25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Esra Öge: Dijitalleşmenin tam ortasına düştük

İTÜ Çekirdek InsurTech Programı, kurumsal şirketlerle yürüttüğü etkinlikler serisini başlattı. Serinin ilki olan ve Aksigorta Strateji, Dönüşüm ve Dijital Kanallar Genel Müdür Yardımcısı Esra Öge’nin konuşmacı olduğu ‘Yeni Nesil Sigortacılık’ online semineri yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Öge, pandeminin dijitalleşmeyi hızlandırdığını söyledi.

İTÜ ARI Teknokent ve sigorta sektörünün önde gelen kurumlarından Agito, Aksigorta, AvivaSA, Axa Sigorta; Eureko Sigorta, HDI Sigorta’nın güçlerini birleştirerek; sigorta sektörüne değer katacak teknolojiler geliştiren girişimcileri destekledikleri İTÜ Çekirdek InsurTech Programı kapsamındaki etkinlikler başladı. Etkinlik serisinin ilki olan ve Aksigorta Strateji; Dönüşüm ve Dijital Kanallar Genel Müdür Yardımcısı Esra Öge’nin konuşmacı olduğu ‘Yeni Nesil Sigortacılık’ 08 Haziran Salı günü İTÜ Çekirdek YouTube kanalında gerçekleştirildi.

Yeni nesil sigortacılık

Etkinlikte konuşan Öge, ‘‘Pandemi ile beraber tüm çalışanlar için iş süreçlerini uzaktan yürütmek önemli bir hale geldi. Aksigorta olarak hem bizim hem de sektörün bu alanda önemli bir sınav verdiğini söyleyebiliriz. Geçmiş dönemde sürekli bahsettiğimiz ama kavramakta zorluk çektiğimiz dijitalleşmenin tam ortasına düşmüş olduk. Bu süreçte çalıştığımız çeşitli paydaşlarımızı teknoloji ile desteklememizin; yeri geldiğinde sağlayacağımız esnekliklerin ve finansal desteklerin ne kadar önemli olduğunu gördük. Bu da sektörün daha hızlı ilerlemesine ve büyük yatırımlar yapmasına olanak sağlayarak yeni nesil sigortacılık kavramını hayatımıza soktu” dedi.

“Finansal hizmetlerin giderek mobil üzerinden hizmet vermeye başlaması özellikle de başta bankacılıkta olduğu gibi; sigorta sektörünü de yeni nesil sigortacılığa doğru ilerlettiğini görüyoruz” diyen Öge şunları söyledi:

“Yeni nesil sigortacılığın merkezinde öne çıkan ilk özellik ise müşteriyi merkeze almasıdır. Yani bir müşteriyi istediği anda kullanım alışkanlıklarına göre kolay bir şekilde risk yönetimi hizmetinden yararlandırabilme ve hatta farkındalığı yoksa müşteriye bu farkındalığı kazandırma şeklinde de özetleyebiliriz. Önümüzdeki süreçte sigorta şirketlerinin ve iş ortaklarının kazandığı değil müşterilerin de yaratılan değere ortak olduğu modeller ön plana çıkacak. Özellikle sigortaya dair farkındalığı artırmamız ile birlikte sektörün daha da büyüceğini söyleyebiliriz. İTÜ Çekirdek bu alanda girişimcilerle yollarımızın kesişmesindeki en önemli noktalardan birisidir. Sektörün sürdürülebilir bir şekilde büyümesi için en önemli nokta bu kesişim noktalarını daha fazla yaratmamız ve girişimcilerle birbirimizi tanıyabileceğimiz alanları oluşturmamız.”

Teknoloji ve müşteri beklentilerine odaklanan kazanacak

Konuşmasına başarılı olabilecek girişim tavsiyeleri vererek devam eden Öge, ‘‘Pandemi ile birlikte uzaktan görüşme gibi online süreçler ön plana çıktı. Bu alanlarda öne çıkacak olan girişimlerin ileriki dönemde müşterilerinde bu hizmetlere alışmasıyla başarıya ulaşabileceklerini söyleyebiliriz. Uzaktan yapılabilecek ve yönetilebilecek işlerin hepsi güçlü bir potansiyel taşıyor. Teknolojik olarak sigortacılık sektöründe verilen hizmetleri geliştirmeye imkân tanıyacak API gibi ara teknolojik çözümlerin önümüzdeki dönemde çok daha ön plana çıkacağını düşünüyoruz. Müşteriye kullandığı kadar ödeme sunan, istediği zaman aldığı hizmeti durdurma ve istediği zaman kolayca başlatabileceği platformları ve analitik platformları üreten girişimcilerin fark yaratarak başarı elde etmeleri oldukça mümkün gözüküyor’’ diye konuştu.

Etkinliğin yayın kaydına linkten ulaşabilirsiniz; https://youtu.be/SPMJbc77A5Q

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER