18 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

İstanbul’da 300 acente kapandı 1200’ü direniyor

Pandemi nedeniyle zor bir dönemden geçildiğini belirten Avrasya Sigorta Acenteleri Derneği (AVSAD) Başkanı Eyyup Çelik; “Poliçe yazsanız da parasını alamayacağınız veya sigorta yapmak için dükkânına gittiğinizde adresinde bulamayacağınız bir müşteriye sahibiz artık. Önümüzdeki koşulların nasıl olacağına bakmamız lazım. Bu noktada sigorta şirketlerine büyük görev düşüyor” dedi. Çelik, İstanbul’da bulunan 4500 sigorta acentesinin 1200’ünün askıda, yaklaşık 300’ünün de kapandığını açıkladı.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Pandemi nedeniyle dünya zor bir dönemden geçiyor. Ekonominin tüm aktörleri pandeminin yarattığı sıkıntılardan nasibini aldı. Gerek kişiler, gerekse şirketler için önemli kayıplar söz konusu. Bu kayıplar zincirleme bir etki yaratıyor. Tıpkı şu anda acentelerin yaşadığı sıkıntı gibi… Sigorta şirketleri ve acentelerin 2020 yılını iyi geçirdiğini ama müşterilerin durumunun kötü olduğunu belirten Avrasya Sigorta Acenteleri Derneği (AVSAD) Başkanı Eyyup Çelik, bu durumu şöyle özetliyor: “Müşterilerimiz ticari faaliyetlerini devam ettiremezse kimin iş yerine, arabasına veya evine sigorta yapacağız? İstanbul’da 4500 tane sigorta acentesi var. Bunların 1200 tanesi askıda, yaklaşık 300 acentemiz de kapanmış vaziyette. Bu noktada sigorta şirketlerine büyük görev düşüyor” dedi.

Sigorta Ekranı’nda acentelerin sesini duyurma hedefi ile başlayan ‘Acente Sohbetleri’nin ilk konuğu Avrasya Sigorta Acenteleri Derneği (AVSAD) Başkanı ve İTO Sigortacılık Meslek Komitesi ve Meclis Üyesi Eyyup Çelik oldu. Program sunucusu Damla Özafşar’ın sorularını yanıtlayan Çelik, pandemi sürecinde acentelerin yaşadığı sıkıntıları, hedeflerini ve sigorta şirketlerinden beklentilerini anlattı.

Acenteler pandemide iş yerlerini hiç boş bırakmadı

Bu dönemde sigorta şirketlerinin ellerinden gelenin fazlasını yapması gerektiğinin altını çizen Çelik, şöyle devam etti: “Pandemi döneminde birçok arkadaşımızı kaybettik. Sigorta şirketleri evden çalıştı ama acenteler ofisten çalışmayı sürdürdü. O üretimleri tutturabilmek için müşterilerine gidip geldiler. Sigorta şirketlerinin genel müdürlükleri kapalı ama sigorta acenteleri iş yerlerini hiç boş bırakmadılar. Ekmek parası için çalışmak zorunda kaldılar. İstanbul’daki firmaların yüzde 45’i askıya alındıysa siz yarın bir gün tutup poliçe yazsanız da parasını alamayacağınız veya sigorta yapmak için dükkânına gittiğinizde adresinde bulamayacağınız bir müşteriye sahipsiniz artık. Önümüzdeki koşulların nasıl olacağına bakmamız lazım.”

Pandemide acenteler için fırsat çoktu ama hazırlıklı değildik

Çelik, pandemi dönemini acenteler açısından değerlendirirken ilginç bir tespitte daha bulundu. “Pandemi döneminde acenteler için çok büyük fırsatlar vardı” diyen Çelik, şunları söyledi: “Fakat bu fırsatlara yönelik hazırlıklarımız tam değildi. Ne olacağını bilmeden girdiğimiz bir yoldu. Mesleğimiz aslında bize çok büyük bir şans daha verdi. Çünkü pek çok sektörde büyük kaoslar yaşandı. Hiç ummuyorlardı ve hazırlıksız yakalandılar.”

Yetişen gençlere yer açmalıyız

Çelik’e göre Türkiye’deki dernek sisteminin bir reforma ihtiyacı var. Sadece üç-beş kişinin katılımıyla yürütülen yapıların çoğulculuğun fikrini yansıtmadığını belirten Çelik, “AVSAD çatısı altında 30 yaşına kadar bu meslekte faaliyet gösteren üniversite mezunları için bir gençlik komitesi kurmayı düşünüyoruz. Başkanı ve genel sekreteri olan bir yapıdan bahsediyoruz. Bu gençlik yapılarının derneklerin geleceği olması lazım. AVSAD başkanlığı için üç dönem kuralı getirdik. Genç nesiller yetiştirmeliyiz ve yetişen gençlere yer açmalıyız. Sürdürülebilirlik çok önem verdiğimiz bir konu. ‘Benden sonrası tufan’ diye bakmamalıyız. Arkamızda iyi eserler bırakma durumundayız. AVSAD’ın hep genç kalma kavramı buradan geliyor” değerlendirmesini yaptı. Çelik’e göre sektörün diğer bir sorunu ise meslek okulları.

“Ülkemizde yaklaşık 104 tane sigortacılık meslek yüksekokulu var. Her yıl 10-14 bin mezun çıkıyor. Bunların sadece yüzde ikisi sigorta sektöründe istihdam ediliyor” diyen Çelik, şu yorumu yaptı: “Acentelerin yaş ortalaması büyük. Arkadan gelen genç acente yok. Buradan Quick Sigorta’ya özel bir teşekkür etmek lazım. Acente açma konusunda gençlere imkân verdiler. Gençlere acentelik verirken zorluk çıkarmadılar. Acentelerin ortalama yaşını gençleştirmezseniz mesleğin geleceği olmaz.”

Statik IP yerine konulacak mekanizmayı bulmak lazım

Çelik, statik IP’nin kaldırılmasında AVSAD’ın da büyük payı olduğunu söyledi. Çelik, özellikle bu konuda devletten taleplerini de şöyle paylaştı: “SAİK ve TOBB’a yazı gönderip statik IP’nin kaldırılmasını istedik. Yeni pandemi masraflarının sağlık sigortası kapsamına alınması yönünde de ilk çağrıyı yapanlardanız. Elbette bunların yapılması gerekiyordu ve doğru hamlelerdi. Statik IP’nin kaldırılmasını da o günkü koşullarda istedik. Çünkü biz sabit bilgisayarlardan sabit bir internet bağlantısı ile bağlanabilen bir meslek icra ediyoruz. Eğer statik IP kaldırılmamış olsaydı, acenteler evlerine nasıl kapanacaklardı? Nasıl hizmet verip bu dönemi atacaktık? Ama biz pandemi döneminin bu kadar uzun süreceğini hesap etmedik.”

“Statik IP’nin kaldırılması o gün için çok doğru bir karardı. Ancak statik IP bugünkü dönemde sektörün gerisinde kalmıştır. Statik IP’nin yerine bir çözüm getirilmesi gerekiyor. Öyle kurallar getirilmeli ki uzaktan poliçe kesmeyi suiistimale açık şekilde kullananların meslekten men veya teknik personel yeterlilik sertifikasının reddine kadar gidilmeli. Bir kişinin bir tane şifresi olmalı 100 tane değil. Acenteler olarak gerekli güvenlik tedbirlerimizi oluşturmak zorundayız.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER