30 Kasım 2021, Salı
spot_img

İhtiyaca göre ürün geliştiren şirketler öne geçecek

Sigorta Ekranı’na konuk olan Lumnion CEO’su Cenk Tabakoğlu, teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin sigortacılık sektörünün ortadan kalkmayacağını söyledi. Tabakloğlu, “Belki sadece şekil değiştirecek. Ama bu süreçte de değişen ihtiyaçları iyi algılayan şirketler öne geçecek” dedi.

Sigorta Ekranı, sektörün gündemini belirlemeye devam ediyor. Canlı yayınlarla sektörün önde gelen isimlerini ağırlayan Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu Lumnion CEO’su Cenk Tabakoğlu’ydu. Sigorta sektörünün yakından tanıdığı bir isim olan Tabakoğlu, 2017 yılında teknoloji şirketi olan Lumnion’u kurdu. Tabakoğlu, bugün kurduğu şirketiyle ağırlıklı olarak finans ve sigorta sektörlerine yönelik yapay zeka, makine öğrenmesi ve veri görselleştirilmesini kullanarak proje üretiyor.

Programda teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin sigortacılığın ortadan kalkmayacağını belirten Tabakoğlu, şunları söyledi: “Sigorta bir ihtiyaçtan doğuyor. Bu ihtiyacında ortadan kalkma şansı yok. Bugün bile hastalıklar söz konusu olduğunda ilk olarak sabah akşam sağlık sigortaları konuşuyoruz. Sigortacılık şekil değiştirebilir, ihtiyaçlar değişebilir. Örneği önümüzdeki dönemde arabaları robotlar kullanacaksa o zamanda arabaların yazılımlarını veya siber güvenliklerini sigortalamak gerekecek. En nihayetinde hep bir ihtiyaç olacak. Şimdilerde evlerimizde farklı ihtiyaçlarımız doğmaya başlıyor.”

“Aslında sigortacılık bu anlamda geleneksel bir sektör ama geleceği içinde şu andaki haliyle gelişmeye ve geliştirmeye açık bir sektör. Örneğin ben arabayı eve park ettim ve 2 aydır yatıyor. Niye kasko ödüyorum. Demek ki burada farlı ürünlere gitmek gerekebilir. Bugün bile ihtiyaçlar başladı. Cevap vermek gerekir. Şirketlerinde, acentelerinde bunları algılayıp ona göre projeler geliştirmesi lazım. Bunu yapan sektörde önde olacak”

Insurtech ile teknolojiyi birleştiren kazanacak

Kendi şirketi Lumnion’u anlatırken, “Belkide konusunda Türkiye’de önde gelen tek insurtech şirketiz” diyen Tabakoğlu, önümüzdeki dönemde insurtech ile teknolojiyi birleştiren şirketlerin hızla ilerleyeceğinin altını çizdi. Lumnion olarak sigorta şirketlerine yönelik  projeler ürettiklerini belirten Tabakoğlu, hedeflerini ise şöyle açıkladı: “Bu projeler ile hedefimiz sigorta şirketlerinin analitik veriyi daha doğru kullanmasını sağlamak. Özellikle de fiyatlama alanında modelleme yapması ve yine müşteri segmentasyonu yani hangi müşteriye hangi ürünün satılacağı, hangi fiyattan satılacağı gibi müşteriye uygun fiyatta uygun ürünün sunulması gibi alanlarda uzmanlaşmış bir şirket olarak faaliyet gösteriyoruz.”

SİGORTA EKRANI

Dünyada bütün şirketlerin inovasyon sayesinde ilerlediğini kaydeden Tabakoğlu; “Siz bunu takip etmezseniz buna uygun ürünler süreçler veri kullanımını olması gerektiği şekilde yapmadığınız zaman zaten geride kalmaya mecbursunuz. Bunun gereklerini yerine getirdiğinizde de bu gibi süreçlerde öne çıkma ve en azından işlerinizi aksatmadan devam edebilme fırsatınız oluyor. Sadece Türkiye’de değil bütün dünyada insurtech ve teknolojiyi birleştirebilen şirketler çok hızlı ilerliyor” diye konuştu.

1 ay içerisinde ilk ürünümüzü şirketlere sunacağız

Bu dönemde acentelerini dijitale taşımış şirketlerin yine acenteleriyle birlikte ön plana çıkacağının altını çizen Tabakoğlu, bunu da önümüzdeki sürecin daha net göstereceğini söyledi. Tabakoğlu, şöyle devam etti: “Müşteri verisini oluşturmak ve bunu analiz etmek başka bir meziyet. Burada biraz daha yatırım yapmış ve ön plana çıkmış şirketler var. Bunlar yavaş yavaş zaman geçtikçe daha da ön plana çıkacak. Dünyada da aynı süreçler geçerli. Bu nedenle biz global olarak hizmet vermek üzere Lumnion’u sigorta insurtech şirketi olarak kurduk. Lumnion’u önümüzdeki dönemde şöyle duyacaksınız.”

“Dünyada adını çok iyi bildiğiniz, yabancı ve sigorta fiyatlaması alanında özellikle modelleme araçları geliştiren şirketlerin ciddi bir rakibi olarak göreceksiniz. Burada da Lumnion yapay zeka ve yine makine öğrenmesi gibi argoritmaları kullanacak. Bunu da ilk aşamada Türkiye’deki sigorta şirketlerinin kullanımına hem de çok uygun maliyetlerle kullanıma sunacak. Çünkü dediğim gibi biz Türkiye’den çıkmış global bir şirket olma niyetiyle buradayız.  Adım adımda oraya doğru ilerliyoruz. Önümüzdeki 1 ay içinde de ilk ürünümüzü somutlaşmış haliyle bu anlattığımız fiyatlama platformunda lansmanını yapacağız.”

SİGORTA EKRANI

Türkiye’de işbirliği yaptıkları birçok global kuruluş olduğunu kaydeden Tabakoğlu, “Önümüzdeki süreçte global anlamda da ismimizin duyulduğunu göreceksiniz. Tüm dünyada toplantılar erketendi ama Lumnion Amsterdam’daki ınsurtech toplantısına davet aldı. Dünyadan sadece 50 şirket davet ediliyor. Burada sadece powerpoint bir sunum yapmıyorsunuz, gerçek bir demo ile birlikte çalıştığınız şirket ile sunum yapıyorsunuz. Biz de bu sunumu Türkiye’de varlığı olan bir şirketle gerçekleştireceğiz” diye konuştu.

Önce makineye biz öğretiyoruz

Tabakoğlu, programda iş faaliyetleri arasında yer alan makine öğrenmesi hakkında da kendisine yöneltilen soru şöyle cevapladı: “Ben de bu işlere girmeden önce bir robot gelecek bizim işleri yapacak sanıyordum ama öyle değilmiş. Ortada bir robot yok ama çok kapsamlı veriyi çok hızlı işleyebilen bilgisayarlar var. Sigorta sektörü olsun diğer kaynaklar olsun veriyi çok hızlı değerlendirebiliyor. Bizim şirketimizin de sadece sigorta şirketinden değil birçok kaynaktan toplanan çok ciddi bir database’i var. Şirketimizde günde 80 tane robot çalışıyor. Bunları normal bir robot gibi düşünmeyin. Crowder dediğimiz bir şekilde her taraftan veri topluyor bunlar.”

“Halka açık veriler olsun parayla alınmış veriler olsun. Ve bunları bir database yazıyor. Sonra biz bu verileri makine öğrenmesi ile ilk aşamada bizim kafamızda bir fikir olması lazım ki konuyu önce makineye öğretelim diye ilk modellemeyi burada çalışanlar olarak bizler yapıyoruz. Ama tabii ki veriyi makinenin kabiliyetini, becerisini ve algoritmasını kullanarak yapıyoruz. Aksi takdirde bunu yapma şansımız yok. Dolayısıyla öncesinde öğrettiğimiz bir kalıbı, modeli daha sonra makine kendisi de öğrendikleriyle yapay zeka ve algoritmalar koyarak geliştirebiliyor.  Bunu da makine öğrenmesi diye tanımlıyoruz.”

Koronavirüs’ün hayatı oldukça etkilediğini belirten Tabakoğlu, “Fakat iş yapış şekli olarak biz ve bizim gibi şirketler çok etkilenmiyor. Çünkü ben ve ekibim çoğunlukla ofis dışı çalışıyoruz. Ya telekonferans ya da haftada bir yüz yüze görüşebiliyorduk. Bizi etkilemese de Türkiye’deki ve dünyadaki iş yapış şeklini yüzde yüz değiştirmiş durumda. Ekonomi ciddi anlamda negatif etkileniyor. Ama tabii bundan sonra atacağımız adımlar önemli. Bu kadar evde oturmanın çok da sürdürülebilir olacağını düşünmüyorum. Ama Türkiye olarak hızlı toparlanacağımızı tahmin ediyorum” dedi.

Lumnion CEO’su Cenk Tabakoğlu‘nun açıklamaları için…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER