24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

Hasar işlemlerini 6 adımda kolaylaştırın

Araç ve yaya yoğunluğu gibi faktörlerin yanı sıra çevresel nedenlerden dolayı trafiğe çıkan her aracın bir kaza ile karşı karşıya kalma ihtimali oldukça yüksek. Maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından nasıl bir yol izlenmesi gerektiği ise sürücülerin yanıt aradığı soruların en başında geliyor. Generali Sigorta, maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından araç sürücülerinin uygulaması gereken adımları, 6 maddede özetleyerek hasar işlemlerini kolaylaştırmaya yönelik yol haritası sunuyor.

Hasarınızı belgeleyin

Olası bir kaza anında, mobil cihazlara kolayca indirilebilen hem pratik bir uygulama sağlayan hem de anında sigorta şirketine bilgi veren SBM Mobil Kaza Tutanağı uygulamasını kullanın. Bu uygulama üzerinden tutanağın tutulması, sigorta işlemleri açısından oldukça önemli. Yaşanan kazanın saati, tarihi, yeri, sürücülere ait kimlik ve ruhsat bilgileri ile zorunlu trafik sigortası poliçe bilgileri mutlaka tutanağa eksiksiz şekilde girilmeli!

Kaza tespit tutanağını okunaklı bir şekilde doldurun

Kaza tespit tutanağı, ifadelere ve kroki çizimine göre değerlendirilir. Dolayısıyla tutanağı anlaşılır ve okunaklı bir dil ile doldurmaya özen gösterin. Anlaşılır bir dille yazılmayan tutanakların sürecin uzamasına neden olduğunu unutmayın!

Farklı açılardan fotoğraf çekin

Mobil uygulama kullanılmadan hazırlanan tutanaklarda, kazaya ait tek bir açından yapılan fotoğraf çekimleri, yaşanan kazaya ve sürücü hatalarına dair net bilgiler vermeyebilir. Kazaya daha net açıklık getirmesi için, farklı açılardan fotoğraflar çekin, tutanağa ekleyin ve sigorta şirketinize ulaştırın.

Sigorta şirketinizi arayın

Çekici ya da ikame araç talebi için sigorta şirketinizin müşteri hizmetleri departmanını arayın ve ihbar bildiriminde bulunun. Ardından herhangi bir ödeme yapmadan onarılması için aracınızı sigorta şirketinizin anlaşmalı olduğu servislerden birine götürün.

Evraklarınızı teslim edin

Servisinize ya da sigorta acentenize evraklarınızı 5 iş günü içinde ulaştırın. Teslim ettiğiniz evraklarda yer alan bilgileriniz, sigorta acenteniz tarafından Tramer adı verilen sisteme kaydedilir ve kusur dağılımı belirlenir. SBM Mobil Kaza Tutanağı uygulamasını kullanılarak hazırlanan tutanaklar ise anında sisteme düşer ve bu tutanaklara öncelik verilir. Kusur dağılım oranları konusunda sigorta şirketleri anlaşmaya varamazlarsa hasar dosyası, kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu tarafından incelenir. Komisyon 3 iş günü içinde hasar dosyasını sonuçlandırır.

Dosyanızı takip edin

Hasar dosyanızı, sigorta şirketinizin web sitesi, varsa mobil uygulaması üzerinden takip edin. Takip sürecini, gerekiyorsa acenteniz ya da çağrı merkezini arayarak destekleyin.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER