1 Temmuz 2022, Cuma
spot_img

Cemal Ererdi ‘blogger’ oldu

cemal ererdiTürk sigorta sektörüne 35 yıldır hizmet veren Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi, blogger.com adresinde, 30 Mayıs 2014 tarihinde açtığı blogunda deneyimlerini ve görüşlerini takipçileri ile paylaşıyor.

SİGORTAMEDIA

İlk yazısında blog yazmaktaki amacını, “Bu blog, iş hayatını takip ederken aynı zamanda hayatı da ıskalamadan güzellikleri paylaşma düşüncesi ile oluştu”  sözleriyle açıklayan Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi, 30 Mayıs’tan bu yana “cemalererdi.blogspot.com.tr” adresinde hem sigorta sektörü hem de sosyal hayat ile ilgili düşüncülerini kaleme alıyor. Aktif bir şekilde kullandığı blogunda Ererdi, hemen her gün bir yazı paylaşmaya özen gösterirken, henüz bir ayını bile doldurmayan “cemalererdi.blogspot.com.tr” şimdiden 74 takipçiye sahip.

Ererdi, ayrıca yazılarının altına yapılan hiçbir yorumu da cevapsız bırakmıyor. Sorulan her soruya mutlaka cevap veren Ererdi, beğeni yorumlarına ise teşekkür ederek karşılık veriyor.

2014’teki gelişmeler sektörün kimyasını bozabilir

Türk sigorta sektörünün 2013 yılı ve 2014 yılına öngörü değerlendirmeleri yaptığı 30 Mayıs 2014 tarihli ilk yazısında Ererdi, “Sigortacılık alanında tüketici lehine yapılan kanuni değişiklikler, (uzun vadede Hazine’nin tutumu sektörün lehine olmakla birlikte) kısa vadede sektöre olumsuz bir ek maliyet olarak yansıyacak” diyor. Ererdi, maddeler halinde sıraladığı verilerin ardından sektör nabzını yorumlayarak kendi görüşlerine de yer verdiği yazısına şu şekilde devam ediyor:  “Diğer yandan, poliçe sayılarında geçtiğimiz yıllarda görülmeyen daralma hatta düşüşün, sigorta şirketleri yönetimlerinde panik yaratıp fiyatlamalarda, rasyonel olmayan düşüşlerle bu azalışı kapatma gayretleri görülebileceği gibi aracısız direkt satış denemeleri de 2014 yılında başlayabilir. Bu gelişmelerin sektörün kimyasını bozabileceği beklentisi içinde olunabileceği gibi, aracıların/sektöre hizmet veren kesimlerin (otomotiv bayilerinin, eksperlerin) ve de sigorta şirketlerinin mutsuz olacakları bir yıl yaşayacağı düşünülüyor.”

Ererdi, 2014 yılı öngörülerini de şu maddelerle sıralıyor:

• Sigorta sektörünün, geçen yıl kestiği poliçelerdeki fiyatı oluşturan bazlarından biri olan yabancı para karşısındaki Türk Lirası’nın durumu ile bugün karşı karşıya olduğumuz kur arasındaki farkın hasar maliyetlerine olan etkisinin son bir yıl kesilen poliçelerden başlamak üzere ciddi erozyon yaratacağını tahmin etmek hiç de zor değildir. Nitekim yılın ilk iki ayındaki oto tamir maliyetindeki artışlar yüzde 15 – 30 seviyesinde ve otomotiv firmaları bu artışların devam edeceğini ifade ediyor. Maliyet artışları, hasar dışında reasürans maliyetleri ve bazı genel gider kalemlerinde de sigorta şirketlerini önemli ölçüde etkileyecek.

• Diğer yandan döviz karşısında TL’nin değerinin düşmesinin genel anlamda tüketime de olumsuz bir şekilde yansıyacak.

• Araç satışında alınan ÖTV’deki artışların da araç satışını en azından yüzde 20-30 civarında etkilemesi beklentiler dâhilinde olmalıdır.

• Kredi kartlarında getirilen sınırlamaların ve enflasyonda artış beklentisinin tüketime negatif etki yaratacağı da beklenmelidir.

• Bütün bunlara karşılık faizlerdeki artışın nakit pozisyonu güçlü şirketler bakımından önemli mali gelir elde etme şansı yaratacağı da öngörülmelidir.

 

Ererdi’nin geçmiş yazılarını okumak ve takipçisi olmak için, http://cemalererdi.blogspot.com.tr/  adresine tıklamanız yeterli.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER