19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

Can Kantar: Sigorta sektörünün iletişimi kabuk değiştirdi

Sigorta sektörünün yıllardır iletişim ile ilgili sorunu var. Sektörü takip eden bir gazeteci olarak tespitim bu. Yanlış organizasyonlar, isteksiz ve bunalmış geri dönmemeler. Sektör yöneticilerinin çoğu yıllardır böyle bir burun kıvırma içerisindeydi. Fakat son yıllarda yönetici profillerindeki değişmeler neticesinde bir miktar farklılaşma olduğu da ayrı bir gerçek. Geçmişte bu ihtiyacı karşılamak için hizmet veren yayın kuruluşları elbette olmuş. Başarmışlar mı? Evet başarmışlar ve o zamanın zor koşullarında sektöre bir fırsat sunmuşlar. Onlara da teşekkür etmek lazım. Ama bu yayın kuruluşları da geçen süreçte hayatın hep böyle devam edeceği beklentisiyle işlerine yatırım yapmayıp, yenilenmeyince ne yazık ki çok gerilerde kaldılar. Artık iletişim ve medya dünyası bir başka tarafa evriliyor. Fakat hala bunun farkında bile değiller. 

TUR ASSİST’E TEŞEKKÜR EDERİM

Tam bu sırada Tur Assist devreye girdi. Sektörün ve yeniçağın gereklerini göz önünde bulundurarak yeni bir organizasyonu hayata geçirmeyi başardı. Tur Assist Genel Müdürü Nevra Yener vizyonu geniş bir yönetici. Aynı zamanda yaptığı işlerde yenilikçiliği ön planda tutan birisi. Tur Assist Kanal Yönetimi ve Pazarlama Direktörü Rozli Mazon ve Tur AssistKurumsal İletişim Müdürü Önder Boynudelik ekibe yeni katılan yöneticiler. Bu arkadaşların da medya sektöründen geliyor olmalarının projenin hayata geçmesinde önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum. Hepsini teker teker kutluyorum.

Hürriyet, Sabah, Milliyet, Posta ve Sözcü gibi dijital kanallar sayesinde aylık 120 milyon erişim potansiyelini sektörün hizmetine sundukları için kendilerine teşekkür ediyorum. 

SEKTÖRÜ YENİ MEDYAYA TAŞIYORUZ

Öncelikle şunun altını çizmekte fayda var. Bu organizasyon oldukça maliyetli. Buna zaman içerisinde sektör endüstrisinin içerisindeki oyuncuların destek vermesi gerekir. Şimdilik konuşulacak bir konu değil belki, ama bu organizasyon, şu grubun önünü kesmek, buna zarar vermek, o çocuğun elinden oyuncağını almak için kurulmuş bir organizasyon falan değil. Değişen medya anlayışı içerisinde yeni kanalları değerlendirmek gibi bir farklılığımızın yanında, sadece müşterim olan veya para veren şirketlerin haberlerinin bulunduğu bir organizasyon değil. Farklılığımız çok açık. Bunu üç yıldır Posta Gazetesi’nin basılı tarafında hayata geçirdiğimi hatırlatmak isterim. 

AMAÇ SEKTÖRÜN ÖNÜNÜ AÇMAK, PASTAYI BÜYÜTMEK

Özetle; bu organizasyon tamamıyla sektörün önünü açmak, pastayı büyütmek için yapılmış bir organizasyondur ve herkese açıktır. Parayı verenin düdüğünün çalındığı, kullanım sayısı, manşet garantisi gibi şeylerin sunulmadığı bir sistem. Burada sektör haberlerinin yanı sıra şirketlerin, acentelerin, brokerlerin, eksperlerin, öğrencilerin hatta tüm sektör endüstrisinin haberlerine yer vermeye çalışacağız. Önceliğimiz haber değerinin olup olmaması ve ne kadarlık bir kitlenin ilgisini çektiğine bakmak olacak. Tüm sektör oyuncuları zaten gönderiyorlar ama haber@sigortamedia.com adresine göndereceğiniz tüm haber ve bilgi notları Sigorta Medya ve Reklam Assist yetkililerinin bulunduğu yayın kurulumuz tarafından değerlendirilecek ve uygun görülenler kullanılacaktır. Bu arada tabii ki sistemi  destekleyen şirketlerin bir ayrıcalığı olacak. 

SİGORTA MEDYA İLKLERE İMZA ATAR 

SigortaMedya kurulduğundan beri geçmişteki örnekleri kopyala-yapıştır yapmak yerine kendisine yeni bir vizyon ve strateji belirlemişti. Bunları hayata geçirerek geçen 10 yıl içinde SigortaMedya, sektörün en çok takip edilen yayın grubu olmayı başardı. İlkleri her seferinde yazıyorum çünkü biz bunları yaptığımızda bazı kişiler sektörde olmadıkları için bilemeyebilirler.

Bizim ilk yayınımız Şemsiye Dergisi, on binlerce satılan Para Dergisi’nin poşetinde tüketiciye yani son kullanıcıya ulaşan ilk sigorta sektör yayını olmuştu. Ardından çıkardığımız Hayatımız Sigortalı dergimiz ise tüketicinin ilgi duyabileceği haberler yanında sektör haberlerine de yer vererek yayın hayatına başlamıştı. Hayatımız Sigortalı dergimizin bir diğer önemli ünvanı ise ulusal olarak dağıtımı yapılan, yani bayilerde ve D&R’larda raflarda satılan ilk sigorta dergisi olması. Her iki dergimizde 2011 yılından bu yana aynı zamanda dijitalde yayınlanıyor. Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-dergi uygulamalarında yıllardır dergilerimiz yer alıyor. Dijimecmua’da ise sistem kapanana kadar vardık. Bu iki platformun yanı sıra Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın ‘Anadolu’nun sesi’ ve yeni hayata geçen Dijital Basın platformunda yer alan www. sigortamedya.com.tr‘yizaten hatırlatmaya gerek yok. 

İLK TELEVİZYONUMUZ 2011’de CANLI YAYIN YAPMIŞTI

Sektörün ilk televizyonunu 2011 yılında hayata geçirmiştik. Facebook canlı yayınları falan yokken internetimizin medya server’i üzerinden basın toplantılarını sitemizden canlı yayın yayınlıyorduk. 

Sonrasında mailing yoluyla gönderdiğimiz ilk günlük e-gazete ise 9 yıldır yayında. SigortaMedya’nın ve benim şahsi sosyal medya hesaplarımızda ki liderliğimizle ilgili söylenecek çok bir şey yok.

Ve son projemiz olan GAZETE SİGORTA da benim çılgın projem. Günlük dijital sigorta gazetesi yapmaya çalışmamıza pek çok kişi inanmıyor. “Hadi canım” deniliyor. Evet başladık. Şimdilik Türk Telekom ‘Gazetelik’ bölümünde ve Dijital Basın platformunda varız. Yakında Turkcell Dergilik ve CİB Anadolu’nun Sesi platformunda yer alacağız. 

BU YILIN SON PROJESİ… AZZ SONRA 

Bir projemiz daha var ki…:))) Onu da açıkladığımızda sektörde etkinliğimizin artmasından rahatsız olanların kafalarının biraz daha karıncalanacağını şimdiden garanti edebilirim.

Bekleyin! Azzz sonra 🙂

Kalın sağlıcakla…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER