25 Nisan 2024, Perşembe
spot_img

“Müşterilerin sigorta ürünlerine fiyat duyarlılığı yüksek”

Sigorta müşterilerinin bireysel sigorta ürünlerinde fiyat duyarlılığının çok yüksek olduğunu belirten Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Satış ve Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, “Şirketlerin rekabetçi olmaları acenteler açısından da oldukça büyük önem arz ediyor”diyor.

IMG_3307
Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç

Türkiye’de sigorta sektöründe dağıtım kanalları içinde en büyük payı acenteler alıyor. Son yıllarda sigorta ürünlerinin banka yoluyla satışı (bankasürans) ya da internet gibi alternatif dağıtım kanallarından satış önem kazansa da acentelerin gelecekte de önemini koruyacağı konusunda sektör temsilcileri hem fikir. Bununla birlikte sektörde bazı şirketler var ki deyim yerindeyse tam bir ‘acente şirketi.’ Bu şirketlerin başında da hayat dışı sektörün en büyük şirketlerinden birisi olan Sompo Japan geliyor. Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Satış ve Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç ile bir röportaj gerçekleştirdik. Sompo Japan müşterilerinin bireysel sigorta ürünlerinde fiyat duyarlılığının çok yüksek olduğunu belirten Ortaç, Sompo Japan’in acenteler ve acentelerin müşterileriyle ilişkili sorularımıza şu yanıt verdi:

Sompo Japan’a acentelerin bu ilgisinin temel sebebi nedir?
Bireysel sigorta ürünlerindeki rekabetçiliğiniz mi?

Hepimizin de bildiği gibi müşterilerimizin bireysel sigorta ürünlerinde fiyat duyarlılığı çok yüksek. Bu nedenle şirketlerin rekabetçi olmaları acenteler açısından da oldukça büyük önem arz ediyor. Ama acentelerimizin en az fiyat kadar önemli verdikleri diğer bir husus ise fiyat istikrarı. Hiçbir acente içinde bulunduğu yılda uygun fiyata sattığı bir poliçeyi, bir sonraki yıldaki yenileme döneminde, özellikle müşteri hiçbir hasar olayı ile karşılaşmamışsa, yüksek fiyat vermek istemiyor. Bu yüzden şirketlerin fiyatlarında yaşanan dalgalanmalar en çok bizim müşteriyle karşılaşan yüzümüz olan acenteleri rahatsız ediyor.

Peki acenteler bir sigorta şirketinden başka neler bekliyor?

Acentelerin doğal olarak ticari aktivitelerine devam edebilmek ve bu aktivitelerini geliştirmek için şirketlerden birçok beklentileri var. Sompo Japan Sigorta olarak elementer sigorta alanında acenteler tarafından satılan tüm ürünlerimizde başarılı uygulamalarımız mevcut. Özellikle teknoloji alanında sektörün en başarılı şirketlerinden birisi olduğumuzu düşünüyorum. Bu bağlamda, acentelerimizin hayatını kolaylaştırmak amacı ile birçok farklı uygulama geliştirdik. Örneğin, tüm bireysel ve KOBİ ürünlerinde acentelerimizin çok kısıtlı bilgiyle detaylı teklif hazırlamalarına olanak sağlayan hızlı satış ekranlarımız var. Ayrıca, yine kaskodan trafiğe, ferdi kazadan sağlığa birçok ürünün ek belgeleri de tek tuşla ve çok sınırlı bilgi girerek bu sistemden üretilebiliyor. Sompo Japan Sigorta, olarak çok gelişmiş web servislerimiz mevcut. Acenteler bu web servis uygularımız sayesinde kendi web sitelerinden poliçe üretebiliyor. Yine varsa kendi kullandığı sigortacılık yazılımında farklı uygulamalar geliştirebiliyor.

Sompo Japan’e acentelerin ilgisi konusunda birkaç rakam paylaşır mısınız?

2017 yılının ilk 9 ayında Sompo Japan, acenteler prim üretimi sıralamasında 4’üncü sıraya yükseldi. Bununla beraber, acentelerin üretiminin yüzde 80’ini oluşturan oto sigortalarında yani kasko ve trafik üretimi toplamında 3. büyük şirket olduk. 15 yaşında genç bir şirket olmamıza rağmen, hızlı ve etkin adımlar ile çok önemli başarı hikayesi elde ettik.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER