28 Mart 2024, Perşembe
spot_img

“Dijital platformdaki altyapı eksikliği müşteriye kötü deneyim yaşatır”

baturralp konukcu 1İnternet üzerinden sigorta bilincini ve marka bilinirliğini artırmaya yönelik faaliyetlerin hızla söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Pamukçu, “Dijital platformda gerekli operasyonel altyapıya sahip değilseniz müşteriye kötü bir deneyim yaşatmış olursunuz” dedi.

Türkiye’de e-ticaret rakamsal olarak büyümeye devam ediyor. Ticaretin nispeten küçük bir oranının henüz bu alana kaydığını ifade eden Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, bu oran arttıkça, sigorta bilincinin gelişeceğini, genç kuşağın da önemli etkisiyle internet üzerinden yapılan sigorta satış rakamlarının buna paralel olarak artış göstereceğini söyledi. Günümüzde oldukça sık kullanılan internet üzerinden de sigorta bilincini ve Türk Nippon Sigorta’nın marka bilinirliğini artırmaya yönelik faaliyetlerin hızla devam ettiğini aktaran Pamukçu, “İş ortaklarımızın sigortalılarına hizmet verirken, ilk başta poliçe satış sürecinde olmak üzere teknolojimizden yararlanarak hızlı hizmet verilmesi, daha sonraki süreçlerde de aynı hız ve modern yaklaşımla çözümler üretilmesini sağlıyoruz” dedi.

Türkiye’de özellikle elementer üretimin yaklaşık yüzde 69’unun acenteler tarafından yapıldığı bilgisini veren Pamukçu, şirket olarak acente ve brokerleri ile birlikte büyüdüklerini söyledi. İş ortaklarının kendileri için önemini vurgulayan Pamukçu, bu değerin bilinciyle hareket ettiklerini ve şeffaflığı ön plana çıkarttıklarını ifade etti.

E-ticaret altyapımız sağlam

Türkiye’de yaklaşık 35 milyon internet kullanıcısı, 36 milyon Facebook ve 10 milyon Twitter kullanıcısı olduğunu açıklayan Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “Mobil cihazlar üzerinden internete erişimin ve sosyal ağ kullanımının her geçen gün arttığını düşünürsek, internet üzerinden tanıtım yapmanın şirketin genel tanıtımı adına katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bu yolla tanıtım, reklam maliyetlerini dengeleyecek ve marka bilinilirliğini pekiştirecektir.”

Özellikle ilgi çekici ve kullanıcıya fayda sağlayan sosyal medya kampanyaları ve mikro site uygulamalarıyla marka tanıtımı yapılabileceğini kaydeden Pamukçu, “Elbette bu hareketin amacı sadece markayı tanıtmak değil, satışa yönelik olarak bir ürünün varlığıyla ilgili kullanıcıyı bilgilendirmek ve satın almasını sağlamak olmalı. Tüm bunları yaparken gerekli teknolojik ve operasyonel altyapıya sahip değilseniz müşteriye kötü bir deneyim yaşatmış olursunuz. Bu durum müşterinin kafasında, hem kendi markanızla hem de genel olarak e-ticaretle ilgili kötü bir algıya sebep olur. Şirket olarak bu altyapıyı kurmuş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

Türk Nippon’dan iş güvenliği uzmanlarına güvence

Türk Nippon Sigorta, bir yandan dijital platformdaki yerini sağlamlaştırırken bir yandan da ihtiyaçlar doğrultusunda yeni ürünlerini müşterilerinin beğenisine sunuyor. Türk Nippon Sigorta’nın yeni ürünü İş Güvenliği Uzmanları Mesleki Sorumluluk Sigortası hakkında açıklamalarda bulunan Türk Nippon Sigorta Teknik ve Hasar Grup Müdürü Murat Dinç, iş güvenliği uzmanlarının sayısının yeni çıkan kanunlar çerçevesinde son bir yıl içinde hızlı bir şekilde arttığını ifade etti. Çok tehlikeli iş grupları ve çok sayıda personel çalıştıran işyerleri için iş güvenliği uzmanı çalıştırma ve bulundurmanın zorunlu olduğu bilgisini veren Dinç, 2015 yılında çıkması beklenilen yasayla tüm işletmeler için zorunlu olacağını kaydetti. İş güvenliği uzmanlarının görevlerinden de bahseden Dinç, bunları şu şekilde sıraladı:  “Rehberlik, risk değerlendirmesi,  çalışma ortamı gözetimi, eğitim, bilgilendirme ile kayıt ve ilgili birimlerle işbirliği, iş güvenliği uzmanlarının kanun dâhilinde tanımlanan görevleri arasında.”

Türkiye’de 70 bin iş güvenliği uzmanı bulunuyor

Son 1-2 yıl içinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan sınavlarla ülkemizdeki iş güvenliği uzmanlarının sayısının 70 bin kişiyi bulduğunu açıklayan Dinç, “Mühendis ve teknik eleman unvanına sahip kişiler, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın yetki verip sıkı şekilde denetlediği kurslarda eğitim ve staj görerek yine bakanlık tarafından düzenlenen sınavda minimum 70 puan almalarından sonra uzmanlık belgesi alıyor” dedi. Dinç, bunun neticesinde iş güvenliği uzmanlarının bilinçli, sorumluluk sahibi ve belirli bir seviyenin üzerindeki kişilerden meydana gelen bir topluluk olduğunu ifade etti.

İş güvenliği uzmanlarının bireysel olduğu gibi toplu olarak da Ortak Sağlık Güvenlik Birimi’nde (OSGB) çalışmalarını sürdürdüğünü aktaran Dinç, “Ticari, sınai ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmelere hizmet vermeleri sebebiyle iş güvenliği uzmanları yoğun bir iş potansiyeliyle çalışabiliyorlar. Çok tehlikeli meslek gruplarına A Sınıfı iş güvenliği uzmanları, orta tehlikeli meslek gruplarına B Sınıfı iş güvenliği uzmanları ve az tehlikeli meslek gruplarına C Sınıfı iş güvenliği uzmanları bakabiliyor” diye konuştu.

“İnternetten satış yapmamızın amacı sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamak”

Şirket olarak internet satışıyla ilgili önümüzdeki aylarda gündeme gelecek bir projeleri olacağından bahseden Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, konuyla ilgili, “İnternet üzerinden satış yapmamızın amacı mevcut ürünlerimizi değil, daha çok mikro ürünlerimizin satışını yaparak müşteri lokasyonuna göre acentelerimize komisyon geliri yaratmak ve insanların ihtiyaçlarına yönelik değişik sigorta ürünleriyle sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamaktır. Ayrıca bu amaçla müşteriye hitap edecek cazip ödüller kazanma imkânı sağlayacağız. Bahsettiğim bu proje öncesinde sosyal medya üzerinden kurguladığımız bir sigorta kampanyası planımız da bulunuyor” diye konuştu.

“Sigorta ürününün, paydaşlarına katma değer yaratması için çalışıyoruz”

Sorumluluk sigortalarının Türk sigorta sektöründe hâlâ gelişime açık bir branş olduğunu belirten Türk Nippon Sigorta Teknik ve Hasar Grup Müdürü Murat Dinç, sorumluluk sigortalarının gelişime açık bir branş olmasının, hem ülke ekonomisinin gelişimine paralel bir öneme sahip olması hem de daha çok uluslararası işletmelerin ekonomide artan bir öneme sahip olmasından kaynaklandığını açıkladı. Şirket olarak sadece sorumluluk sigortalarında değil herhangi bir sigorta ürününde paydaşlarına bir katma değer yaratması için çalıştıklarını dile getiren Dinç, “Hem sigortalımızın hem de satış kaynaklarımızın üründen maksimum faydayı temin etmesi önem taşıyor. Bu nedenle iş güvenliği uzmanları mesleki sorumluluk sigortasının yanında diğer bütün sorumluluk sigortalarını satış kaynaklarımız vasıtasıyla sunuyoruz. Son dönemlerdeyse özellikle yönetici ve çalışanların sorumluluk sigortaları (D&O) ve yine avukatlar için hazırlamakta olduğumuz mesleki sorumluluk teminatı üzerine çalışmalarımız mevcut” dedi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER