24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

İşte en sık yapılan 8 yönetici hatası!

Kurumsal bir şirkette ya da kendi işinizde yöneticilik yapıyorsanız, en temel yönetici hataları nın farkında olmanız size fayda sağlar. İşte en sık yapılan yönetici hataları nda sekiz tanesi;

DEVRİM ERSÖZ

  1. Geri bildirim vermemek: Ken blanchard companies tarafından ankete katılan 1.400 yöneticiye göre, geri bildirim sağlamamak, liderlerin yaptığı en yaygın hatadır. Çalışanlarınıza anında geri bildirim sağlamazsanız, onları performanslarını iyileştirme fırsatından mahrum edersiniz. Bu hatayı önlemek için ekibinize düzenli olarak nasıl geri bildirimde bulunacağınızı öğrenin.
  2. Geri bildirim almamak: İyi bir yönetici, kendi eylemleri ve davranışları ile ilgili olarak yeri geldiğinde sürekli geri bildirim almayı alışkanlık haline getirmeli ve eleştirileri olgunlukla karşılamalıdır. Bunun, aynı zamanda demokratik bir yönetim anlayışının da parçası olduğunu unutmayın.
  3. Ekibe zaman ayırmamak: Bir yönetici veya lider olduğunuzda, kendinizi yoğunlaşan işinize kaptırmanız çok doğaldır. Yetiştirmeniz gereken işleriniz olabilir. Ancak çalışanlarınız, her şeyden önce gelmelidir. Size ihtiyaç duyduklarında sizi yanlarında bulamazlarsa, hedeflerine ulaşmak için ihtiyaç duydukları desteğe ve rehberliğe sahip olmayacaklardır. Programınızda özellikle çalışanlarınız için zaman ayırarak ve ekibinizi aktif olarak nasıl dinleyeceğinizi öğrenerek bu hatadan kaçının.
  4. Fazla dost olmak: Çoğumuz ekibimizdeki insanlara karşı arkadaş canlısı ve ulaşılabilir görünmek isteriz. Sonuçta, insanlar anlaştıkları bir yönetici için çalışmaktan daha mutlu olurlar. Bununla birlikte, bazen ekibinizdeki kişilerle ilgili zor kararlar vermeniz gerekebilir. Bu, insanlarınızla sosyalleşemeyeceğiniz anlamına gelmez. Ancak, arkadaş olmakla patron olmak arasındaki dengeyi sağlamalısınız.
  5. Hedefleri tanımlayamamak: Çalışanlarınızın net hedefleri olmadığında, yönlerini şaşırırlar. Ne için çalıştıkları veya işlerinin ne anlama geldiği hakkında hiçbir fikirleri yoksa üretken olamazlar. Ayrıca işlerini etkin bir şekilde önceliklendiremezler. Ekibiniz için hedeflerini nasıl belirleyeceğinizi öğrenerek bu hatadan kaçının.
  6. Motivasyon faktörlerini anlamamak: Ekibinizi gerçekten neyin motive ettiğini biliyor musunuz? Birçok lider, ekibinin yalnızca parasal ödül için çalıştığını varsayma hatasına düşer. Para kazanmak dışında da çok sayıda motivasyon faktörü vardır. Örneğin, daha iyi bir iş/yaşam dengesi arayan insanlar, evden çalışma günleri veya esnek çalışma ile motive olabilir. Veya başarı, ekstra sorumluluk, övgü ve güven duygusu gibi faktörler çalışanlar için motivasyon sağlayabilir.
  7. Acele işe alım yapmak: İşler büyüdüğünde bununla başa çıkmak için ekipte yeterli sayıda çalışanın olması önemlidir. Ancak boş bir rolü çok hızlı doldurmak feci bir hata olabilir. Acele işe alım, ekibiniz için yanlış kişileri işe almanıza yol açabilir. Ayrıca, ek eğitim gerektirebilir ve ekibinizdeki diğer kişileri yavaşlatabilir. Yanlış işe alımla değerli zamanınızı ve kaynaklarınızı boşa harcamış olursunuz. Daha da kötüsü, diğer ekip üyeleri, düşük performans göstereni ‘taşımak’ zorunda kaldıkları için strese gireceklerdir.
  8. Delegasyon yapmamak: Bazı yöneticiler, kendilerinden başka hiç kimsenin, önemli işleri düzgün bir şekilde yapamayacağını düşündükleri için çalışanlarına yetki devretmezler. Ekibinizin işi doğru bir şekilde yapacağına güvenmek zor olabilir. Ancak görevleri devretmediğiniz sürece, çoğu liderin ve yöneticinin sorumlu olduğu ‘daha geniş vizyona odaklanmak’ için asla zamanınız olmayacaktır. Hata yapmanın, bir öğrenme fırsatı olabileceği doğrudur. Ancak, yaygın hataları nasıl fark edip önleyeceğinizi öğrenmek için zaman ayırmak, üretken ve başarılı olmanıza ve ekibiniz tarafından büyük saygı görmenize yardımcı olabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER