19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

‘Dijital dönüşümün merkezinde müşterinin olması şart’

Sompo Mobilo’yu piyasaya sunan Sompo Japan Sigorta’nın, Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek, dijital dönüşümün merkezine müşteriyi koymadıkça sadece teknolojik birkaç adım atmaktan öteye gidilmeyeceğini söylüyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sompo Japan Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek

2019 yılının ilk yarısında sigorta sektöründe en çok dikkat çeken şirketlerin başında Sompo Japan Sigorta geliyor. Acentelerine yönelik Samuraylar Kulübü’nü kuran şirket, ayrıca kamuoyunda büyük yankı uyandıran sosyal sorumluluk projesi ‘Yerküre’ye Saygı’yı hayata geçirdi. Social Media Awards Turkey’in sigorta kategorisinde en iyi sosyal medya ödülünü alan şirket son olarak dijital dönüşüm stratejileri kapsamında ‘Sompo Mobilo’yu piyasaya sundu. Biz de geçen ay, Sompo Japan Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek’i ziyaret ettik. Şimşek’le oldukça keyifli bir ortamda geçen sohbette dijital dönüşüm ve Sompo Japan Sigorta’nın tüketicilere yönelik projelerini de konuştuk. Sohbetimizde, dijital dönüşümmüşteri ilişkisinin önemine dikkat çeken ve geleceğin dijital sigortalısına da talip olduklarını vurgulayan Şimşek, dijital dönüşümün merkezine müşteriyi koymadıkça sadece teknolojik birkaç adım atmaktan öteye gidilemeyeceğine dikkat çekiyor.

Sigorta süreçleri tek dokunuşta

‘Mobil’ gibi dijital enstrümanların çok iyi ve etkin kullanıldığı takdirde, müşteriye eşsiz deneyimler yaşatılabildiğini belirten Şimşek, “Biz de tüm sigorta işlemlerini dijital ortama da taşımaya karar verdik ve sigorta süreçlerini tek dokunuşa indirgedik. Ancak, dijitalleşmeyi amaç olarak görmüyoruz. Dijital teknoloji, büyüyerek ve kâr ederek liderliğe yürüdüğümüz yolda bizim için araç” diyor. Şimşek’den aldığımız bilgilere göre, şirket iddialı olduğu kasko branşında büyümeye devam edecek. Tavan fiyat uygulamasından ötürü trafik sigortasındaki kontrollü büyüme sürecek. Şirketin önümüzdeki dönemde en çok önem verdiği branşlardan biri de ‘sağlık.’ Seyahat sağlıkta sektör lideri olan şirket, tamamlayıcı sağlık sigortasına da (TSS) büyük önem veriyor. Yeni sigorta ürünlerinden devlet destekli alacak sigortasının da önemine dikkat çeken Şimşek’e göre söz konusu üründe temel sorun; komisyon oranlarının düşüklüğü. “Alacak sigortasında sigorta şirketlerinin komisyon oranı yüzde 3. Acentelerin bu ürünü satması çok zor. Bu nedenle ürünü, acenteler için satar hale getireceğiz” diyor Şimşek.

Markaya yatırım yaptı

Şimşek, markanın hak ettiği yere gelmesi ve yeniden konumlandırılması için çok kapsamlı bir planı hayata geçirdiklerini söylüyor.

Şimşek’e sektörde birçok sigorta şirketinin TSS’yi sunduğunu hatırlatarak, “Sizin farkınız ne olacak? Ürünü zenginleştirmeyi düşünüyor musunuz?” sorusunu da sorduk. Türkiye’deki tüm sigorta ürünlerinin gerektiğinden fazla teminat kapsamına sahip olduğunu belirten Şimşek, “Avrupa’da hiç bir ürün bu kadar kapsamlı değil. Türkiye’de ürünler o kadar zenginleştirilmiş ki, sözgelimi asistans hizmetlerinde yaşanan bir sorun, dönüp sigorta şirketine patlıyor” diyor. Şimşek, markanın hak ettiği yere gelmesi ve yeniden konumlandırılması için çok kapsamlı bir planı hayata geçirdiklerini söylüyor. Şimşek’in verdiği bilgilere göre, şirket ‘dijital pazarlamayı’ farklı bir anlayışla şekillendirmiş. Sadece mobil platformlara, sosyal medya kullanıcılarına ve dijital satışa hitap eden ayrı ayrı alt departmanlar kurulmuş. Markayı konumlandırmak için de müşteri tavsiye skoru araştırması (NPS), iş birliği içinde olduğu tüm paydaşlara yönelik algı araştırması ve acente memnuniyet araştırması yaptırmış. Bununla birlikte, markanın davranış kodları belirlenmeye çalışılmış. Şirket, bu yılın son çeyreğinde yazılı, görsel basın ve sinemalar da dahil 360 Derecelik Marka Reklam Kampanyası’nı hayata geçirecek.

Şirket tüketicinin beklentilerini nasıl karşılayacak?

Şimşek, “Tüketici sizi nasıl görsün istiyorsunuz? Tüketicinin beklentilerini nasıl karşılayacaksınız?” sorumuza ise şu yanıtı veriyor: “Marka araştırmalarımız sonucunda 6 davranış biçimi belirledik. Bunun, 3 tanesi işe (business), 3 tanesi ise insana dokunan davranış biçimi. İşle ilgili olarak, güçlü, çevik ve hızlı olmak önemli. İnsana dokunan kısımla ilgili olarak geleceğin dijital insanı üzerinde çalıştık. Bir sigorta şirketinin, geleceğin dijital insanının müşteri yolculuğunda beklentilerini karşılaması için de 3 tane ana davranış biçimi gerekli: Bunlar da ‘samimiyet’ yani, müşterisini samimiyetle dinleyen, gerektiğinde özür dilemesini bilen şirket olması. İkincisi de ‘duyarlı.’ Müşteri talep etmeden müşterinin beklentilerini öngörebilen, bütün ürün ve hizmetlerini buna yönelik dizayn eden şirket olması. 3’üncüsü de adil olmak önemli. Adil olmak da güven sözcüğünün sigortadaki karşılığı. Şirketin, çalışanına, müşterisine, herkese karşı adil bir yaklaşımı sergilemesi önem taşıyor. Biz de tüm stratejilerimizi geleceğin dijital sigorta müşterisini kucaklayacak şekilde oturttuk.”

Sompo Japan Sigorta’dan Pronet ile iş birliği

Müşterilerinin ihtiyaç duyduğu çözümleri en uygun ürün ve hizmetlerle karşılayan Sompo Japan Sigorta; acente ve müşterilerine daha iyi hizmet sunmak adına güvenlik şirketi Pronet ile güçlerini birleştirdi. Karşılıklı olarak yeni müşteri kazandırma anlayışı kapsamında Sompo Japan Sigorta acenteleri; müşterilerine Pronet’in güvenlik hizmetlerini sunarken, Pronet de kendi müşterilerine Sompo Japan konut eşya paketi sunacak. Pronet iş birliğiyle ilgili düşüncelerini paylaşan Sompo Japan Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek; “İş birliğimiz çerçevesinde müşterilerimiz birbirini tamamlayan sigorta ve güvenlik önlemleri hizmetlerinden faydalanabilecekler. Sompo Japan Sigorta’nın farklı sektördeki bir marka ile yaptığı ilk stratejik ortaklık projesi olmasından dolayı da çok heyecanlıyız” diye konuştu. Sompo Japan Sigorta ile gerçekleştirilen iş birliğini değerlendiren Pronet Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ediz Habip ise şunları söyledi: “Sompo Japan Sigorta ile gerçekleştirmeye başladığımız iş birliğinin; hem sigortacılık hem de elektronik güvenlik sektörünün yarınları için atılmış önemli bir adım olacağını düşünüyorum. İş birliği sayesinde son kullanıcılara da ciddi avantajlar sunacağız.”

Sompo’dan yeni mobil uygulama: Sompo Mobilo

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER