30 Kasım 2021, Salı
spot_img

CAN KANTAR: Parçalı bulutlu bir yılsonu virajına giriyoruz!

Sektör için yılsonuna girdiğimiz bu aylar çok önemli. Şirketlerde yılı başarı ile kapatmak için hazırlıklar olur. Yeni ürünler, kampanyalar ardı arkası kesilmez. Pandemi nedeniyle dağıtım kanalları ile yeterince yüz yüze temas kuramayan şirket yöneticileri kendilerini acentelerinin yanında buldular. Sosyal medyada ellerindeki plaketleri, acentelerine veren şirket yetkililerinden geçilmiyor. Plaket, plaket, plaket… Acentelerin ofislerinde plaket koyacak yer kalmadı. Yanlış anlamayın; bunlar güzel şeyler, mutlaka bundan memnun olan acenteler de vardır mutlaka. Ama, biri yapınca diğerleri de plaket vermeye başlıyor. Neyse alan razı veren razı ise bunlar acenteler üzerinde bir motivasyon oluşturuyorsa, sıkıntı yok elbette.

İKAME ARAÇ SORUNU MASAYA YATIRILDI

Yaz aylarında çekici sorunu nedeniyle sosyal medyada sert mesajlar veren acente dostlarımı şirket yetkilerinin yanında plaket alırken gülümseyerek görmek ilginç görüntü oluşturuyor. Şimdi sorsan, acente dostlarıma “Benim çekici, kiralık araç sorunu yaşadığım, bu şirket değildi zaten” deyip geçecek. Asistans hizmetlerindeki yaz aylarında yaşanan sorunların bir kez daha yaşanmaması için ne gerekiyorsa yapılmalı. Gerçekten öncelikle sigortalı ile direkt temasta bulunan acenteler büyük mağduriyetler yaşadılar. Küfür, beddua, hakaret yiyen acenteler bu konuda çok sıkıntılı anlar geçirdiler.

Geçtiğimiz ay içerisinde Türkiye Sigorta Birliği, asistans şirketleri yöneticileri ve acente temsilcileri ile bir araya geldi. Sorunlar dinlendi; sanırım çözüm önerileri de not edilmiş olmalı. Gelecek sene temmuz-ağustos-eylül aylarında aynı sorun ile karşılaşılmaz umarım. Bu acenteleri, şirketleri zor durumda bırakmasının yanında sektörün güvenirliliğine de olumsuz etki yapıyor. Sigortalı, hizmet alamayınca haklı olarak isyan ediyor. Şirketler asistans hizmetlerinin alanını genişlettikçe sıkıntılar artmaya başladı. İkame araç sorununu, sigorta şirketlerin bir kez daha gözden geçirmesi gerekiyor. Bazı illerde ikame araç tedarikinde sorun yaşanıyorsa, bu teminatı poliçeden çıkarmaları en doğru hareket olur bence de. Bir de “aracınızın muadili bir ikame araç sözü” de bir başka sorun. Poliçede böyle yazıyorsa ben de tüketici olarak isterim tüm haklarımı.

‘ÇATI KANUN’TEK ÇÖZÜM

Geçtiğimiz ay içerisinde Türkiye Barolar Birliği bir konuda yürütmeyi durdurma kararı aldırdı. Buna belirlenen sürede mutlaka itiraz edilecektir; ama, bu da gösteriyor ki sektör ne yönetmelik çıkarsa, ne kanun çıkarsa bu işten nemalanan bir kesimi tüketicinin mağduriyeti öne sürülerek karşısında buluyor. Bunlarla teker teker uğraşmaktansa zor olan ama kesin bir çözüm içeren ‘Çatı Kanun’ için şimdiden kollar sıvanmalı. Bunun sonu yok çünkü. Sektör yılsonuna formda giriyor. Tamamlayıcı sağlık, sektörün lokomotifi olacak gibi çünkü henüz çok küçük bir kesim bu sigortanın nimetlerinden faydalanabiliyor. Anadolu Sigorta son reklam kampanyası ile kamuoyunda tekrar konuyu gündeme getirmiş olmasını önemli buluyorum. Biz çabuk unutan bir toplumuz, Pandemi konusu bile neredeyse zihinlerimizde önemini yitirmiş gibi. Sağlığımızın önemi ve Allah korusun bir sağlık sorunu ile karşılaştığımızda iyi bir sağlık hizmeti alabilmek için sigortanın önemine ara ara vurgu yapmamız gerekiyor.

SEKTÖRÜN LİDER MEDYA KURULUŞU

Biraz da Sigortamedya olarak yıl sonuna nasıl girdiğimize değinmek istiyorum. Pandemi nedeniyle yaşanan içerik üretme ve sektör içi iletişim sorununu ortadan kaldırılmasında Sigortamedya mecraları olarak büyük katkı yaptığımızı söyleyebilirim. SİGORTA EKRANI başlı başına bir sorumluluk üstlendi. Eylül ayı ile birlikte evlere ve ofislere geri döndüğümüz için Can’lı yayınlarımıza hız verdik. Her gün bir yayın hedefimiz elbet. SİGORTA EKRANI’na abone değilseniz, mutlaka olmalısınız ve uyarı çanını işaretleyerek tüm yayınlarımızdan anında haberdar olabilirsiniz. Şu anda 5.000 aboneye yaklaşmış bulunuyoruz. Bu sektör için önemli bir rakam. Hayatımız Sigortalı Dergimiz ve sektörün ilk ve tek tüketiciye yönelik 12 senedir yayınlanan Şemsiye Dergisi dijital platformlarda indirilme rekorları kırıyor. Günlük 33 bin sektör ilgilisine ulaşan Sigortamedya e-gazete tıklanma sayılarının iki katına ulaştığını görüyoruz. Ve tabii ki sosyal medyadaki etkinliğimize diyecek bir laf yok. Anlık hesaplarımızdan 40.000-50.000 sektör ilgilisine ulaşır olduk.

SİGORTAMEDYA EKİBİNİ ALKIŞLIYORUM

QAZETİ, INSURANCE MEDIA TURKEY büyük ilgi ile izleniliyor. Digital platformlarda günlük gazeteler bölümünde en üst sıralara tırmandığının altını çizmek isterim. Ve, Sigortamedya’ya yakışan yeniliklere devam edeceğiz elbet. Sürprizlerimiz yolda. Açıklayacağız. Bu arada Sigortamedya ekibine teşekkür etmek isterim. Bu yaz döneminde büyük özveri ile aylık iki dergi, günlük gazete, Yotube kanalı, günlük mailing yaptığımız e-gazete ve sosyal medya paylaşımlarındaki etkinliğimiz ile bize farkındalık kazandırdılar.

AZERBAYCAN İLE İLETİŞİM KÖPRÜSÜ OLDUK

Bu arada can kardeş ülke Azerbaycan ile ilgili SİĞORTA QAZETİ, sigortaliazerbaycan.com ve SİĞORTA EKRANI ile ilgili projeyi, Cem Kantar başından beri yönetiyor. Kendini çok iyi yetiştirdi, kutluyorum kendisini. Ayrıca bu projemize destek veren Ali Bayramov, Ahmet Şanlıtürk ve Azerbaycan’da bizim adımıza röportajlar yapan içerik üreten Dilara Zamanova’ya teşekkür ederim. Bundan sonra da daha güzel işlere imza atacaklarından hiç şüphem yok.


CAN KANTAR / HAYATIMIZ SİGORTALI / EKİM 2021

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER