25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Güneş Sigorta Global Insurtech Zirvesi’ne katıldı

Dünyanın ve ülkemizin öncü sigorta şirketlerinin temsilcileri Global Insurtech Zirvesi’nde sektörün en önemli yeniliklerinden biri olan “Insurtech” teknolojisini ele aldı.

3-4 Nisan tarihleri arasında Renaissance İstanbul Polat Bosphorus Otel’de gerçekleştirilen ve  dünyanın birçok farklı ülkesinden katılımcıların yer aldığı zirvede; dijital dönüşüm, blockchain, yapay zeka, bulut teknolojileri, otomasyon ve yeni alternatif dağıtım kanalları gibi sektörün gelişimine yönelik birçok önemli konu masaya yatırıldı.

Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli

“Türkiye’de Sigorta Sektörü Teknolojilerinin Geleceği” oturumuna katılan ve şirketlerin yüksek katma değerli hizmetler üretmesini sağlayacak Insurtech projelerinin önemine değinen Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli; “Sigorta şirketleri dijital yol haritalarını belirlediler ve regülasyonların izin verdiği temel sigortacılık sistemlerini dış dünyaya açmalarına olanak sağlayacak teknoloji yatırımlarını yapmaya başladılar. Mevcut durumda sigorta sektöründe teknoloji kullanımı, ağırlıklı olarak on-line ve mobil platformlardan satışa odaklanmış olarak görünüyor. Fakat bu çalışmaların yanı sıra şirketlerin ajandalarında birçok insurtech projesi de yer alıyor. Insurtech projeleri, şirketlerin yüksek katma değer ve birbirlerinden ayrışacak hizmetler üretmelerine imkân sağlayacak” dedi.

Doğru riske doğru fiyat verilmesi

VakıfBank Finans Grubu olarak Insurtech alanında gerçekleştirdikleri projelerine de dikkat çeken Benli; “Önemli bir parçası olduğumuz Vakıfbank Finans Grubu olarak, bu alanda bir çok proje üzerinde çalışmalarımızı sürüdürüyoruz. Yapa zeka teknolojilerini risk değerlendirme, underwriting süreçleri sonrası doğru riske doğru fiyat verilmesi; hasar suistimal tespitinde kullanarak maliyetlerin azaltılmasını öngörüyoruz. Bir diğer önemli teknolojilerden biri olan Blockchain konusunda ise, bir Blockchain ağı oluşturarak şirketlerimizin kendi temel iş yazılımları ile entegrasyonları konusunda çalışmalara devam ediyoruz. Bu sayede hasar yönetimi ve ödeme süreçlerimizi hızlandırmayı ve buradaki operasyonel maliyetlerimizi azaltmayı hedefliyoruz.” dedi.

Teknolojinin sigorta sektörüne verimlilik ve müşteri memnuniyeti anlamında çok büyük katkılar sağlayacağının altını çizen Benli; sözlerini şöyle noktaladı; “Resim tanıma teknolojiyle hasar süreçlerimizde kullandığımız form ve dokümanları dijital ortama alırken, bu teknoloji sayesinde müşteri deneyimimizi artırmayı; hasar resimlerini analiz edip süreçlerimizi iyileştirmeyi hedefliyoruz. Tüm bu teknolojileri kullanarak kendi iş süreçlerimizde kullanım alanlarının oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapıyoruz.”

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER