16 Ekim 2021, Cumartesi
spot_img

Yapay zeka atılımı hızlandı

KPMG, CEO’ların yapay zeka ajandalarını araştırdı. 950 yöneticinin katıldığı araştırmaya göre yapay zeka şirketleri n yüzde 79’unda kısmen devrede. Yapay zekanın tamamen devrede olduğu şirketlerin oranı ise yüzde 43. Yöneticilerin yüzde 85’i şirketlerinin yapay zeka uygulamaları konusundaki çalışmalarını hızlandırması gerektiğini düşünüyor. Yöneticiler yapay zeka uygulamalarındaki en yaygın riski siber saldırılar olarak görüyor.

KPMG, yapay zeka uygulamalarının gelişimini yedi küresel sektör üzerinden araştırdı. KPMG Lighthouse Türkiye Koordinatörü Gökhan Mataracı, sağlık, ilaç, endüstriyel üretim, finansal hizmetler, teknoloji, perakende ve kamu sektörlerinde görev alan ve BT uygulamaları ile yapay zeka teknolojileri için karar verici konumundaki 950 yöneticinin katıldığı  “Thriving in an AI World” araştırması ile yapay zekanın nabzını tuttuklarını açıkladı. Gökhan Mataracı, “Yöneticilerin bu konudaki görüşlerine baktığımızda yapay zeka şirketleri n yüzde 79’unda kısmen devrede. Yapay zekanın tamamen devrede olduğu şirketlerin oranı ise yüzde 43. Yöneticilerin yüzde 85’i şirketlerinin yapay zeka uygulamaları konusundaki çalışmalarını hızlandırması gerektiğini düşünüyor. Yapay zeka çözümlerini konumlandırmak için vakit olduğu düşüncesi büyük bir yanılgı. İşletmelerin geleneksel iş yapış şekillerini modernize etmek ya da daha dijital yeteneklerini daha öne çıkarmanın tam vakti. Üstelik büyük yatırımlar yapmadan çevik yöntemleri kullanarak küçük ama değerli çözümler hayata geçirilebilir. Araştırmamız önemli bir kanıt olarak karşımıza çıkıyor” dedi.

investing in technology

Yapay zekanın önündeki en büyük engel yetenek yönetimi 

Araştırmaya göre yapay zeka uygulamalarının devreye alınmasının önünde bazı zorluklar görünüyor. Bu zorlukların başında yetenek yönetimi ilk sırada geliyor. Yöneticiler çok yüksek oranda yapay zekayla ilgili gelişmeleri yakından takip ediyor ve mevcut çalışanlarına bu konuda yeni beceriler kazandırmayı hedefliyor. Ancak yüzde 69’u sürekli gelişen yapay zeka uygulamaları hakkında güncel bilgi sahibi olmakta zorluk yaşıyor. Birçok şirket çevik veri altyapısı kurmak için gerekli yatırımları henüz tamamladı. Bir kısmı da bilgi sistemleri için bulut teknolojilerine geçiş yapmış değil. 

ARAŞTIRMADA ÖNE ÇIKAN SONUÇLAR

  • Raporda incelenen yedi sektörün altısında, yöneticiler yapay zeka uygulamalarındaki en yaygın riski siber saldırılar olarak görüyor. İkinci sırada da veri gizliliği ihlali geliyor.
  • Yapay zeka etiğini hayata geçiren şirketlere bakıldığında endüstriyel üretim yüzde 89’la ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada perakende (yüzde 78), üçüncü sırada ise teknoloji (71) geliyor. Yüzde 59 ile ilaç sektörü ve yüzde 53 ile kamu öne çıkıyor.
  • Araştırmadaki şirketlere, yapay zekadan en çok fayda sağlayacak bölümler sorulduğunda ilk sırada yüzde 34 ile bilgi teknolojileri geliyor. Veri ve analitik yüzde 13, idari işler yüzde 12, müşteri hizmetleri yüzde 11, pazarlama ve iletişim yüzde 8, satış yüzde 6, finans yüzde 6 ve insan kaynakları yüzde 5. 
  • Yapay zeka yatırımlarıyla ilgili olarak kısa vadedeki hedefler sektör bazında farklılık gösteriyor. Sağlık sektöründeki yöneticiler, önümüzdeki iki yılda odak noktalarının telesağlık, robotik görevler ve hasta bakımı olacağını belirtiyor. İlaç sektöründe ise yapay zeka uygulamalarının, idari maliyetlerin azaltılması ve hasta veri analizlerinin yapılması için kullanılması öngörülüyor. Kamuda ise yapay zekanın, süreç otomasyonunun ve analitik yeteneklerinin iyileştirmesi için kullanılması bekleniyor. 
  • Yapay zekanın ise özellikle ürün tasarımı, geliştirme, mühendislik, bakım ve üretim faaliyetleri için fayda sağlamasını bekliyor. 
  • Teknoloji sektöründeki yöneticilerin yüzde 45’i, çıktıları iyileştirmek üzere sanal gerçeklik uygulamalarını kullanmayı hedefliyor. Yüzde 33’ü derin öğrenmenin dijital dönüşümde öne çıkacağını düşünüyor. 
  • Finansal hizmetler sektöründe ise şirketlerin uygulama alanları; suistimal tespit ve önleme, risk yönetimi ve süreç otomasyonu olarak öne çıkıyor.  
  • Perakende sektöründeki yöneticilerin yüzde 31’i müşteri hizmetleri için çağrı merkezlerinde chatbot uygulamalarına geçiş yapmayı hedefliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER