir yıllık ele almıyorlar. Bütün sigorta ürünlerine baktıklarında Türkiye’deki 25 yaş altı nüfusun yüzde 40 olduğunu görüyorlar. Bizim her türlü ekonomik kırılganlığın karşısında A, B, C, D senaryolarımız hazır. Şimdi A senaryosuyla yaşıyoruz. Bu senaryoda Temmuz’da dolar 7.20 olacak yok. Ama B, C, D senaryolarımızda var. Dolar 7, Euro 8 lira olursa işte o zaman B, C, D senaryolarımız devreye girer. Portföyünüzü korursunuz, büyümezsiniz. AXA’nın ödenmiş sermayesi Türkiye’deki tüm şirketlerin sermayesinin yüzde 20’sini oluşturuyor. Bu nedenle AXA’nın dayanma gücü var. Ekonomi zora girerse büzüşmekten başka çaremiz yok. O yüzden 2 bin kişiyle değil 700 kişiyle çalışıyoruz. Hep geleceği hedefliyoruz. Acentelerimize hep biz buradayız diyoruz. Acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. AXA Global da Türkiye’ye inanıyor” dedi.

Dengeli bir AXA olacağız

2019’da üç büyük beklentisinin olduğunu belirten Ölken, “Birincisi büyüme… Sektörden pozitif bir şekilde ayrıştırılmak istiyoruz. İkincisi; sadeleştirilme adımlarımızı hızlandırmaya devam edeceğiz. Acentenin, çalışanın ve müşterinin hayatını kolaylaştıracağız. Bunun sözünü veriyoruz. Üçüncüsü de insan kaynağında kültür dönüşümü yapacağız. Önce şirketimizdeki çalışanlarda bunu yapacağız. En önemlisi dengeli bir AXA olacağız. Maceraya girmeyeceğiz. Atacağımız her adımda acente ve müşteri deneyimini mutlak süratle dikkate alacağız” diye konuştu.

Değer kaybında standart olmalı

Ölken şunları söyledi: “Sektörden yüzde 40 daha hızlı hasar ödedik. Hasar ödemede ilk 7 şirketten yüzde 25 daha hızlıyız. Sermaye yeterliliğimiz yüzde 116’dır. AXA Hayat Emeklilik ilk kez geçen seneyi zararsız kapattı. Karamsar olmak mümkündür ama biz bunu düşünmeden 2018’i kapattık. Prim üretimi sektörün yüzde 18 artmış ama hasarlar yüzde 28 artmış. Tamamlayıcı sağlık poliçemiz bir milyona dayandı. Sektörde 2.2 milyar TL sermaye eksikliği var. Trafik sigortasında ‘Prim tutarları az’ dediğimi duymayacaksınız. İstediğimiz kadar fiyatları artırsak da genel şartları düzenlemedikçe sonuç değişmeyecektir. Değer kaybı, tüketici açısından haklı bir taleptir. Ama bunda bir standart olmalıdır. Hasar maliyetleri sıkıntılı. Eşdeğer parça kullanımının önü açılmalıdır. Prim konuşmalarını bırakmalıyız. Bunları düzenlemeliyiz önce. Sonra acentelerin gelirini nasıl artıracağımızı konuşabiliriz.”

Geçen seneyi mali kârlar kurtardı

“Bu sene bu mali kârları görmeyeceğiz” diyen Ölken, “Yok pahasına sigortacılık yapma zamanı değil. Belki biraz dikkatli ilerleyebiliriz. Ama hedeflerimizi tutturacağız. Büyüyeceğiz ve bunu çok çalışarak yapacağız. 2019’da odak ve sürdürülebilirlik sloganımız oldu. Enflasyonun biraz altında büyüme olur. İnşallah yanılırım. Sektörden ayrıştık… Sektör yüzde 17 büyürken biz yüzde 28 büyüdük. Hasar maliyetleri için acentelerimizden destek bekliyoruz. Bu maliyetleri kontrol altına alarak kimseyi üzmeden bunu yapabiliriz. Tahsilatı zamanında yapmalıyız” şeklinde konuştu.

Kaskoda yüzde 10 kaçak var

Acentelere geçen sene Nisan ayında “Kaskoda lider olacağız” dediklerini hatırlatan Ölken, “Trafikte sürdürülebilir olacağız. Acentelerin verimliliğini artıracağız. Tamamlayıcı sağlıkta ön planda çıkacağız. İnsan kaynağına yatırım yapacağız dedik. AXA elementer branşlarda, hayat dışında yüzde 16 büyüdü. Bunu sizler yaptınız. Son çeyrekte rekor büyüme var geçen yıl. Axa yüzde 40 büyüdü. Hayat emeklilikte ilk kez fonlarımızda büyüme sağladık. Toplam fonlarımız 6 milyarı aştı” dedi.

Tamamlayıcı sağlık 1 milyona dayandı

Ekonominin daraldığı durumlarda tahsilatın öneminin arttığına da dikkat çeken Ölken, “Hem hayat ve hayat dışında önemli bir büyüme var. Müşteri sayımız 2.6 milyon. Biz müşteri sayımızı geçen yıldan bu yana istediğimiz noktaya getiremedik. Ekim ayında geçen yıl enflasyonun altında büyüdük. Neden? Primlerin yüzde 18 arttığı bir dönemde hasarlar yüzde 28 arttı. Bu denge iki yıldır böyle. Bu sürdürülebilir değil. Gelirleriniz büyümüyor. Sigorta sektörünün negatif sonuçları ortaya çıkıyor. Mutlaka yapılacaklar var. Hâlâ yüzde 30 bandını yakalayan konut sigortası var. yüzde 50 bandında DASK var. Hâlâ yüzde yüzde 30’da olan kasko var. Tamamlayıcı sağlık 1 milyon adede dayandı” diye konuştu.

SDDK reform getirecek

Sigortacılık Denetleme ve Düzenleme Kurumu (SDDK) kurulacak olmasını memnuniyetle karşıladıklarını belirten Ölken, “Umuyorum ki SDDK’nın açılmasıyla sigortacılığı biraz daha yapısal olarak reforma tabi tutuyor olacağız. Trafik sigortası hâlâ sancılı. Her yazılan yüz lirada sektör 15 lira zarar etmiştir. Bu kötü. Biraz daha aktarmaya çalışalım. Ama trafikte hala sektör olarak zarar ediyoruz. Trafik sigortalarında benden primler yetersiz lafı duyamazsınız. Biz primleri ne kadar artırırsak artıralım, sizing komisyon isteğinizi karşılamaz. Bunun için genel şartları düzenlemek lazım” dedi.

Dolandırıcılara dikkat

Toplantı sonun acentelerden gelen soruları cevaplayan Ölken sigorta dolandırıcılığı konusunda uyarılarda bulundu. Ölken, “Hasar ödemelerini yapay zeka ile de önlemeye çalışıyoruz. Dört yıl önceki fotoğraf ile alınmış cam hasarını tekrar almaya çalışan bir olayı yapay zeka yakaladı. Sigortalı denilince fiyatı artıran sağlık kuruluşu ve servis varsa bunları birkaç kere uyarırız. Sonra bizimle çalışamazlar. İkame araç konusunda il bazında segmentasyonumuz olacak. Bunun nedeni filo şirketlerinde yaşanan sorunlar. Hizmetimiz gecikiyorsa, yerine getiremiyorsak bunu poliçelerimizden çıkarmak zorundayız. Bazı illerde bunu yapabiliriz” dedi.

Acente 4.0 ve Müşteri 4.0 sadece bir teknoloji değil

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı Firuzan İşçan da toplantıda acentelere 4.0’ı anlattı. “Acente 4.0 ve Müşteri 4.0 sadece bir teknoloji değildir” diyen İşcan “Sigorta 4.0’ın altında 4 başlık var: Acente, müşteri, çalışan ve süreç. Bunun içinde birçok aksiyon var. Sigorta 4.0 ile endüstri 4.0’dan ilham alıyoruz. Ama sadece teknoloji değil. Teknoloji bizim için araç. Teknolojinin nimetlerinden faydalanıp esas olan insan diyoruz. Temelde bizim için önemli olan insan faktörüdür. Biz bölgelerimizi satışıyla, tekniğiyle, hasarıyla, operasyonuyla, tahsilatıyla birer sigorta şirketi gibi konumlandırmak istiyoruz. Bu şekilde elde ettiği kârla o coğrafyada sorunu çözen yapısıyla etkili ve girişimci olmasını istiyoruz. Biz sizi dinlemiş olmak için değil anlamak için dinleyeceğiz. Dinlediklerimizi yapabilmek için uğraşacağız. Saat 5’e kadar gelen iş taleplerini cevaplamadan ofisten çıkmıyoruz” şeklinde konuştu.

İşcan, “Müşterinizin işinin gelişimini takip ediyorsunuz. Müşterinize daha yakın olmanızı istiyoruz. AXA’nın DNA’sında bu var. Bölgeleri her zaman güçlüydü. Bunu daha da güçlendirmek istiyoruz. Girişimcilik, insiyatif var. Başarılı olmak için risk de alabilmeliyiz. Çok geniş bir coğrafyada hizmet veriyoruz. Varlığımızı bu uclarda da sürdürmemiz gerekiyor. Daha iyi hizmet verip daha yakından hizmet vermek istiyoruz. Zamanında destek vermeliyiz. 5 gün sonrasında destek vermenin anlamı yok. Anında cevap vermeliyiz. Bunun için işlerimizi basitleştiriyoruz. Teknolojiyi de etkili kullanıyoruz” dedi.

İşcan’ın açıklamaları şöyle:

“Güçlü bölge demek ulaşılabilir olmak demek. AXA sigortaya telefondan ulaşamayan kimse olmamalı. Bu bizim en büyük farkımız. Herkes bize 7 gün 24 saat ulaşıyor. Bunu sizlerden duyunca mutlu oluyorum. Ulaşılabilir bir şirketiz ve öyle olmaya devam edeceğiz. Önemli olan sizleri güçlendirmek. Sizleri daha erken pazarın değişen koşullarına uyum sağlamanızı istiyoruz.”

“2018 de biz işlerimizi daha basit hale getirmek için biz otorizasyona eğildik. Ve otorizasyonla daha önceki yıllarda konmuş ama güncelliğini yitirmiş bazı şeyler tespit ettik. Otorizasyonlarda tüm Türkiye’de yüzde 64 azalma sağladık. Bölgemizde de yüzde 55 azalma olmuş. Bu sayıları şöyle okumak lazım. 2017’de 9 bin 945 defa durmuşsunuz işinizi yaparken… 2018’de 4 bin 485’e indirmişsiniz.”

Gittiğimiz yerlerde sizlerden sorunları alıyor, dinliyoruz. Sigorta penetrasyonunu nasıl geliştirebiliriz bunları da konuşuyoruz bu toplantılarda. Biz bir daha geldiğimizde aynı yere aynı şeyleri konuşmak istemiyoruz. Sizlerden aldığımız geri dönüşler çok önemli bu yüzden. Ödevlerimizi yapıp geliyor ve hesabımızı size veriyoruz. Yapabildiklerimizi yaptık diyoruz. Yapamadıklarımızı da söylüyoruz. Tutumlu kaskoyu geçen sene çıkardık. Başta yavaş gitti. Sonra daha ucuz beklentisi olan müşteriler için elimizde hazır oldu. Tutumlu kasko içinde yüzde 5 ile 10 arası satıyoruz. Daha ekonomik bir ürün.”

 

Müşterilerimizin hasarlarını yönetmeleri çok önemli

“Güçlü bölge konusu işin içinde insan olan, işimizi geliştirmek için önemli. Burada da alacağımız yol var. teknoloji işimizi hızlandırmak için önemli. Sizin işinizi kolaylaştırmak istiyoruz. Ofis dışındayken işinizi yaptığımız uygulamalarla kolaylaştırmak istiyoruz. AXA Acentem uygulaması bu yüzden önem taşıyor. Bu konuyu sizin için kolaylaştırmak adına buradayız. Cep telefonu sigortası satışı bu uygulamanızda. Sizin müşteriye sunmanız bizim için önemli. Kafanıza takılan soruları her zaman bize sorun.”

“Geçen sene ekonomik çalkantılardan sonra bize ne yapacağız diye soruyordunuz? Daha fazla sahada olmak ve sigortacılığımıza vurgu yapmak istiyorum. Böyle dönemlerde sağlıklarını kaybettiklerinde risklerini teminat altına alacak şeyler söylemek zorundayız. Sigortacılığımızı daha da cilalamalıyız. Toplamda 158 milyon sosyal medyada gözükmüşüz çektiğimiz reklamlarla. Artık AXA markasını siz müşteriye ilk defa sunduğunuzda biliniyor olsun.”

“Hedeflerimizi konuşalım: 4.1 milyar hedefimiz var bu yıl. En az yüzde 21 büyüme. BES’te hedeflerimiz var. Sizin için sürekli gelir modelleri nasıl yaratabiliriz bunu önemsiyoruz. 11 yıldır sürdürdüğümüz kasko yenile kasko kampanyası devam ediyor. Yangın kampanyamız 14. Yılında. Sizin için önemli gelir kaynakları bu kampanyalar.”

Toplantı sonunda AXA TALK’da SineMASAL sahibi Enes Kaya ve melek yatırımcı Münteha Adalı girişimcilik serüvenlerini paylaştı.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER