29 Mart 2024, Cuma
spot_img

Kısa çalışma ödeneği hakkında detaylı bilgilendirme

Arıturk Partners Hukuk Ofisi Kurucu Ortağı Av.Arb. Zeki Arıtürk; 18 Mart’tan itibaren yürürlüğe giren Kısa Çalışma Ödeneği hakkında detaylı açıklama yaptı.

Arıtürk, “Bilindiği üzere, kısa çalışma genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz ve zorlayıcı sebeplerle iş yerindeki çalışma süresinin; en az 1/3 oranında azaltılması veya faaliyetin en az 4 hafta süreyle durdurulması hallerinde uygulanabilmektedir. Kısa çalışma uygulaması halinde gerekli şartlar sağlayan kişilere çalışmayan dönemler için 3 aya kadar kısa çalışma ödeneği ödenmektedir” dedi.

Süreçlerin kolaylaştırılması ve hızlandırılması

Kısa çalışma ödeneğinin yürürlüğe girmesiyle ilgili de bilgi veren Arıtürk; “18 Mart 2020 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımız tarafından Coronavirüs (Covid-19) kapsamında; açıklanan ekonomik istikrar kalkanı paketinde yer alan kısa çalışma ödeneğinin devreye alınarak; bundan faydalanmak için gereken süreçlerin kolaylaştırılması ve hızlandırılması çerçevesinde çalışmalar devam etmekte olup; İŞKUR yönetim kurulunca yeni Coronavirüs (Covid-19) nedeniyle dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel zorlayıcı sebep; gerekçeli kısa çalışma başvurularının yapılabilmesi için karar alınmıştır” diye konuştu.

Arıtürk, “Covid-19 salgınından olumsuz etkilendiği gerekçesiyle kısa çalışma uygulamak isteyen işverenler 23 Mart 2020 tarihinden itibaren; Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri ve Hizmet Merkezlerine özel olarak oluşturulan elektronik posta adreslerine; gerekli belgeleri göndermek suretiyle başvurabilecektir. Kısa çalışma ödemeleri, Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Başkanlığınca yapılacak uygunluk tespitinin ardından gerçekleştirilecektir” açıklamasını yaptı.

Uygunluk tespitine yönelik de bilgi veren Arıtürk şunları söyledi: “Bakanlık Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı, önce alınan kararlar uyarınca Bakanlığın iş müfettişlerince kurumun yönetim kurulunca alınan Quit 19 sebebiyle yapılacak kısa çalışma uygulaması kararı uyarınca yapılacak uygunluk tespiti incelemelerinde aşağıdaki hususlar dikkate alınacaktır.”

Uygunluk Tespitine Yönelik Genel Bilgiler

  • Tüm incelemeler mahalline gidilmek sizin rehberlik ve Teftiş başkanlığında veya grup başkanlıklarında sadece ilgili başvuru evrakı ve ekleri üzerinden tespit tutanağı düzenlenmek sizin gerçekleştirilecektir.
  • İnceleme sürecinde başvuru evraklarını da eksiklik olduğunun değerlendirilmesi halinde ivedilikle işverenler ile irtibat geçilerek söz konusu eksik Evrakların elektronik ortamda intikal ettirilmesi istenecek ve inceleme evrak bazında ivedilikle tamamlanacaktır.
  • Cumhurbaşkanlığı bakanlıklar veya ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından faaliyeti durdurulan iş yerleri ile ilgili olarak yapılan uygunluk tespiti incelemelerinde; işyerlerinin Sadece bu kapsamda olup olmadığına ilişkin belgeler yeterli olacaktır.
  • İşgörenlerin yönetimsel kararları çerçevesinde faaliyeti durdurulan veya azaltılan işyerleri ile ilgili olarak yapılan uygunluk tespiti incelemelerinde ise durumu ortaya koyacak ilgili belgeler yeterli olacaktır.
  • Uygunluk tespitine ilişkin olarak başkanlığın iş müfettişlerince rapor niteliğinde yazı düzenlenecektir söz konusu yazı ve ekleri kurumun il müdürlüklerine; kep adresi üzerinden elektronik ortamda gönderilecek olup ıslak imzalı Halise işyerlerinin dosyalarında muhafaza edilmek üzere bilahare gönderilecektir.
  • Cumhurbaşkanlığı bakanlıklar veya ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından faaliyetleri durdurulan iş yerleri ile ilgili olarak yapılan uygunluk tespiti işlemi; kanunda düzenlenen asgari ve azami süreler ile birlikte idari tasarrufun süresiyle sınırlı olup; idare tasarrufun sona ermesiyle kısa çalışma uygulaması da kendiliğinden sona ereceği dikkate alınmalıdır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER