26 Temmuz 2021, Pazartesi
spot_img

Neova Sigorta 2021’de acente ağırlıklı büyüyecek

Sigorta Ekranı’na katılan Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Bülent Koç, Neova Sigorta olarak, 2021’de ciddi bir büyüme hedeflediklerini vurguladı. Koç, “Bunu da acente ağırlıklı olarak gerçekleştirmeyi planlıyoruz. 2025’te de İlk 5’e girmeyi hedefliyoruz” dedi.

SİGORTAMEDYA

Türkiye’de hayat dışı (elementer) sektörde faaliyet gösteren Neova Sigorta’da geçen aylarda önemli bir gelişme yaşandı. Şirketin azınlık hissedarlarından ve katılım bankacılığı sektörünün önde gelen bankalarından Kuveyt Türk; Neova Sigorta’da yüzde 100 hissenin sahibi oldu. SigortaMedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’na konuk olan Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Bülent Koç da Neova Sigorta ile ilgili merak edilen her şeyi SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a anlattı.

Programda, Neova Sigorta olarak, 2021’de ciddi bir büyüme hedeflediklerini vurgulayan Koç, “Bunu da acente ağırlıklı olarak gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Acentelerimize özel sürprizler hazırlayacağız” dedi. Koç, Neova Sigorta’nın 2025’te de İlk 5’e girmeyi hedeflediğini söyledi.

Acentelere teşvik yolda

Acentelerin, Neova Sigorta’nın en önemli dağıtım kanalı olduğunu vurgulayan Koç, acenteleri özel kampanyalarla teşvik edeceklerini, söz konusu kampanyaları ocak ayı içerisinde acentelere bildireceklerini söyledi. Pandemi döneminde acenteler ile ilgili tüketicilerden bir şikayet almadıklarını vurgulayan Koç, şu değerlendirmelerde bulundu: “Acenteler sonuçta aracılık faaliyeti yapıyor. Bizim poliçemizi satmak ve hasar sürecinde müşteriye yardımcı olmakla mükellefler. Bu görevlerinde olabildiğince en iyi şekilde yapmaya gayret gösterdiler. Şirket olarak, acentelerimizi desteklemek amacıyla ek komisyon kampanyaları yaptık. Sadece acentelerimizde değil servislerimize yönelik iskontolarımızı da kaldırdık.”  

Mottomuz: 5 yılda ilk 5

Programda, Neova Sigorta’nın yeni dönemdeki stratejileriyle ilgili olarak izleyicileri bilgilendiren Koç, şunları söyledi: “Yeni bir strateji üzerine çalışıyoruz. Bu stratejide de dağıtım kanalının çeşitliliğini arttırma, tamamlayıcı sağlık, alacak ve kredi sigortaları başta olmak üzere diğer alanlarda daha agresif ve farklı ürünlerle büyümeyi hedefliyoruz. Bizim sahibimiz olan katılım bankası kendi sektöründe ilk 10’a girdi. Sürekli büyüyor. Biz de seneyi 10’ıncu sırada kapatacağız. Katılım tarafının en büyük şirketiyiz. 2025’e kadar ilk 5’e girme gibi bir hedef koyduk kendimize. Beş yılda ilk beşe gireceğiz gibi motto hazırladık.”

Programda “Satın alma fırsatlarını değerlendirir misiniz?” şeklindeki soruya Koç, şu yanıtı verdi: “Katılım sigortacısı olduğumuz için satın alma opsiyonunda alternatiflerimiz daha az. Katılım sigorta şirketi olarak konvansiyonel şirketi almamız zaten uygun olmaz. Biz şu anda sıfırdan bir piyasa oluşturmaya çalışıyoruz. Konsolidasyon ve satın alma opsiyonları şu an için aklımızda yok. Ama birkaç sene sonra katılım sigortacılığı tarafıyla ilgili belirli bir fırsat olursa bunu değerlendiririz.”

Pandemi sektör açısından memnuniyet verici bir dönem

Programda, pandemi döneminde sigorta sektörünü de değerlendiren Koç, şunları söyledi: “Pandemi, sigorta sektörünün başarılı geçirdiği bir dönem oldu. Bütün şirketler tarafından pandemi teminatı ücretsiz olarak poliçelere dahil edildi. Bunun kamuoyu nezdinde ciddi bir pozitif etkisi oldu. Kasko ve trafik sigortalarında vade uzatma ve indirim gibi tüketici lehine adımlar atıldı. Bu açıdan pandemi dönemi sigorta sektörünün tüketiciye bakan yönüyle memnuniyet arttırıcı bir dönem oldu. Bu ortamı oluşturmaya gayret eden başta Birlik yönetimi olmak üzere destek veren herkese teşekkür etmek lazım.”

Pandemi döneminde, araç sigortalarında frekansta, özellikle Mart’ın 19’undan Haziran başına kadar olan dönemde yarı yarıya gerileme görüldüğünü, Haziran-Temmuz ile birlikte bir hareketlenme başladığını belirten Koç; “Bizim hesaplarımıza göre ekim ayı itibariyle de eski frekansa gelmiş durumda. Döviz ve vergi artışına paralel olarak ikinci el araç piyasası hızlandı. Bu da kasko fiyatlarının bir miktar yukarı çıkmasına sebep oldu” dedi. Genel olarak bakıldığında sektörün büyüme oranlarının gayet iyi olduğunu vurgulayan Koç; “Türk sigorta sektörünün pandemi döneminde kârlılık noktasında bir sıkıntısı olmadı. Teknik kâr olarak baktığımızda bir önceki yıla göre artma yaşandı. Dünyaya baktığımızda ise özellikle iş durması ve kâr kaybı gibi finansal sigortalarda ciddi zararlar var. Bunlar ülkemizde fiziki sigortalara bağlı verildiği ve pandemide fiziki bir zarar olarak görülmediği için bu konuda iş durması ve kâr kaybı teminatı, tazminata konu olmadı” diye konuştu.

SBM de güzel işler yapıyor

Programda, Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) ve geleceğin yönetici adayları ile ilgili ‘DAHİ’ programı ile ilgili de görüşlerini açıklayan Koç, şunları söyledi: “Sigorta Bilgi Merkezi’nin üretmiş olduğu pratik, dünyada tek. Bunu büyük bir övünçle söyleyebiliriz. SEDDK’nın en önemli bilgi kaynağı haline geldi. Başta bunu 2004 yılında kuran iradeye teşekkür etmek lazım. Ben de 2011 yılından bu yana önce Yönetim Komitesi Üyesi olarak bulundum. Son bir 2 yıldır da Yönetim Komitesi Başkanı olarak hizmet etmeye devam ediyorum. Bu arada sigorta bilgi ve gözetim merkezi adı haline geldi. DAHİ programı da benim yönetim komitesine sunduğum ve arkadaşlarımın çok güzel sahiplendiği ve devam ettirdiği bir program. Sigorta analitiği kendine özgü bir program; bankacılık veya diğer istatistiki konulara benzemiyor. Buraya kendi pratiğimizi bilen arkadaşlarımıza yetiştirmemiz gerekiyor. Ben bunu inisiyatif olarak ortaya koydum. Komisyondaki diğer arkadaşlarım da bunu desteklediler ve geçen sene bu işe başladık. Bundan sonra sigorta sektörü için yönetici adayları yetiştireceğiz.

Katılım sigortacılığında potansiyel büyük; gidecek çok yol var

Katılım sigortacılığının bugün geldiği nokta ile ilgili düşüncelerini de açıklayan Koç, şu değerlendirmelerde bulundu:10 yıl önce, o zamanki adıyla ‘tekafül sigortası’ olan katılım sigortacılığına başladığımızda bu işin ince uzun bir yol olduğunu söylemiştik. Yönetmeliğimiz de 2010 yılında yayınlandı. Bu işin resmi olarak adı 2017 yılının aralık ayında dondu. Aslında 3 yıldan bu yana Türkiye’de katılım sigortacılığı var. Bugün geldiğimiz noktaya baktığımız zaman hayat dışı bir hayat tarafında yüzde 6 civarında bir piyasa payı var. Bankacılığa baktığımız zaman da hemen hemen aynı piyasa payının olduğunu görüyoruz. Katılım bankacılığının bankacılık sektöründen almış olduğu payı, biz şu anda sigorta sektöründe almış durumdayız. Fakat bu yeterli olduğu anlamına gelmiyor. Tabii ki gidecek daha çok yol ve potansiyel var.

2021’de oto sigortalarında özel bir ürün sunacağız

Programda, 2021 yılında atılım yapacakları branşlar ve yeni ürünler hakkında da bilgi veren Koç, şunları paylaştı: “Oto sigortalarına yönelik özel bir ürün çalışmamız var. Bu, acentelerimiz ve dağıtım kanallarımızın çok rahat satabileceği bir inovatif ürünümüz olacak. Kasko veya trafik değil farklı bir ürün geliştireceğiz. Ama bizim 2021’de asıl ürün geliştireceğimiz branş tamamlayıcı sağlık sigortası olacak. Şu an alt yapı çalışmalarımızı tamamladık ve tamamlayıcı sağlık sigortası yapabiliyoruz. Acentelerimizin daha rahat sunabileceği paket ürünler üzerinde çalışıyoruz. Muhtemelen 2021’in ikinci çeyreğinden sonra tamamlayıcı sağlık konusunda ciddi bir hamlemiz olacak. Bu arada alacak ve kefalet gibi finansal sigortalarla ilgili de altyapı çalışmalarımız devam ediyor. 2021’de finansal sigortaları daha çok yapıyor hale geleceğiz.

Neova Sigorta artık Kuveyt Türk’ün iştiraki

Programda Neova Sigorta’daki yeni yapılanma ile ilgili düşüncelerini de paylaşan Koç; şirket kuruluşundan 5 Mayıs 2020’ye kadar olan dönemde yüzde 7 oranında ortağı olan Kuveyt Türk Katılım Bankası’nın; geri kalan yüzde 93 hisseyi de satın alarak; Neova Sigorta’nın sahibi haline geldiğini; Neova’nın artık bir banka iştiraki olduğunu söyledi. Genel müdür yardımcıları sayısını 4’e çıkardıklarını belirten Koç, bankada görevli olan Murat Gündüz’ün strateji ve fon yönetiminden sorumlu genel müdür yardımcısı olarak Neova Sigorta’ya katıldığını kaydetti.

Koç, tüketicilere ne tavsiye etti?

Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Bülent Koç, tüketicilere de şu tavsiyelerde bulundu: “Bankacılıktan örnek verirsek, paranızı bankaya verip bunun karşılığında mevduat alıyorum;  ‘Yani faiz alıyorum’ diyebilirsiniz; bu bir bakış açısıdır. Ya da gidersiniz paranızı katılım bankasının havuzuna yatırırsınız. ‘Oradaki kârdan pay alıyorum ve yatırdığım para, insanlara yatırım yapılmasına sebep oluyor’ da diyebilirsiniz. Sigortacılıkta da ‘Primimi veriyorum; sadece risk gerçekleştiğinde teminat alıyorum’ diye düşünebilirsiniz. Bizim yaptığımız sigortacılıkta ise prensip olarak siz priminizi bize verirken bizim havuzumuza kâr ortağı oluyorsunuz. Sizden topladığımız primlerle insanların hasarlarını karşılıyoruz. Genel giderlerimizi yapıyoruz ve eğer geriye bir miktar kalırsa da bunları bağış yaparak ve yatırıma yönlendirerek değerlendiriyoruz. Veya bir kısmını, müşterilere ‘bakiye iadesi’ yapıyoruz. Biz bu parayı hiçbir zaman ortaklarımıza vermiyoruz.”

Müşteriler ve çalışanlarımıza ‘kapitalist’ şekilde yaklaşmadık

Neova Sigorta Genel Müdürü Özgür Bülent Koç, şirketin başarı hikayesini de Sigorta Ekranı izleyicileri ile paylaştı: İnsanın kendi başarısını anlatması bana çok doğru gelmiyor. Kurulduğumuz tarihten bugüne, istikrarlı bir üst yönetim ekibi ile geldik. Genç enerjik ve tecrübeli bir ekiple çalıştık. Gerek personel ve gerek yönetim yapısı itibariyle iç sistemimizde de istikrarımızı koruduk. Bugüne kadar toplam 2 müdür arkadaşımız ayrıldı. Şirketimizden ayrılan personel sayısı da oldukça az. Müşterilerimize, acentelerimize, servislerimize ve çalışanlarımıza kapitalist bir şekilde yaklaşmadık. Hesap-kitap yapmadan, onların yanında olmaya gayret gösterdik. Bunun da karşılığını aldık. Acente tarafında diğer şirketlerimizin de çok güzel uygulamaları var. Servis konusunda örnek verecek olursak; onlara gittiğimizde ufak tefek hediyeler götürdük. Bu konuda birçok servisten öyle geri dönüşler aldık ki. “Hayatımızda, ilk defa bir sigorta şirketi bizi adam yerine koydu’ dediler. Duyduğumuzda kendi adıma sevindim, ama sektörümüz adına da üzüldüm. Çünkü müşterilerimizle bizim adımıza en çok muhatap olanlar onlar. Bugün kasko ve trafik sigortalarında operasyonların yüzde 80’i servisler üzerinden yapılıyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER