1 Temmuz 2022, Cuma
spot_img

Axa Sigorta müşteri memnuniyetinde lider oldu

axaTürkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2013 Yılı 4. çeyrek sonuçlarına göre, Axa Sigorta müşteri memnuniyetinde lider marka oldu. 

81 ilde, 11 bin 564 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak ve özel ekonometrik analiz modeli ile belirlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2013 yılı 4. çeyrek sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, sigorta sektörünün müşteri memnuniyetinde lider markası Axa Sigorta oldu.

TMME çalışması kapsamında, 2013 yılının 4.çeyreğinde Televizyon, Beyaz Eşya, Sağlık Sigortası/Kasko, Ulusal Kargo Dağıtımı, Binek Otomobil, Zincir Marketler ve Bireysel Bankacılık sektörleri ölçüldü.

TMME 2013 4. çeyrek sonuçlarına göre Televizyon sektöründe Samsung, Beyaz Eşya sektöründe Arçelik, Bosch ve Siemens, Sağlık Sigortası/Kasko sektöründe Axa Sigorta, Ulusal Kargo Dağıtımı sektöründe MNG Kargo, Binek Otomobil sektöründe Volkswagen, Zincir Marketler sektöründe BİM, bireysel bankacılık sektöründe özel bankacılık kategorisinde İş Bankası, kamu bankaları kategorisinde ise Ziraat Bankası müşteri memnuniyetinde lider oldu.

Sigortacılık sektöründe endeks 2 puan geriledi

Mali kuruluşlar kategorisinde yer alan ilk sektör olan Sağlık Sigortası/Kasko sektöründe müşteri memnuniyeti 2012 yılına kıyasla 2 puan geriledi. Türkiye Sigorta Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’nin açıkladığı karlılık verilerine göre sigortacılık sektörünü sürükleyen kasko yani, kara araçları sigortaları genel şartlarında 2013 Nisan ayında yapılan değişiklikler segmentin kârlılığında etkin rol oynarken, TMME Sağlık sigortası/Kasko sektöründe yer alan tüm şirketlerin memnuniyet endeksleri birkaç puan geriledi. Sektörün TMME skorlarında dikkati çeken en önemli özellik, dört büyük sigorta kuruluşunun endeks değerlerinin birbirine çok yakın oranda seyretmesi olurken Axa Sigorta sektörde müşteri memnuniyetinde ilk sırada yer aldı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER