29 Mart 2024, Cuma
spot_img

İkinci elde fiyatlar yüzde 5 daha düşer

İkinci el araç piyasasında fiyat düşüşünün devam edeceğini belirten CARDATA Yönetici Ortağı Ender Güzeler, “Kasım ayından itibaren 2’nci el araç fiyatlarında yüzde 15-20 arasında bir gerileme oldu. Fiyatlarda yüzde 5 daha düşüş olacağını öngörüyoruz” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Covid-19’un dijitalleşmeyi hızlandırdığı günümüzde tüm sektörlerde faaliyet gösteren şirketler için en önemli şey ‘data.’ En başta müşteri datası olmak üzere, tüm sektörler için hayati derecede öneme sahip datalar sigorta sektörü açısından da kritik önem taşıyor. Türkiye’nin ‘otomotiv data şirketi’ olarak tanınan CARDATA, sahip olduğu otomobil datası ile sigorta sektörüne de önemli bir hizmet sunuyor.

CARDATA’nın Yönetici Ortağı Ender Güzeler, Sigortamedya’nın YouTube Kanalı Sigorta Ekranı’na konuk oldu. Programda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Güzeler, CARDATA’nın sigorta sektörüne sunduğu hizmetleri anlattı. Programda, son günlerde çok yakından takip edilen 2’nci el araç piyasası ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Güzeler, 2’nci el araç piyasasında fiyat düşüşünün devam edeceği düşüncesinde.

Geçen sene ikinci el araç fiyatlarının çok aşırı yükselmesinin sebebinin, piyasada sıfır araç bulunamaması olduğunu vurgulayan Güzeler, “Ayrıca pandemi döneminde bireysel araç kullanımı arttı. Aşırı kur artışları da bu işin tuzu biberi oldu” dedi. Kasım ayından itibaren 2’nci el araç fiyatlarında yüzde 15-20 arasında bir gerilemenin olduğunu hatırlatan Güzeler, fiyatlarda yüzde 5 daha düşüş olacağını öngördüklerini söyledi. Bayram öncesi klasik olarak bir hareketlenmenin başlayacağını vurgulayan Güzeler’e göre, piyasada yeterli sıfır araç bulunduğu zaman her şeyi yerli yerine oturacak.

Yüzde 100 yerli, büyük veri şirketiyiz

CARDATA hakkında bilgiler de veren Güzeler, şunları söyledi: “CARDATA, altyapısını Türk mühendislerin oluşturduğu yüzde 100 yerli bir şirket. CARDATA’yı büyük veri şirketi olarak adlandırabiliriz. Otomotiv özelinde çalışıyoruz. Biraz daha spesifik tarif yapmamız gerekirse otomotiv iş zekâsı kolunda faaliyet gösteriyoruz. Hizmet verdiğimiz farklı sektörlerden iş ortaklarımıza sürekli iyi olan data çözümlerini bilgiye dayalı doğru karar vermelerini sağlayacak şekilde sunuyoruz. Datanın işlenmesi, bilgiye dönüştürülmesi ve bunu yaparken de geliştirilmiş yüksek yazılım teknolojilerini kullanarak müşterilerine çözüm bulması gerektiğini düşünerek CARDATA’yı formatladık. Otomotiv sektörüne hizmet veriyoruz; ama biz araç alıp satmıyoruz veya araç alıp satımına yönelik bir hizmet sunuyoruz. Sadece piyasaya rayiç değerlerle ilgili işlenmiş, bilgiye dönüşmüş verileri sunuyoruz. Poliçe satışı ile ilgili bir işlemimiz yok. Yedek parça satışı gibi de bir faaliyette bulunmuyoruz. Hür ve yalın bir data şirketiyiz.”

Motosikletle de ilgili data sağlıyoruz

Güzeler, şirket olarak sundukları ürünler hakkında da şu bilgileri verdi: “‘Marka model setimiz, donanım datası setimiz, ikinci el araç değerlendirme setimiz var. Bu set CARDATA’nın çok değer verdiği ve CARDATA’nın rakipleriyle uzak ara ayrıştığı bir alan. Bir başka setimiz motosikletle ilgili. Bu alanda da piyasaya data veren tek şirketiz. Otomobille ilgili birtakım araştırmalar yapabiliyoruz. Bunlar gelen talepler doğrultusunda şekilleniyor. Pazar araştırması ve analizlerimiz bu yönde yürütülüyor. Turkcell dergilikte sıfır ve ikinci el araçların fiyatları ile ilgili 2 tane dijital dergimiz var. Araçların gelecek değerlerinin öngörülmesi konusunda da bilgi veriyoruz.”

Değer kaybı ile ilgili olarak CARDATA’nın çok yüksek kapasiteli bir veri ambarı olduğunu belirten Güzeler; “Bu yaklaşık 15 yıllık bir veri ambarı. Hem niteliksel hem de niceliksel olarak elimizde bilgiler mevcut. Bu da bize datayı işleme konusunda büyük avantaj sunuyor. Araç değer kaybı belirlenmesi konusunda bir uygulama geliştirdik. Bu uygulamaya istenen bilgiler girildiği zaman; sistem arka planda aracın değer kaybını hesaplıyor ve rayiç bedeli belirlenmiş oluyor” diye konuştu.

Data sigorta şirketinin merkezinde duruyor

CARDATA’nın başta otomotiv olmak üzere sigorta sektörü ile de yoğun çalıştığını vurgulayan Güzeler, şunları söyledi:

“30 otomobil markasına, 488 ikinci el araç satışı yapan firmaya hizmet veriyoruz. Araç satışı yapan toplam 600 firma ile çalışıyoruz. Otomotiv sektörüne sağladığımız bilgi akışı bizi sigorta sektörü ile de buluşturdu. Data, sigorta şirketinin merkezine duruyor ve bu yeni bir durum değil. Bu aynı zamanda sigortacılığın varoluşundan bu yana evrilerek gelen bir realite. Dolayısıyla sigorta şirketi önce geçmişe bakıyor. Geçmişte olan bitenle geleceği tahmin ediyor. Sigorta şirketleriyle büyük veri sağlayan kurumlar arasındaki bağ gelişerek devam edecek. Bugün Endüstri 4.0 devrimi, büyük veri ve eşyaların interneti kavramının üzerine oturuyor. 18 sigorta şirketine hizmet sağlıyoruz. Araç kiralama şirketleri, araştırma ve finans kuruluşları ile de çalışıyoruz.”

CARDATA’yı sigorta şirketlerinin data departmanı gibi konumlandırmaya çalıştıklarını vurgulayan Güzeler; “Acente ve brokerler de sağladığımız bilgilerden çok istifade edeceklerdir. Dağıtım kanallarından bize farklı bilgi istekleri gelirse onları da oturup çalışıyoruz” dedi.

Cardata sigorta sektörüne ne gibi hizmetler sağlıyor?

  • İş kabul süreçlerinin otomasyonunun sağlanması.
  • IRP uygulamalarının desteklenmesi.
  • Doğru fiyatlama.
  • Otomobil sigorta bedellerinin doğru belirlenmesi.
  • Büyük ve ağır hasarlarda rayiç değer tespitinin belirlenmesi.
  • Pert sürecinin hızlandırılması.
  • Araçların gelecek değerlerinin tespiti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER