17 Ocak 2021, Pazar

“Hep şikayet yazan ben bu kez teşekkür mektubu yazdım”

Sigorta Medya’nın sektöre kazandırdığı “Memnun Sigortalı” köşemizin 2019’daki ilk konuğu Nezahat Sönmez oldu. Özel sağlık sigortası konusunda memnuniyetini dile getiren Sönmez’le, keyifle okuyacağınızı düşündüğümüz bir röportaj gerçekleştirdik.

SİGORTAMEDYA ÖZEL 

Memnun Sigortalı
HAYATIMIZ SİGORTALI / MEMNUN SİGORTALI

Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak, Memnun Sigortalı röportajlarımıza 2019 yılında da devam edeceğiz. Yeni yılın ilk Memnun Sigortalı’sı Nezahat Sönmez oluyor. Nezahat Hanım, endüstri mühendisi. Yaklaşık 16 yıldır kalite, çevre ve iş güvenliği konularında denetçi olarak çalışıyor. Sönmez’in sağlık sektöründe de kalite konusunda çalışmaları olmuş.

Zorluk yaşamıştım

İş seyahatine çıkmadan önce röportaj teklifimizi kabul ettiği için Sönmez’e teşekkür ediyoruz. Sönmez’e ilk sorumuz “Özel sigorta deyince aklınıza ne geliyor?” oluyor. Bilinçli bir sigortalı olan Sönmez, “Aslında güvence geliyor. Ben geç tanıştım özel sağlık sigortasıyla. Türk toplumunda kadercilik vardır ya… Başımıza bir şey gelmeden bir ürünü almaya çok yanaşmıyoruz. İnsan para verdiğinde bir şey görmek istiyor. Ben geç tanıştım. Çünkü önyargılıydım. Bazı sigorta şirketleriyle zorluklar yaşadım ama sonunda iki senedir Anadolu Sigorta ile çalışıyorum. Bundan sonra sigorta şirketimi değiştirmeyi düşünmüyorum” diyor.

Sağlığımı koruyabiliyorum

Anadolu Sigorta’dan çok memnun olduğunu belirten Sönmez, “Paket olarak da çok avantajlı. Diğer şirketler sadece sağlık sorunu yaşadığında bana hizmet veriyordu. Şu an hizmet aldığım şirketin hem özel sağlık sigortası hem dişe özel check-up paketi var. Ayrıca yurtdışında geçen teminatları var. Hiçbir şey olmasa bile özel sağlık sigortası kapsamında en azından bir check-up imkânı var. Checkup avantajı sayesinde önceden teşhis imkânı ile sağlığımı koruyabiliyorum. Şimdi başım sıkıştığında tahlilimi çok hızlı yaptırabiliyorum, işlerimi hızlıca halledebiliyorum. Böyle bir avantajı var bana” şeklinde konuşuyor.

BES yerine özel sağlık

Zorunlu sigortalar hakkında da açıklama yapan Nezahat Sönmez, “Zorunlu gibi duran otomatik BES yerine özel sağlığın zorunlu olmasını isterdim” diyor. Sönmez, görüşü şöyle: “BES, dayatma ve doğru bulmuyorum. Şirketi besleyen bir sistem olduğunu düşünüyorum. Bütün BES’leri iptal ettik ama yeni kanuna göre ne yapacağız onu bilmiyorum. Bence devlet katkısıyla özel sağlık zorunlu olsa çok daha iyi olur. Çoğu insan asgari ücretli ve bu sigortaya ihtiyacı var.”

‘Nasılsa sigorta şirketiniz ödeyecek!’

Nezahat Sönmez, her gün çeşitlerini duyduğumuz sigorta sahtekârlığıyla da karşılaşmış. Özel bir hastaneye sigorta kapsamında sadece tahlille muayene edilebilecek hastalık için başvurduğunu belirten Sönmez, başından geçeni şöyle anlattı: “Doktor bana başka bir sorunum olduğunu söyledi. Ben, onu bildiğimi ve kontrol altında olduğumu sadece tahlil yaptırmak için geldiğimi söyledim. O bana neden çocuk yapmadığımı, hatta bu yönde baskı falan yapmaya kalktı. Ben kibarca ‘işinizi yapın’ dedim. Tahlilimi verdim, sonra bütün provizyonlarımın tamam olduğunu söylediler. Görevli bana uzattı ve ‘2 bin 500 lira’ dedi. ‘Bir tahlil için 2 bin 500 lira mı alıyorsunuz?’ diye sordum. ‘Diğer tahlili de ekledik’ dediler. Oysa ben o tahlili istemediğimi belirtmiştim. Ticaret odaklı olduğunu düşünüyorum. ‘Provizyonu iptal edin’ dedim. Sonra şikâyet ettim onları.”

Beğenmiyorsan özele…

Devlet hastanelerindeki bekleme sürelerine dikkat çeken Sönmez, şunları söyledi: “Özel sağlığı yaptırmadan önce, devlet hastanesi bana 3.5 ay sonrasına randevu verdi. Bence bu çok ciddi bir süre. İnsanlar bir ay içinde bile ölebiliyor. Sağlık problemiyle baş başa kalabiliyorsunuz. Ben de bunu özel sağlık sigortasıyla hallettim. O zaman sağlık sigortamı yeni yaptırmıştım. Türkiye’de sağlık iyiye gitti deniyor ama hâlâ bir iletişimsizlik var. Hasta psikolojisini anlama anlamında sıkıntı var. Çok kaba ve sert davranıyorlar, ‘Beğenmiyorsan özel sigorta yaptır’ deniyor. Bunun üzerine hemen özel sağlık sigortası yaptırdım.”

Özel sigorta tam bilinmiyor

Nezahat Sönmez, özel sigortanın tam olarak bilinmediğini ve öneminin yeterince anlatılmadığını söylüyor. Sönmez, “Vatandaş özel sigortayı bilmiyor. Çok pahalı bir ürün olduğu yönünde algı var. Sigorta şirketleri doğru kişiye ulaşmalı. Bana gelip, maaşımın iki katı sağlık sigortası teklif etmemeli. Sigortayı tanıtmanın en iyi yolu aslında referans tavsiyelerden geçiyor” diyor.

VIP hizmetinden faydalandım

Sağlık sigortasının bütün hizmetlerinden faydalandığını belirten Sönmez, “Doktorum benden bir kan testi istemişti. Şirketin VIP-yerinde hizmeti var. Müşterinin bulunduğu yerde kan örneği alıyorlar. Biraz da denemek için mail attım. Hemen dönüş yaptılar. Tek bir tahlil olmasına rağmen ertesi güne randevu verdiler ve evime gelip hızlı bir şekilde kan örneğimi aldılar. Sonucu da çarçabuk bildirdiler. Medilab diye bir hizmet. Oysa ben bir tahlil için gelmezler diye düşünmüştüm. İşimden dolayı sürekli şikâyet mektubu yazan ben, bu kez teşekkür mektubu yazdım” diyor.

Özel sağlık sigortasını çevresine önerdiğini belirten Sönmez “Yaptıranlar da oldu yaptırmayanlarda oldu. Mesela bir anneye önermiştim. Çok ciddi bir rakama denk geliyordu. Hani çalışmayan bir bayandı o almadı. Tamamen parasal bir olay… Bazı insanlar gerçekten yaptırmak istiyor. Yatarak, ayakta olayı var ya. Belki yatarak olayı ücret olarak düşük olduğu için önerilebilir. Babam yoğun bakımda kaldı kalp krizi geçirdiği için 10 gün kaldı hiç para ödemedim mesela. Ama o devletin kapsamı içinde olduğu içindi. Başka bir hastalığı olsaydı altından kalkamazdık. Özel sağlık sigortasının önemini o zaman yeniden anlamıştım” şeklinde konuşuyor.

İyi acenteler desteklenmeli

Nezahat Sönmez, çalıştığı sigorta şirketi olan Anadolu Sigorta’yı acentesinin tavsiyesi ile seçtiğini söyledi. Acentelerin sektör için çok önemli olduğunu vurgulayan Sönmez, “Özel sağlık sigortası yaptırmak istediğimde en yüksek fiyatı şu anki şirketim vermişti. Acentemdeki bayan şirketi arayıp indirim aldı. Acentenin iletişimi ve güvenirliği çok önemli… Çünkü ben trafik, KASKO, konut gibi tüm sigortamı aynı acenteden yaptırıyorum. Sigorta şirketleri daha çok sigorta memnuniyetine ağırlık vermeli. İyi örnekleri öne çıkarılmalı. İyi acenteler desteklenmeli” şeklinde konuşuyor.

https://www.sigortamedya.com.tr/kategori/memnun-sigortali/

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklam -

SON EKLENEN HABERLER