29 Mart 2024, Cuma
spot_img

Gillian’ın hikayesinden pazarlamacılar pay çıkarsın

DR. ERHAN AYBERK / HAYATIMIZ SİGORTALI
Hayatımız Sigortalı / Ocak 2019

Gillian diye bir Washington Post editörü var.

Bu kadıncağız hamile kalıyor ve tüm dünyadaki hamile kalan kadınlar gibi sosyal medyadan duyurduğunda tebrikler gelmeye başlıyor.

Arada bir kaç hashtag’a yazıyor. Mesela “bebek tekmeledi” vs…

Ne başlıyor?

Ne kadar hamile ve bebek ürünü pazarlamacısı varsa, kızın internette ziyaret ettiği her yere reklam koyuyorlar. Her türlü gebelik, doğum ve bebek ürününün reklamı var. İnternet’e girdiği andan itibaren popup reklamlar patlıyor! Sevimli; şeker mi şeker reklamlar…

Bebeğin 30 haftalık olmasına kadar devam ediyor bu durum.

Ah o şirin reklamlar, ah… ne de zeki seçimler… bebek resimleri, en güzel hamile kadın resimleri altında her türlü ürün… yaratıcı reklam sloganları.. ürünlerin vereceği hissi hatırlatmalar..

SONRA KÖTÜ BİR ŞEY OLUYOR! BEBEK DÜŞÜYOR!

30 Hafta boyunca karnıyla konuştuğu, ona şarkılar söylediği BEBEĞİ ARTIK YOK!

Peki o çok uyanık(!) reklam verenler ve algoritma yazılımcıları bu ihtimali düşünmüş mü? HAYIR! Sosyal medya şirketleri? Onlar da HAYIR! Reklamlar gelmeye devam ediyor.

Kızın zaten acısı var.. depresyona girmiş.. ne yazar… Tahmin bile yapıyorlar… “Hımmm.. eli kulağında doğuracak bu!.. gelsin bebek zıbınları, emzikler, süt pompaları, pudralar, ilk oyuncaklar….”

Kız ne zaman acısını paylaşmak isteyenleri görüntülemek için diyelim ki Facebook’a girse; yakınlarından gelen taziye mesajlarının yanında sponsorlu reklamlar var…

“Siz dünyanın en güzel annesisiniz…” ; “Aman da ne şirin bebeğiniz var öyle..” ; “Bebeğiniz size sahip olduğu için çok şanslı” ; “Ürünümüzü kullanın da bebeğiniz mutlu mutlu şarkı söylesin!”

Canı yanan Gillian bildiği tüm teknoloji devlerine yazıyor.

Sitem ediyor… “Onca taziye mesajını da göreydiniz bari” diyor. Pekiyi bu hikâyeden bize ne kalıyor?

BU PAZARLAMA YÖNETİCİLERİNE HANGİ EĞİTİM VERİLİYORSA VERİLSİN… AZICIK “PAZARLAMA TASARIMININ İNSANİ BOYUTLARI” DERSLERİ DE İHMAL EDİLMESİN. “BÜTÜNCÜL PLANLAMA” gibi bir şey öğretilsin örneğin. Müşteri odak yapılarak onun yaşayabileceği her şey tasarlansın ve önlemi alınsın.

Bir kaç tane daha anahtar kelime eklensin. Yazılımları bu kelimeleri gördüğünde farklı süreç başlasın: “Kalp kırıldı”, “Ölü doğdu”, “Büyük acı”, “Geçmiş olsun”, “Bebek hareket etmiyor”… Ağlama emojileri vs…

Madem hayatımızın her alanında bizi izleyen bu modern akıllı sistemlerden kaçışımız yok. Bari insanca olsun!

Her şey satış skorundan ibaret değil!

Esen .

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER