25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

Tevfik Somer: HDI acentesi olmak isteyenler arttı

HDI Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Somer; HDI Radyo’ya konuk oldu. HDI Sigorta’yı ‘koskocaman bir aile’ olarak tanımlayan Somer; yayında pandemi dönemini fırsata çevirdiklerini söyledi.

Pandemi döneminin zorlukları ile birlikte yeni fırsatları da beraberinde getirdiğine dikkat çeken HDI Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Somer; “Örneğin biz Ağrı’daki acentemizle her yerden görüşebiliyoruz. Maalesef dokunamıyoruz. Biliyorsunuz bizim dokunma özelliğimiz de var. Ziyaret etmeyi çok seviyoruz. Şu anda aday acentelerle online görüşen bölgelerimiz var. Birleşmelere rağmen dışardan başvuran acente sayısı azalmadı aksine arttı. Yani bu dönemi de fırsata çevirdik diyebiliriz. Fakat sahada olmanın ve orayı koklamanın her zaman çok önemli olduğunu biliyoruz” diye konuştu.

Koskoca bir aile

HDI Sigorta’nın dışa açılan yüzü olan Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tevfik Somer; birkaç ay önce yayına başlayan HDI Radyo’nun konuğu oldu. HDI Sigorta’yı ve şirket içindeki her birimi ‘koskoca bir aile’ olarak tanımlayan Somer, “Bizde bu ailenin içerisinde satış ve pazarlama olarak yer alıyoruz. Acenteler, brokerler ve banka kanalı bunun içerisinde yer alıyor. Yaklaşık 3 bin 200 acentemiz var. Bunların arasında 101 broker, 14 banka kanalımız var. Sahada oldukça etkin olan güçlü bir satış ekibimiz var” diye konuştu.

Güçlü iletişimimiz bizi yukarılara taşıdı

HDI Sigorta’nın bugüne kadar gelen süreçte yaşadığı gelişmelere de değinen Somer, şunları söyledi: “İlk önce satın alınmış bir İhlas Sigorta var. Bunun arkasından zararlarla geçen yıllar var. Sonra Ceyhan Hancıoğlu’nun genel müdür olması ve şirketin yukarı doğru ivme yaptığı yıllar geliyor. Bizim tüm bu süreçlerde ortak ve en önemli yanımız hep güçlü iletişimimiz oldu. Bu iletişim sadece bizim bölümümüzde yok. Her bölümde var. En başta genel müdürümüzde var. Biz ‘evet’ demek kadar ‘hayır’ demeyi de biliyoruz. Bu en önemli özelliğimiz. Bunun yanında acentelerle çok güçlü bir iletişimimiz var. Biz bir işi yapamıyorsak bunun neden yapılamadığını da açıkça söylüyoruz. Oldukça güzel işler yaptık. Karlılık açısından çok sağlam işler oldu. Bunun yanında reasürans anlaşmaları nedeniyle yapamadığımız işler de oldu. Bu nedenle bizimle ortalama 4 yıl çalışan bir acente bizim neyi yapıp neyi yapamayacağımızı çok iyi bilir. Bu oldukça önemli bir nokta.”

Deneyimli bir kadromuz var

Somer, yayında şirketin başarısında yönetimde bulunan tecrübeli ekibin de etkisinin büyük olduğunu belirterek, “Bu sektörde 30 yılın üzerinde görev yapıyorum. Ceyhan Bey’in tecrübesi benden de fazla. Herhalde şirkette 15 yıldan aşağı çalışan yok. Çok deneyimli bir kadro var. Bunun yanında Ergo’dan ve Liberty’den gelen ekip arkadaşlarımız var. Tüm bu deneyimler bizde karma ama açık iletişimli bir topluluk oluşturdu. Bu başarıların arkasında yatan en önemli sırlardan birisi de bu oldu. Dediğim gibi açık iletişimi çok önemsiyoruz. Unutulmaması gerekiyor ki pazarlamada başarılı olmak için teknik tarafı da çok iyi bilmek gerekiyor. Çünkü iki tarafta iyi olan yani hem sahada hem teknik tarafta başarılı oluyor. Çünkü her şirketin değişik reasürans anlaşmaları var. Bunun yanında Türkiye’nin kendine öz yapısı var. Bunu iyi anlayıp kendimizi ona göre geliştirerek acentemize de doğru iletmenin de faydası var” değerlendirmesinde bulundu.

Marka algımız çok güçlü

HDI Sigorta’nın güçlü bir marka algısı olduğuna dikkat çeken Somer, bunu nasıl sağladıklarını ise şöyle açıklıyor: “En büyük etken tabi ki bizim arkadaşlarımızın başarısı. Onlar bu kadar çok saha ziyareti yapmasalardı böyle olmazdı. Bunun yanında Ceyhan beyin bizzat kendisi reklam yüzüdür. Bütün bunlar markanın bilinirliğinin artmasında çok faydalı oldu. Çok iyi bir pazarlama ekibimiz var. Tüm arkadaşların da desteği ile bir takım çalışmalar yapıyoruz. Örneğin Acente Mobil’i geliştiriyoruz. Birkaç aya kadar daha genişletilmiş olarak acentelerin hizmetine sunacağız. Bunun yanında ‘Acente Deneyimi’ isimli bir projemiz yürüyor. Yine ‘Müşteri Deneyimi’ ise bizim bölümde yürütülen diğer bir proje. Dijital tarafta sosyal medyada çok fazla çalışmamız var. Instagramda görselleri çok efektif kullanıyoruz. Instagramda 2-3 aydır birinci geliyoruz ki 2020’nin tüm dönemlerinde ilk 3’ten aşağı düşmedik. Sosyal medya iletişiminde bronz ödülü aldık” diye konuştu.

Yol arkadaşı destekleri devam ediyor

HDI Sigorta olarak dijitali çok iyi kullandıklarını belirten Somer, sadece bu noktada değil acente tarafında da ‘yol arkadaşı’ desteklerinin sürdüğünü söyledi. Somer, “Yeni destekler açıkladık. Örneğin acenteler bir web sayfası düzenleyecekse onlara bizde olan prototip çalışmayı gönderiyoruz. Sayfalarını ona göre hazırlıyorlar. Yol arkadaşı destek paketlerini sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.

Sponsorluklarımızdan yine ‘Spor’ kazanıyor

HDI Sigorta’nın bilinen en önemli özelliği ise sponsorluk yolu ile spora verdiği destek. Marka bilinirliğini artıran en önemli olgulardan birisinin de bu sponsorluklar olduğuna dikkat çeken Somer, 1 takımla başlayan sponsorluk sayısının 30 takıma çıktığını söyledi. Somer, “Sponsorluk desteğini sadece ismi bilinen takımlara değil bu kulüplerin dışında amatör tarafa da veriyoruz. Örneğin tenis alanında 13 yaşındaki iki kızımıza antrenman ve malzeme desteği veriyoruz. Kız futbol takımlarına destek oluyoruz. İşin ilginci hem Galatasaray’ın hem de Fenerbahçe’nin kadın voleybol takımlarına sponsoruz. Bazen bu iki takım karşı karşıya gelebiliyor. Bu da bizin için daha heyecan verici oluyor. Dolayısıyla bizim spora verdiğimiz bu destekten kazanan yine spor oluyor” yorumunu yaptı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER