24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

Corpus Sigorta endüstriyel ve ticari alanlarda yoğunlaşıyor

Corpus Sigorta Genel Müdürü Sertem Demir, konvansiyenel bir şirket olduklarını belirterek, “Endüstriyel ve ticari alanda varız” dedi.

Corpus Sigorta Genel Müdürü Sertem Demir, Quick Sigorta’nın Antalya Luxury Resort Otel’de medya ile ekonomi ve sigortacılık üzerine düzenlediği basın toplantısına Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen ve Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar ile birlikte katıldı.

Corpus Sigorta Genel Müdürü Sertem Demir, dağıtım kanallarında değişime gittiklerini ve acente sayısını 331’den 586’ya, broker sayısını da 37’den 70’e çıkardıklarını vurguladı.

Demir’in açıklamaları şöyle:  

“Biz Sorpus ile farklı isimle bir şirket devraldık. Bu şirketin içinde yapılması gerekenler vardı. Biz 1 yıl içinde bunlara odaklandık: Medyada bu nedenle bizi çok görmediniz. Üç hafta kurumsal kimlikle ilgili çalıştık. Biz kime hitap etmek istiyoruz. Burada kokumuzdan dokumuza, rengimize kadar kurumsal kimlik çalışması yaptık. Şirketin iç dizaynından, logosuna kadar tutarlı bir çalışma yaptık. Şirketin tarihçesinden bahsetmek istiyorum. 30 yıllık bir şirket.”

“Alman şirketi olarak kurulmuş. Cıngıllı Holding ile ortaklık yapıyorlar. Sonra Demir Sigorta olarak değişiyor. 2008’de teknik bir hata sonucunda bilinçli olarak faaliyetlerini durduruyor. Sonra Türk Telekom Grubu, şirketi devralıyor. Türk Telekom’un büyük yangın programını yazmak istiyorlar. Türk Telekom, finansal sıkıntıları sonucu bizim holding bir fırsat görüp, Kasım 19’da aldık geçen yıl.”

İlişkiye odaklı bir şirket

“Tutarlı bir kurumsal kimlik çalışması sonucu isim değişti. Corpus ismi Latince. 20 isim belirledik. Hem logomuz ve ismimize ikişer hafta ayırdık. Burada tartışma noktalarından bir tanesi zaten elimizde,  büyük bir sigorta şirketi var. Fon büyüklüğü anlamında grubun elinde büyük bir sigorta şirketi zaten var. Bu sigorta şirketi dijitali zaten iyi yapıyor. Bireysel ürünlerde çok iyi. Yeni ürünleri sektöre sokuyor. Biz burada biraz farklı bir şirket yaratalım istedik. Aslında daha konvansiyenel bir şirket. Daha ilişkiye odaklı bir şirket. Bizim için prim büyüklüğü önemli değil. İçimize aldığımız aracıların niteliği, reasürans yapısı ve yarattığımız çözümler bizim için daha önemli. Endüstriyel ve ticari alanda varız. Ama bunun yanında oto, lisansımızı bırakabilirdik.”

Hazine’ye taahhütlerimiz var

“Şirket bütünlüğünü korumak istedik. Trafikle ilgili lisansımızı iade etmedik. Bu bütünlük ileride de korunacak. Ama asıl olarak odaklandığımız alan endüstriyel ve ticari de yarattığımız çözümler, çıkardığımız kapasiteler olacak. Şirketin hissedarı yüzde 100 Maher Holding… Devir aldığımızda sermayemiz 18 milyon 800 bin liraydı. İlk sermaye artışında 39 milyon liraya çıkardık. Önümüzdeki dönemde Hazine’ye taahhütlerimiz var. İlk yıl için odaklandıklarımız şirketin dengesini yönetmekti. Dağıtım kanallarımız 330’du. Bugün bir şirket ne kadar kârlı olduğunu söylediğinde rezervine bakmak lazım.”

Prim üretiminde hedef 300 milyon lira

“Sigortacılık artık biraz rezerv yönetimi haline geldi. Ya burada hata yapıyorsunuz yada burada başarılı oluyorsunuz. Eskiden hasarınızı yönetirken bugün rezervinizi yönetiyorsunuz. Reasürans yapımızı değiştirmeyi hedefledik. Yılsonuna kalmadan yaptık. Son hedefimizi sermayemizi güçlendirmek. Bu yıldan farklı olarak rezerv artırırken kârlı çıkmak. Primimizi 2018 yılı sonunda 137 milyon TL. Bu yılın sonunu 300 milyon lira ile tamamlamayı öngörüyoruz. Kasım sonu 270 milyon lira prim üretiminde oto payını düşürmeyi hedeflediğimizi söylemeliyim. ”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER