19 Nisan 2024, Cuma
spot_img

İyi hizmet için adımızın Robert, Hans olmasına gerek yok

Dinkal Sigorta Acenteliği Genel Müdürü Ercan Erbek, Türk aracıların markalaşması gerektiğine vurgu yaparak “Yabancı marka aracıların sigortacılığı daha iyi yapıyor görüntüsünden rahatsızım. İsmimizin Hans, Robert olmasına gerek yok. Ercan, Hasan olarak bu oyunun kurallarını anlıyoruz ve müşterimize iyi hizmet verebiliriz” dedi.

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI

Ercan ErbekSigorta acentelerinin kurumsallaşması ve kendi markalarını oluşturması sektör yöneticilerinin en çok altını çizdiği konulardan birini oluşturuyor. Aynı zamanda acentlerin profesyonel bir kadroyla kurumsal bir yapıda faaliyet göstermesinin sigortacılığın geleceği açısından kilit noktada olduğunu dile getiriliyor. Dinkal Sigorta Genel Müdürü Ercan Erbek de sigortacılığın aracılar olmadan düşünülmeyeceğini belirterek, “Özellikle sigorta acenteleri, oyunu kurallarına göre oynamalı ve markalaşma yolunda adımlar atmalı” dedi. Ülkemizde yabancı aracı markaların sigortacılık işini daha iyi yapabiliyor görüntüsü vermesinden rahatsız olduğunu dile getiren Erbek, “Türk insanı olarak sigortacılığı öğrendik, anladık ve yapabiliyoruz. Bunun için ismimizin Hans, Christopher, Robert olmasına gerek yok. Ercan, Hasan olarak bu oyunun kurallarını anlıyoruz ve müşterimize iyi hizmet verebiliriz” şeklinde konuştu.

“Akkök grubunun sigorta aracısıyız”

Dinkal Sigorta’nın Akkök Şirketler Grubu’nun bir üyesi olduğunu belirten Erbek, tüm gruba hizmet etmek için açılmış bir sigorta aracı kurumu olduklarını söyledi. 23 sigorta şirketinin temsilciliğini yaptıklarını ve sigortacılığın her alanında faaliyet gösterdiklerini söyleyen Erbek, grupları ve Dinkal Sigorta Acenteliği’nin oluşumu hakkında şu bilgileri verdi: “Grubumda irili ufaklı 17 tane şirket bulunuyor. Dünyanın en büyük akrilik üretici tesisi olan ve Yalova’da bulunan Aksa Akrilik Kimya da portföyümüzde yer alıyor. Aksa Akrilik Kimya, yıllar boyunca lokomotif şirketimiz konumunda yer alırken ardından Akenerji, Akkim tesisleri dahil odu. Grup ayrıca Akmerkez, Akbatı ve Akasya Alışveriş Merkezleri (AVM) ile AVM’ler konusunda da ön plan çıktı. Ayrıca grup bünyesinde ufak tefek başka şirketler de var. Dinkal Sigorta Acenteliği’nin hikayesi de buradan başlamış ve ‘kendime güveneyim’ diyerek kendi sigorta aracılık yapılarını kurmuşlar.” Bu yapıyı daha da büyütmek istediklerini ifade eden Erbek, grup dışında da hem bireysel hem kurumsal tarafta faaliyet gösterdiklerini söyledi.

62 milyon TL prim üretti, hedef 70 milyon TL

Geçtiğimiz yıl 62 milyon TL prim üreten Dinkal Sigorta Acenteliği’nin bu yılki hedefi ise 70 milyon TL prim üretimi. Erbek, grupta yangın, sağlık ve enerji portföyleri doğrultusunda mühendislik poliçelerinin ağılıklı olduğunu, grup dışında ise üretimin yüzde 45’inin trafik ve kaskoya kaydığını dile getirdi. Enerji tarafında risklerin frekansının az ama şiddetinin fazla olabileceğine dikkat çeken Erbek, “Örneğin geçen yıl bir enerji hasarımızda 13 milyon dolar hasar aldık. Bu hasarlarımızda ülkemizdeki kapasiteleri kullanmaya çalışıyoruz ancak büyük riskler konusunda sıkıntılarımız var. Lokal oyuncularda hem kapasite yok, yapamıyorlar hem de iştah ve bilgi birikimi yok. Dolayısıyla mutlaka dünya piyasalarına çıkmak zorunda kalıyoruz. Reasürans brokerleriyle ilerliyoruz. Londra, gerekirse Amerika, Kıta Avrupası’na, Körfez piyasasına erişmek için bazı brokerleri kullanarak risklerimiz için plasman yapmaya çalışıyoruz” dedi.

Sigortalanma sürecinde moralite etkisi…

Ercan Erbek 2Terörün ülkemizde büyük risk olarak karşımıza çıktığını ve sigortalamama nedenlerinden bir olduğunu hatırlattığımız Erbek, bu konuda yakın takipçi olduklarını ve Dinkal Sigorta Acenteliği’nin hiçbir sorun yaşamadığını kaydetti. Erbek, “Ülkemizde öncelikli risk hala deprem olarak görülüyor. Yurtdışında terör risklerine farklı bir açıdan bakılıyor; ülkemizde kırmızı nokta oluşturacak bir terör riskin olmadığını, bölgesel olarak problemler olduğunu söylüyorlar” dedi.

Erbek fiziksel önlemlerin dışında farklı bir noktaya dokunarak sigortalanma sürecinde moralite kavramından bahsetti. Genel değerlendirmede moralite iyi olmadığı için tesislerin sigortalanmadığını kaydeden Erbek, kendi yaşadıkları bir deneyim ile konuya açıklık getirdi: “Şırnak’ta bir enerji tesisinin sigortasını almak istedik. Terör konusunda sıkıntı yaşayıp yaşamayacağımız konusunda tereddüt ettik ve toplantılar düzenledik. Reasürörler, ‘sizin olduğunuz projeye destek veririz’ dediler ve hiçbir sıkıntımız olmayacağını anladık. Fiziki önlemlerimiz zaten alınmıştı, moralite de olunca teminat bulmada sıkıntımız yok. Küçük işletmeler moraliteye takılabiliyor. Ancak anlamlı olan her risk sigortalanabilir.”

Fiyatlarını ‘ihale’ usulü alıyor

Dinkal Sigorta Acenteliği’nin çalışma prensiplerinden de bahseden Ercan Erbek, teklif alma süreçleri ile kurumsal bir yaklaşım sergilediklerini ifade etti. Erbek, ‘ihaleye çıkmak’ olarak nitelendirdiği süreci şöyle açıkladı: “Her bir riskimizi, her yıl tekrar piyasaya çıkarır ve en iyi fiyatı bulmaya çalışırız. 23 sigorta şirketine o yıl, o risk için şartlarımız ve beklentilerimizi iletir ve nabız yoklarız.” Dinkal Sigorta Acenteliği’ni büyütme kararı aldıklarını belirten Erbek, bir satış kadrosu oluşturduklarını ve 32 kişiye ulaştıklarını söyledi. Kurumsal kurallarla ilerlediklerini dile getiren Erbek, “Her gün değişen politikalarımız yok. Bu modelle bu piyasada rekabet etmenin zorluklarını görüyoruz. Güçlü bir alıcı olarak sigorta şirketleriyle diyalogumuz ve kredibilitemiz çok iyi. 40’ncı yılımızdayız ve hiçbir sigorta şirketinin bir borcunu ödememiş değilizdir. Her yıl teklif alma sürecimizi bilen, şeffaflığımız gören, kendi lehine şartların zorlandığı gören her müşteri bizi tercih ediyor. Bu da bizim misyonumuz; tercih edilen olmak. Bunun avantajını gördük. Bizim müptelamız olan müşterilerimiz var. Poliçesinin hangi şirketten yapıldığını bilmiyor, ‘Dinkal’den yaptırdım’ diyor” şeklinde konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER