24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

Mağdur tatilcilerin umudu sigorta

cruise

Turizm alanında gemi turlarıyla faaliyet gösteren Apextour’un kuruluşlarından Buyerturizm geride mağdur tatilcileri bırakarak kayıplara karıştı. Şok yaşayan tatilciler, firma tarafından seyahat sigortası yapılmış ise sigorta şirketlerine başvurarak paralarını geri alabilecek.

Yaz tatilini cruise (gemi turları) turu yaparak değerlendirmek isteyenler büyük bir şok ile karşılaştı. Uzun yıllardır turizm alanında faaliyet gösteren Apextour’un kuruluşlarından Buyerturizm’den cruise turu satın alanlar tatil günü yaklaşınca şirket ile iletişime geçmek istedi. Ancak ismi geçen her iki firmanın da yöneticilerine ulaşamadı. Şanslarını müşteri hizmetlerinin sağlandığı numaralardan deneyen tatilcilerin telefonlarına da cevap veren olmadı. İddiaya göre ödeme zorluğu çeken şirket kepenk indirdi. Tur satın alanlar da Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’ne şikâyette bulundu. Bayram tatili için de tur şirketinden tatil satın alanların yasal yollara başvurabileceği ifade edildi.

Herhangi bir şirket yetkilisine ulaşılamıyor
Apextour’un kuruluşu Buyerturizmden satılan turlar karşılığında ödenen paraların iade edilmediği için şirket hakkında hem aracı acentelerden hem de tatilcilerden şikâyet aldıklarını ifade eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Genel Sekreteri Çetin Gürcün, kendilerinin de herhangi bir şirket yetkilisine ulaşamadıklarını söyledi. Apextour’un uzun yıllardır hizmet veren bir firma olduğuna vurgu yapan Gürcün, “İflas eden firma Apextour değil. Apextour’un ortak olduğu Buyerturizm adlı bir firma. Buyerturizm’den kimseye ulaşılamıyor. Ancak Apextour’dan da kimseye de ulaşamıyoruz. Bize gelen bilgilere göre firma ödeme güçlüğü yaşıyordu. Ödemeleri yapamayınca bu duruma düştü” ifadelerini kullandı.

Sigortaya dikkat!
Tatilcilerin ödedikleri parayı geri alabilmesini sağlayan olanaklar olduğunu dile getiren Çetin Gürcün, tatil satın alırken zorunlu seyahat sigortası poliçesi sertifikasının alınması gerektiğini söyledi. Yasa gereği tur firmalarının zorunlu seyahat sigortası yaptırması gerektiğine dikkat çeken Gürcün, “Ancak bazı kötü niyetli firmalar sigorta yaptırmıyor. Eğer bu firma tarafından seyahat sigortası yapılmış ise mağdur olan tatilciler sigorta şirketlerine başvurarak paralarını geri alabilir” dedi.  Gürcün, ödemenin kredi kartı ile yapılması halinde tüketicinin bankaya başvurarak parasını geri alabileceğini de söyledi.

HÜRRİYET / Burak COŞAN

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER