25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Berna Ökten: Pandemi nedeniyle adımlarımızı temkinli atıyoruz

Marm Assistance CEO’su Berna Ökten, Sigorta Ekranı’na konuk oldu. Ökten, 2021 yılının ikinci yarısında hem sektör olarak hem de ekonomi alanında önemli bir düzelme beklediklerini belirterek, “2021 yılının Haziran ayından itibaren işlem hacmimizde yüzde 30 artış bekliyoruz” dedi.

Pandemi ile birlikte sadece sağlık sektörünün değil, asistans şirketlerinin de iş yükü arttı. Sigortalılara yol yardım, medikal danışmanlık ve konut yardım hizmetleri olmak üzere daha birçok alanda destek veren asistans şirketleri, pandemi ile birlikte iş süreçlerinde önemli değişimler yaşıyor. Sağlık alanında daha çok medikal danışmanlık hizmeti veren şirketler bu süreçte hastaneye gitmeye çekinen kişilere uzman kadroları ile birlikte genel tıp hizmetleri de vermeye başladı.

“Pandemi ile birlikte çok ciddi değişimler yaşıyoruz. Kendi bünyemizde 6 doktor 4 hemşiremiz var. Genel tıp hizmetleri de sağlıyoruz” diyen Marm Assistance CEO’su Berna Ökten, bu alanda hizmet verdikleri müşteri sayısının da her geçen gün arttığını söyledi.

Marm Assistance’ın geçmişi 1986 yılına kadar uzanıyor. Dr. Mustafa Ataç tarafından kurulan şirket, ilk zamanlar yurtdışından Türkiye’ye gelen ziyaretçilere medikal yol yardım asistanslığı yapıyordu. Türkiye’de kurulan ilk asistans şirketi olma özelliği de taşıyan Marm Assistance, bugün hava ambulansı ve işyeri güvenliği konusunda da asistans hizmeti veriyor.

Marm Assistance CEO’su Berna Ökten, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu. Öktem, programda 2021 için Marm Assistance olarak temkinli adım atmaya devam ettiklerini belirterek, “Yatırımlarımızı yapıyoruz ama diğer taraftan da pandeminin gidişatını çok yakından takip ediyoruz. 2021 Haziran’ında daha kapsamlı bir düzelme beklentisi içerisindeyiz. 2021 Haziran’ında 2020’ye göre işlem hacmimizde yüzde 30 artış bekliyoruz. 2021’in son çeyreğinde ise yüze 70’e varan bir artış hedefliyoruz” dedi.

Geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz

Uzun bir süredir asistans alanında hizmet verdikleri için daha çok medikal tarafta tanındıklarını belirten Ökten, verdikleri hizmetlerle ilgili ise şu bilgileri verdi: “Yol yardımını da eşit ağırlıklı olarak sürdürdüğümüzü söyleyebiliriz. Medikal alanda tıbbi danışmanlık, ikinci görüş, maliyet tasarrufu, kara ve hava ambulansı, yol hizmetleri, tıbbi eskortif hizmetleri gibi tüm kapsamlı medikal asistans hizmetlerini sağlıyoruz. Yol yardımında ise araç çekimi, yol kenarı yardım işlemleri, ekame araç ayarlanması, gümrük işlemleri, çağrı merkezi hizmetleri dâhil tüm kapsamlı hizmetleri veriyoruz. Konut asistanslığında ise çilingir hizmeti ve cam değişimi gibi hizmetlerimiz mevcut. Seyahat asistanslığında da uçak-otel organizasyonları, vale, transfer hizmeti ve şirket organizasyonlarının sağlanması gibi çok geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz. Hem yol yardım hem de medikal tarafta 7/24 hizmet veren bir çağrı merkezimiz var.”

Kronik hastalığı olanları takip ediyoruz

Marm olarak teşhiste ikinci görüşü çok uzun süreden beri yaptıkları için iyi bir networkleri oluştuğunu kaydeden Ökten, sadece yurt içinde değil yurt dışında da bu hizmeti sağladıklarının altını çizdi. Bünyelerinde bulunan medikal ekipleri sayesinde hem medikal danışma hattı olarak hem de kronik sağlık takibi ihtiyacı duyan insanlara hizmet verdiklerinin altını çizen Ökten, “Mesela diyabet hastaları ölçümlerini yaptıklarında bu bilgiler internet vasıtasıyla bizim cihazımıza düşüyor. Belirli alarm seviyeleri var. Kişinin ölçüm seviyesi belirli bir alarmı tetikleyecek noktada ise iş yerine telefon ediliyor. Bu bilgi uzman hekimle de paylaşılıyor. Böylece kişinin kendi sağlık durumunu kendisinin takip etmesini sağlıyoruz” diye konuştu.

Marm Assistance’ın yurtdışı müşterilerine de hizmet verdiğini kaydeden Ökten, şöyle devam etti: “Yurt dışından seyahat sigortası almış kişiler belli bir teminat kapsamı içerisinde durması gerekiyor. Hastanelere gittiklerinde yüksek maliyetler çıkabiliyor. Biz bu anlamda onlara maliyet tasarrufu hizmeti sağlayarak satır satır bütün harcamaları kontrol ediyoruz. Kendi medikal ekibimiz hastanelerle direkt görüşüyor. Böylece maliyet tasarrufu konusunda bu müşterilerimize çok ciddi fark yarattığımızı düşünüyoruz.”

25 sürecimizi daha robotlara devredeceğiz

Öte yandan Marm Assistance, dijital dönüşüş çerçevesinde maliyetleri düşürmek ve verimliliği artırmak için RPA konusunda dünya lideri olan Automation Anywhere’nin ürünlerine yatırım yaptı. “Bu kapsamda katma değer yaratan konulara odaklanmak amacıyla RPA ile başta operasyonel süreçler olmak üzere uygun gördüğümüz tüm iş süreçlerimizin otomasyona dönüştürülmesinde eSystems ile birlikte yol almaktayız” diyen Ökten, şöyle devam etti: “İlk etapta finans departmanımızın manuel süreçlerini ele alarak yıllık ortalama 35 bin faturanın ve 10 bin ödeme işleminin ERP üzerindeki entegrasyon ve operasyonlarını robotlara teslim ettik. eSystems ile yapmış olduğumuz iş ortaklığı sayesinde önümüzdeki dönemde robotlarımıza 25 sürecimizi daha devredeceğiz. Bu sayede dijital dönüşüm programımızda çok önemli bir adım atarak şirketimizin rekabet gücünü de artırmış olacağız.

Asistans danışmanı programı oluşturdu

Pandemi döneminde bütün şirketler gibi Marm Assistance da çok temkinli ilerledi. Bu noktada farklı ekonomik senaryolar üzerinde çalıştıklarını kaydeden Ökten, “Marm, sektörde asistans sektörünün okulu gibi görüldüğü için asistans danışmanı programı oluşturduk. Bu sayede hem üniversiteden yeni mezun arkadaşlarımıza istihdam sağladık. Hem de Marm kültürü içerisinde geleceğin liderler yöneticilerini yetiştirmeye başladık. Şirket içi oryantasyonu bir günde tamamlayıp evden eğitim modeline geçtik. Eğitimlerimiz şu anda sanal ortamdan devam ediyor” diye konuştu

Servis sağlayıcılarımız periyodik denetleniyor

Servis sağlayıcılarının periyodik denetimlerini gerçekleştirdiklerinin altını çizen Ökten, tedarikçi ağlarının ise tüm Türkiye’yi kapsadığını belirtti. Sadece büyükşehirlerle sınırlı olmadıklarını kaydeden Ökten, “Ortadoğu, Kuzey Afrika ve CIS bölgelerinde 13 ülkede çeşitli ve ayrıcalıklı indirim anlaşmalarımız mevcut. Hizmet sağlayıcı sınıflandırma sistemimiz, kalite, maliyet etkinliği ve müşteri memnuniyeti oranlarına göre listeleme yapıyor ve bu liste düzenli olarak güncelleniyor” diye konuştu.

34 yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyor

Marm Assistance’ın geçmişi 1986 yılına kadar uzanıyor. Dr. Mustafa Ataç tarafından kurulan şirket, ilk yıllarda yurtdışından Türkiye’ye gelen ziyaretçilere medikal yol yardım asistanslığı yapıyordu. Türkiye’de kurulan ilk asistans şirketi olma özelliği de taşıyan Marm Assistance, anı zamanda hava ambulansı ve işyeri güvenliği konusunda asistans hizmeti veriyor. Marm Assistace, 2003’ten beri ISO 9001 kalite yönetim belgesi, 2014’ten beri bilgi güvenliği tarafında ISO 27001 kalite belgesine sahip. 156 çalışanı olan şirketin medikal bölümünde hizmet veren doktor ve hemşirelerden oluşan bir ekibi var.

Öte yandan otomotiv tarafında ise uzman personellerle hizmet veriyor. İstanbul merkez olmak üzere Dubai ve Singapur’da da ofisleri olan Marm Assistance, Türkiye ve Orta Doğu’da yol yardım, medikal ve seyahat alanlarında asistans hizmeti veriyor.

https://www.youtube.com/watch?v=Nj0KQcHoH6k

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER