25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

İnsana ve müşteriye yatırım yapacağız, 5 yıllık hedef bu

Chubb’ın Türkiye Ülke Başkanı Emre Buğday Bloomberg HT’de ‘Üst Düzey’ programında Arzu Maliki’ye konuk oldu. Buğday Türkiye’de kişi başına düşen sigorta prim harcaması hala çok düşük olduğunu söyledi.

emre bugday
Emre Buğday: Umuyoruz ki 2020’den sonra farkındalık artacak ve KOBİ’lerde daha çok müşteriye ulaşacağız.

Türkiye’de sürdürülebilir büyüme ve karlılık hedefledikletini belirten buğday “Bölgesel bir oyuncu olmak istiyoruz. İnsana ve müşteriye yatırım yapacağız, 5 yıllık hedefimiz bu.” dedi.

Chubb olarak Türkiye’de hangi faaliyetlerde bulunuyorsunuz; Havalimanı, 3. köprü ve altyapı projelerini sigortalıyorsunuz..Bize anlatır mısınız?

Emre Buğday: Türk müteahhitler yabancı ortaklarla beraber çok başarılı projelere imza atıyorlar. Bu projelerde öncelikle iyi bir risk analizi gerekiyor, uzman ekiplerimiz var geliyorlar sahayı yerinde inceliyorlar, fiyatlama yapılıyor ve sonra da projelere destek oluyoruz. Tabi ki başka reasürans şirketleri ve sigorta şirketleri de işin içine giriyorlar, beraber bu projeleri üstleniyoruz.

Türkiye’de sigortacılıkta ağırlık yabancılarda, Türk şirketleri az.. Neye bağlıyorsunuz bunu?

Emre Buğday: Türkiye’de de sigorta sektörünün temelleri ilk yabancılar tarafından atıldı. Biz de 10.yılımızı kutluyoruz. Türkiye hem jeopolitik olarak hem de yetişmiş iş gücü açısından çok önemli bir ülke. Sektörde dijitalleşmeye ayak uydurmak zorunda, verimliliği artıracak projeleri dijitalde yakalamaya çalışıyoruz. Mesela Chubb olarak dünyada yaklaşık 2 milyar dolarlık bir bütçeyle dijitalleşme sürecinden geçiyoruz. Dijital dünyada sigorta sektörünün bir adım önden gitmesi gerekiyor. Siber saldırılar herkesin gündeminde ve artmaya da devam edecek. Bankacılığın yanında KOBİ’leri de sigortalıyoruz ama daha yeni bir uygulama. Umuyoruz ki 2020’den sonra farkındalık artacak ve KOBİ’lerde daha çok müşteriye ulaşacağız.

Sanat eserlerini de sigortalıyorsunuz.. Türkiye’de nasıl bir potansiyel var bu alanda?

Emre Buğday: Bu hizmeti de Türkiye’ye daha yeni getirdik, yurtdışında oldukça ilgi görüyor. Chubb Avrupa ve Amerika’da bu konuda çok geniş hizmet veriyor. Ama Türkiye’de de yurtdışındaki kadar koleksiyonlar yok ama yine de ilgi olacağını öngörüyoruz.

Türkiye sektörde ne vaat ediyor, potansiyel nedir?

Emre Buğday: Geçen sene tüm sektörün prim üretimi yaklaşık 48 milyar TL civarındaydı. Geçen seneye göre yüzde 20 bir büyüme var; sadece gösterge bizi farklılaştırıyor Avrupa ile karşılaştırıldığında. Kişi başına düşen sigorta prim harcaması Türkiye’de hala çok düşük, Türkiye’de 150-160 dolar kişi başına düşen yıllık sigorta prim harcaması, en yakın rakibimizle yaklaşık 3 katı fark var, orada 650-700 dolarlar seviyesinde..

Bunun altında yatan en temel sebep bizim daha sigorta bilincimizin yerleşmemiş olması, Avrupa’da bu bilinç çok fazla. Türkiye’de bu sorumluluk bilinci tam oturmadığı için o prim seviyelerini yakalayabilmiş değiliz. Sigortalanma oranlarımız da çok düşük Avrupa’ya kıyasla, bireysel sigortalarda yüzde 30 bandında sigortalanma oranı, kurumsalda biraz daha artıyor yüzde 45 bandında gidiyor ama gönül ister ki yüzde 60-70 bandına gelsin. Ben bu rakamlara gelebileceğimizi düşünüyorum. Çünkü Türkiye’de havuz büyük ve potansiyel yüksek..Sektörde konsolidasyonlar sürecek fakat Chubb olarak bizim şu anda böyle bir düşüncemiz yok Türkiye’de.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER