24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

‘İnsanlar ne aldığını bilirse uyuşmazlık daha az çetrefilli olur’

Sigorta şirketi ile sigortalılar arasındaki ilişkilerde, tüketicinin ne aldığını bilmesi konusunda acentelere büyük yük düştüğünü belirten Arabulucu Avukat Nuray Tunç Bay, “İnsanlar ne aldığını bilirlerse, uyuşmazlık çok daha az çetrefilli hale geliyor” dedi.

Yargıya intikal etmiş, aylar hatta yıllar süren davaların uzunluğu nedeniyle hukuki sorunların çözümünde son yıllarda en çok başvurulan yöntemlerden birisi ‘arabuluculuk.’ Taraflar arasındaki uyuşmazlıkların kısa sürede çözülmesine olanak sağlayan ve mahkemelerin de yükünü azaltan arabuluculuk, sigorta şirketleri ile sigortalılar arasındaki uyuşmazlıklarda da kullanılmaya başlandı. SigortaMedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı programına katılan ve SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Arabulucu Avukat Nuray Tunç Bay, sigorta şirketi ile sigortalılar arasındaki ilişkilerde, tüketicinin ne aldığını bilmesi konusunda acentelere büyük yük düştüğünü söyledi. “İnsanlar ne aldığını bilirlerse uyuşmazlık çok daha az çetrefilli hale geliyor” diyen Bay, pandeminin de sigortalılarda farkındalık yarattığını ifade etti.

Her uyuşmazlık basit değil

Sigorta şirketleri ile sigortalılar arasındaki her uyuşmazlığın çok basit olmadığını vurgulayan Bay,  şu örmekleri verdi: “Bazı uyuşmazlıklarda içinde çözülmesi gereken çok sorun oluyor. Diyelim ki bir fabrika yangınında makineler, demirbaşlar oluyor; bina zarar görüyor. Hangi makine onarılacak; hangisi değiştirilecek? Eksik sigorta var mı yok mu? muafiyetler vs. derken birkaç başlıkta tartışma yaşanıyor. İşte arabuluculuk aslında burada tarafların buluşup, gerekirse uzman bir ortaklaşa bilirkişi atamalarına imkan veren ve o bilirkişi raporuna göre hareket edebilmelerine de imkân veren bir süreç” dedi.

Pandemi farkındalık yarattı

Pandeminin de sigortalılarda bir farkındalık yarattığını belirten Bay, şunları söyledi: “Pandeminin sigorta poliçelerinde teminat altında olup olmadığı konusu bugüne kadar kimsenin dikkatini çekmeyen bir konuydu. Ama pandeminin daha ilk başlangıcında zararın boyutları daha hiç belli değilken, sigorta şirketlerinin tek tek açıklama yaparak, sağlık sigortasında pandemiyi teminat altına aldıklarını –sadece bu döneme özel- belirten açıklamalar,  gerçekten sigorta sektörü adına, uzun yıllardır bu sektörde çalışan bir hukukçu olarak beni çok mutlu etti. Dolayısıyla artık sağlık sigortalarında böyle bir bilinç oluştu. Artık insanlar pandemin de teminat altına alındığını görmek isteyeceklerdir bundan sonra.” Bay, arabulucular olarak bu dönemdeki en büyük amaçlarının, sigorta uyuşmazlıklarında sektörü bir araya getirmek, barıştırmak, el sıkışarak ayrılmalarını sağlamak olduğunu sözlerine ekliyor.

Türkiye’nin ilk arabulucularından Bay: ‘Arabuluculuk yaygınlaşmalı’

2014 yılında arabuluculuk belgesini alan Nuray Tunç Bay, Türkiye’nin ilk arabulucularından. Arabuluculuğun artık insanlarca duyulması ve yaygınlaşmasının en büyük temennisi olduğunu belirten Bay, Türkiye’de arabuluculuğun kronolojisini şu şekilde özetledi: “Arabuluculuk Kanunu  2012 yılında çıktı. 2013 yılında da yürürlüğe girdi. İlk etapta ihtiyarı – iradi olarak çıktı. İnsanlar isterse bir araya gelip arabulucuya gidecekti. 1 Ocak 2018‘de tekrar Kanunda değişiklik yapılarak işçi davalarında dava şartı haline getirildi. 1 Ocak 2019 yılında da ‘ticari uyuşmazlıklarda dava şartı’ haline getirildi. Dava şartı haline getirilmesi de şu: Taraflar sigorta uyuşmazlığında sigorta şirketi aleyhine bir dava açmadan önce mutlaka arabulucuya başvuracaklar. Arabulucuya başvurmamaları durumunda da davanın usülden reddedilmesi söz konusu.”

Yayını izlemek için linke tıklayınız…

SİGORTA EKRANI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER