16 Nisan 2024, Salı
spot_img

Kamu sigorta ve emeklilik şirketleri birleşiyor

Türkiye Varlık Fonu’ndan (TVF) yapılan basın açıklamasında “Kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta şirketlerinin TVF çatısı altında birleştirilmesi projesini yürütmekteyiz” denildi. Güneş Sigorta ve Halk Sigorta gelişmeleri KAP’a bildirdi.

TVF’den yapılan basın açıklamasının tam metni şöyle:

“T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nca, Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde, Türkiye ekonomisinin tasarruf bazının ve bankacılık dışı finansal sektörün geliştirilmesi amacıyla sigortacılık ve bireysel emeklilik sektöründe reformlar planlanmıştır. Bu reformlar kapsamında, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile Türk Reasürans AŞ kurulmuştur.”

“Türkiye Varlık Fonu (TVF) olarak bu reformların uygulanması amacıyla kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta şirketlerinin TVF çatısı altında birleştirilmesi projesini yürütmekteyiz.”

Sigorta sektörünün yapılanması

“Gayrisafi yurtiçi hasıla büyüklüğünde dünyada 19. sırada yer alan Türkiye, prim üretiminde ise 39. ülke konumundadır. Dünyada 2018 yılında kişi başına düşen yıllık ortalama sigorta prim üretimi 682 dolar seviyesindeyken; gelişmiş pazarlarda bu değer 3 bin 737 dolar, Türkiye’de ise 127 dolar düzeyindedir. Kişi başına düşen yıllık doğrudan prim üretimi oranında ise Türkiye, 2018 yılı itibarıyla ilk 88 ülke içinde 65’inci sıradadır. Toplam prim üretiminde Türkiye’de hayat grubunun payı yıllar itibarıyla ortalama yüzde 13 seviyesindedir; bu oran dünya genelinde ise yüzde 54’tür. Bu bilgiler ışığında Türkiye’nin sigorta sektörünün yapılanması konusunda adımlar atması gerekliliği daha net anlaşılmaktadır.”

Tüm dağıtım kanallarının daha etkili kullanılması

“Kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta ve bireysel emeklilik şirketlerinin faaliyetlerini tek bir çatı altında sürdürmesinin; ölçek ekonomisinin oluşturulmasına ve bankacılık dışı finansal sektör büyüklüğünün dünya ortalamasına ulaşmasına katkı sağlaması beklenmektedir. Bu amaçla, ölçeğin büyütülerek sigorta ve bireysel emeklilik sektörünün küresel rekabetin bir parçası haline getirilmesi; operasyonel verimliliğin artmasıyla maliyetlerde düşüş sağlanması ve başta bankalar olmak üzere tüm dağıtım kanallarının daha etkili kullanılması ve daha geniş bir ürün yelpazesi sunulması hedeflenmektedir.”

“TVF olarak, Türkiye sigorta sektörünün bağımsız ve dinamik bir yapıya kavuşturulacağına, doğru yapısal adımlar atıldığında küresel rekabet gücünün artacağına inanıyoruz. Bu projeyi, yol haritamızda belirtilen Türkiye’nin stratejik yatırımlarına sermaye sağlama ve finansal piyasalarda iyileşme ve derinleşmeyi destekleme misyonlarımız doğrultusunda değerlendiriyor ve çok önemsiyoruz.”

“Proje kapsamında Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası AŞ, KPMG Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik AŞ ve Esin Avukatlık Ortaklığı kamuya danışmanlık hizmeti vermektedir. 2020 yılının ilk çeyreğinde tamamlanmasını planladığımız proje ile ilgili gelişmeleri kamuoyu ile paylaşmaya devam edeceğiz.”

Güneş Sigorta KAP’a bildirdi

Öte yandan Güneş Sigorta’dan KAP’a yapılan açıklamaya göre Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta ve hayat ve emeklilik şirketleri tek bir çatı altında birleşecek.

Açıklamanın tamamı şöyle:
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından duyurulan Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde planlanan yapısal reformların önemli bir unsuru da sigorta ve hayat ve emeklilik sektörlerinde gerçekleştirilecek reformlardır. Bu reformlar kapsamında Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu ve Türk Reasürans AŞ’nin kurulmasının ardından, sektördeki reformların kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta ve hayat ve emeklilik şirketlerinin tek bir çatı altında birleşmesiyle devam etmesi öngörülmektedir.

Gerçekleştirilen bu reformlar ile ölçek ekonomisinin oluşturulmasına ve bankacılık dışı finansal sektör büyüklüğünün dünya ortalamasına ulaşmasına katkı sağlanarak sigorta ve hayat ve emeklilik sektörlerinin küresel rekabetin bir parçası haline getirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca operasyonel verimliliğin artması, maliyetlerde düşüş sağlanması, başta bankalar olmak üzere tüm dağıtım kanallarının daha etkili kullanılması, ürün yelpazesinin genişletilmesi ile sigorta sektörünün dinamik bir yapıya kavuşturulması planlanmaktadır.

Şirketimiz hissedarları Türkiye Vakıflar Bankası TAO, Vakıfbank Personeli Özel Sosyal Güvenlik Hizmetleri Vakfı ve Türkiye Vakıflar Bankası TAO Memur ve Hizmetlileri Emekli ve Sağlık Yardım Sandığı Vakfı (“Satıcılar”) tarafından Şirketimize verilen bilgi kapsamında aşağıdaki hususları kamuoyunun bilgisine sunarız.

Satıcılar’ın sahibi olduğu ve şirketimiz sermayesinin yüzde 71,81’ini temsil eden hisselerin Türkiye Varlık Fonu Yönetimi AŞ (“TVF”) tarafından kurulacak bir şirket (“Alıcı”) tarafından devralınmasına ilişkin olarak TVF ile söz konusu hissedarlarımızın görüşmelere başladığı öğrenilmiştir.
Bu kapsamda yine edinilen bilgi uyarınca;
· Şirketimiz hisselerinin Alıcı’ya devri sürecinde; Alıcı’nın,
(i) Halk Sigorta AŞ’nin, Türkiye Halk Bankası AŞ ve Halk Yatırım Menkul Değerler AŞ’ye ait hisseleri
(ii) Ziraat Sigorta AŞ’nin T.C. Ziraat Bankası AŞ, Ziraat Katılım Bankası AŞ, Ziraat Yatırım Menkul Değerler AŞ ve Ziraat Teknoloji AŞ ‘ye ait hisseleri
(iii) Vakıf Emeklilik ve Hayat AŞ’nin, şirketimiz, Vakıf Yatırım Menkul Değerler AŞ, Vakıfbank Personeli Özel Sosyal Güvenlik Hizmetleri Vakfı ve Türkiye Vakıflar Bankası TAO’ya ait hisseleri

(iv) Halk Hayat ve Emeklilik AŞ’nin Türkiye Halk Bankası AŞ’ye ait hisseleri
(v) Ziraat Hayat ve Emeklilik AŞ’nin T.C. Ziraat Bankası AŞ, Ziraat Katılım Bankası AŞ, Ziraat Yatırım Menkul Değerler AŞ ve Ziraat Teknoloji AŞ ‘ye ait hisselerini (vi) Vakıf Yatırım Menkul Değerler AŞ’nin Vakıf Emeklilik ve Hayat AŞ’deki hisselerini
iktisap etmesinin;
· Bu hisse devirleri akabinde, (a) Ziraat Sigorta AŞ, Halk Sigorta AŞ ve şirketimizin birleştirilmesi ve (b) Halk Hayat ve Emeklilik AŞ, Ziraat Hayat ve Emeklilik AŞ ve Vakıf Emeklilik ve Hayat AŞ’nin birleştirilmesinin
planlandığı anlaşılmıştır.
Bu kapsamda, gerekli izinlerin alınması ve hisse devirlerinin tamamlanmasının ardından, ilgili şirketlerin birleşmeye ilişkin genel kurul kararları alınacak ve hukuki usul ve işlemler tamamlanacaktır. Bu noktada, söz konusu hisse devirleri için esas alınacak devir bedelleri ve birleşmelere esas alınacak değişim oranı ilgili şirketlerin adil piyasa değerleri ve yürürlükteki mevzuat uyarınca hesaplanacaktır. Söz konusu bedel, oran ve şartlar ilgili taraflarla yapılacak müzakereler ve yasal yükümlülüklerin tamamlanması sonucunda tespit edilecek ve mevzuatın öngördüğü şekilde duyurulacaktır.
6741 sayılı Türkiye Varlık Fonu Yönetimi Anonim Şirketinin Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un (“Türkiye Varlık Fonu Kanunu”) 8. maddesi uyarınca, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ile bu kanun uyarınca yürürlüğe konulan ikincil mevzuat ve 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun; Türkiye Varlık Fonu, Türkiye Varlık Fonu Yönetimi AŞ ve Türkiye Varlık Fonu Yönetimi AŞ tarafından kurulacak diğer şirketler için uygulanmayacak olup, bu sebeple halka açık sigorta şirketlerinin hisse devir işlemlerinden dolayı Sermaye Piyasası Kurulu’nun II- 26.1 sayılı Pay Alım Teklifi Tebliği’nde yer alan çağrı yükümlülüğü doğmayacaktır. Ek olarak, Sermaye Piyasası Kurulu’nun II- 23.1 sayılı Önemli Nitelikteki İşlemlere İlişkin Ortak Esaslar ve Ayrılma Hakkı Tebliği’nin 12. maddesinin 1. fıkrasının (b) bendi kapsamında; sigorta şirketlerinin birleşme işlemi neticesinde ayrılma hakkı doğmayacaktır. Yatırımcıların yatırım kararlarını almadan, Türkiye Varlık Fonu Kanunu ve ilgili sair mevzuat kapsamında tanınan istisna ve muafiyetleri incelemeleri önemle hatırlatılır. Sigorta ve hayat ve emeklilik sektörlerinde hedeflenen yapısal reformların hayata geçirilmesi sürecinde her aşamada kamu sorumluluğu bilinci ile hareket edilecek; ve gerek kamu sigorta şirketlerinin halka açık paylarına sahip olan yatırımcıların, gerekse kamu sigorta ve hayat ve; emeklilik şirketlerinde istihdam edilen çalışanların hakları gözetilecek ve bu yapısal reformların sonucunda hiçbir paydaşın mağdur olmaması için gereken önlemler; yürürlükteki mevzuatın elverdiği ölçüde alınacaktır.

Ülke ekonomisine önemli katkılar sağlanacağına inanılan bu projenin en kısa zamanda tamamlanması hedeflenmekte olup; projeyle ilgili önemli gelişmeler kamuoyuyla paylaşılmaya devam edilecektir.
Kamuoyuna saygılarımızla arz olunur.

Yukarıdaki açıklamalarımızın, Sermaye Piyasası Kurulu‘nun yürürlükteki Özel Durumlar Tebliğinde yer alan esaslara uygun olduğunu; bu konuda/konularda tarafımıza ulaşan bilgileri tam olarak yansıttığını; bilgilerin defter, kayıt ve belgelerimize uygun olduğunu, konuyla ilgili bilgileri tam ve doğru olarak; elde etmek için gerekli tüm çabaları gösterdiğimizi ve yapılan bu açıklamalardan sorumlu olduğumuzu beyan ederiz.

Sigorta Şirketlerinin Türkiye Varlık Fonu’na devriyle ilgili Halk Sigorta da KAP’a bildirimde bulundu.

Halk Sigorta’nın bildirimi şöyle:

T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından duyurulan Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde planlanan yapısal reformların önemli bir unsuru da sigorta ve hayat ve emeklilik sektöründe gerçekleştirilecek reformlardır. Bu reformlar kapsamında Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu ve Türk Reasürans A.Ş.’nin kurulmasının ardından, sektördeki reformların kamu bankalarının kontrolünde bulunan sigorta ve hayat ve emeklilik şirketlerinin tek bir çatı altında birleşmesiyle devam etmesi öngörülmektedir.

Gerçekleştirilen bu reformlar ile ölçek ekonomisinin oluşturulmasına ve bankacılık dışı finansal sektör büyüklüğünün dünya ortalamasına ulaşmasına katkı sağlanarak sigorta ve hayat ve emeklilik sektörlerinin küresel rekabetin bir parçası haline getirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca operasyonel verimliliğin artması, maliyetlerde düşüş sağlanması, başta bankalar olmak üzere tüm dağıtım kanallarının daha etkili kullanılması, ürün yelpazesinin genişletilmesi ile sigorta sektörünün dinamik bir yapıya kavuşturulması planlanmaktadır.

Bu itibarla Bankamıza ait ve Halk Sigorta A.Ş.’nin sermayesinin %89,18’ini temsil eden hisselerimiz ile Halk Hayat ve Emeklilik A.Ş.’nin sermayesinin tamamını temsil eden hisselerimizin Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş. (TVF) tarafından kurulacak bir şirket (Alıcı) tarafından devralınmasına ilişkin olarak TVF ile görüşmelere başlanmıştır.

Bu kapsamda yine edinilen bilgi uyarınca;

•Halk Sigorta A.Ş. ve Halk Hayat ve Emeklilik A.Ş. hisselerinin Alıcı’ya devri sürecinde;

Alıcı’nın,

(i) Güneş Sigorta A.Ş.’nin, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O., Vakıfbank Personeli Özel Sosyal Güvenlik Hizmetleri Vakfı ve Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. Memur ve Hizmetlileri Emekli ve Sağlık Yardım Sandığı Vakfı’na ait hisseleri,

(ii) Ziraat Sigorta A.Ş.’nin, T.C. Ziraat Bankası A.Ş., Ziraat Katılım Bankası A.Ş., Ziraat Yatırım Menkul Değerler A.Ş. ve Ziraat Teknoloji A.Ş.’ye ait hisseleri;

(iii) Vakıf Emeklilik ve Hayat A.Ş.’nin, Güneş Sigorta A.Ş., Vakıf Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Vakıfbank Personeli Özel Sosyal Güvenlik Hizmetleri Vakfı ve Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O.’ya ait hisseleri ve

(iv) Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş.’nin, T.C. Ziraat Bankası A.Ş., Ziraat Katılım Bankası A.Ş., Ziraat Yatırım Menkul Değerler A.Ş. ve Ziraat Teknoloji A.Ş.’ye ait hisselerini,

(v)  Vakıf Yatırım Menkul Değerler A.Ş.’nin Vakıf Emeklilik ve Hayat A.Ş.’deki hisselerini,

iktisap etmesinin;

•Bu hisse devirleri akabinde, (a) Ziraat Sigorta A.Ş., Güneş Sigorta A.Ş. ile Halk Sigorta A.Ş.’nin birleştirilmesi ve (b) Halk Hayat ve Emeklilik A.Ş., Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş. ve Vakıf Emeklilik ve Hayat A.Ş.’nin birleştirilmesinin

planlandığı anlaşılmıştır.

Bu kapsamda, gerekli izinlerin alınması ve hisse devirlerinin tamamlanmasının ardından, ilgili şirketlerin birleşmeye ilişkin genel kurul kararları alınacak ve hukuki usul ve işlemler tamamlanacaktır. Bu noktada, söz konusu hisse devirleri için esas alınacak devir bedelleri ve birleşmelere esas alınacak değişim oranı ilgili şirketlerin adil piyasa değerleri ve yürürlükteki mevzuat uyarınca hesaplanacaktır. Söz konusu bedel, oran ve şartlar ilgili taraflarla yapılacak müzakereler ve yasal yükümlülüklerin tamamlanması sonucunda tespit edilecek ve mevzuatın öngördüğü şekilde duyurulacaktır.

6741 sayılı Türkiye Varlık Fonu Yönetimi Anonim Şirketinin Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un (Türkiye Varlık Fonu Kanunu) 8. maddesi uyarınca, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu ile bu Kanun uyarınca yürürlüğe konulan ikincil mevzuat ve 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun; Türkiye Varlık Fonu, Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş. ve Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş. tarafından kurulacak diğer şirketler için uygulanmayacak olup bu sebeple halka açık sigorta şirketlerinin hisse devir işlemlerinden dolayı Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-26.1 sayılı Pay Alım Teklifi Tebliği’nde yer alan çağrı yükümlülüğü doğmayacaktır. Ek olarak, Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-23.1 sayılı Önemli Nitelikteki İşlemlere İlişkin Ortak Esaslar ve Ayrılma Hakkı Tebliği’nin 12. maddesinin 1. fıkrasının (b) bendi kapsamında sigorta şirketlerinin birleşme işlemi neticesinde ayrılma hakkı doğmayacaktır. Yatırımcıların yatırım kararlarını almadan, Türkiye Varlık Fonu Kanunu ve ilgili sair mevzuat kapsamında tanınan istisna ve muafiyetleri incelemeleri önemle hatırlatılır. Sigorta ve hayat ve emeklilik sektörlerinde hedeflenen yapısal reformların hayata geçirilmesi sürecinde her aşamada kamu sorumluluğu bilinci ile hareket edilecek ve gerek kamu sigorta şirketlerinin halka açık paylarına sahip olan yatırımcıların, gerekse kamu sigorta ve hayat ve emeklilik şirketlerinde istihdam edilen çalışanların hakları gözetilecek ve bu yapısal reformların sonucunda hiçbir paydaşın mağdur olmaması için gereken önlemler yürürlükteki mevzuatın elverdiği ölçüde alınacaktır.

Ülke ekonomisine önemli katkılar sağlanacağına inanılan bu projenin en kısa zamanda tamamlanması hedeflenmekte olup projeyle ilgili önemli gelişmeler kamuoyuyla paylaşılmaya devam edilecektir. Kamuoyuna saygılarımızla arz olunur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER