27 Ocak 2021, Çarşamba

‘Risk doktoru olan acentelerimizin gelirleri artacak’

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, risk doktoru olarak tanımladıkları acentelerin önümüzdeki süreçte uzmanlık taraflarının gelişeceğini söyledi. Gülen, “Bu sayede de yeni gelir modellerine ulaşacaklardır” dedi.

YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda Aksigorta’nın 60. Yıl Özel Programı yayınlandı. SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sunduğu programa katılan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şirketin 60 yıllık serüvenini anlatırken; acentelere ve sigortalılar için de önemli mesajlar verdi. Aksigorta acentelerinden Özoran Sigorta Zeynep Özoran ve Cansu Sigorta Ferahnaz Demirbağa da programa katıldı.

Sözlerine pandemi dönemini yorumlayarak başlayan Gülen, “Daha önce gördüğümüz krizler hep belli bir bölgeyi ilgilendiriyordu. Şu an ise 8 milyarlık kocaman gezegeni tek başına etkileyen bir doğal afet ile karşı karşıyayız. İnsanların hareket hızının artması bu salgının bütün dünya üzerine yayılmasına sebep oldu. Bu da bize gezegenimizi biraz hoyratça kullandığımızı gösteriyor. Bence önümüzdeki dönemde dikkat etmemiz gereken konulardan biri bu gezegeni bu kadar hoyratça kullanmamalıyız olmalı” dedi.

Teknoloji sayesinde sanki salgın yokmuş gibi işlerimizi sürdürmeye devam ettik” diyen Gülen, “18 Mart itibariyle evden çalışmaya başladık. Teknolojik alt yapımızın uzaktan çalışmaya bu kadar yatkın olduğunu 19 Mart’ta fark ettik. Hizmetlerimizi kesintisiz bir şekilde sürdürdük. Bu süreçte sigorta sektörünün aldığı aksiyona 10 üzerinden 10 verebilirim. Sektördeki bütün oyuncuları kastederek söylüyorum, şirketler, acenteler ve müşteriler anlamında en ufak bir aksama olmadı. Sektörümüz teknolojik anlamda da bu sürece hazır olduğunu gösterdi. Bu anlamda sektörün tüm yöneticilerini tebrik ediyoruz” diye konuştu.

Aksigorta da hızlı bir değişim içerisinde

Gülen, Aksigorta’nın 60 kuruluş yılı ile ilgili olarak da “Sigorta sektöründe çok daha köklü kuruluşlar var. Uzun soluklu bir sektörün içerisindeyiz. 60 yıl genç sayılabilecek bir yaş ama Türkiye özelinde bakarsanız önemli bir yere sahip Aksigorta. Burada Anadolu Sigorta’yı anmadan geçemeyeceğim. Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk milli sigorta şirketi. Onun arkasından Aksigorta ikinci sırada geliyor. Türk sigorta sektörü çok güçlü bir sektör. Aksigorta da sektörün güçlü olmasında üzerine düşeni yapmıştır. 60 yıllık şirketin son 10 yılında görev almak gerçekten çok keyifli. Sigorta sektörü son 10 yılda çok hızlı değiştiği gibi Aksigorta da hızlı bir değişim içerisinde. Bu değişimdeki önemli kilometre taşlarından birisi de ortaklık yapısının değişmesidir. Sabancı Holding, sahip olduğu hisselerin yüzde 50’sini 2011 yılının Temmuz ayında Belçikalı sigorta şirketi Ageas’a satarak; Aksigorta’yı yarı yerli, yarı yabancı bir sigorta çekti haline dönüştürdü” açıklamasını yaptı.

Tek Aksigorta yeter

Sigorta şirketlerinin tek başına bir anlam ifade etmediğine vurgu yapan Gülen, şunları söyledi: “Sigorta şirketleri aslında etraflarında oluşturduğu ekosistemle güç kazanıyor. Aksigorta her zaman sigorta sektörünün büyümesine, gelişmesine yardım eden bir şirket olarak kendini konumlandırmıştır. Son dönemde acentelerimize 6 tane söz verdik ve hep o 6 sözün etrafında işlerimizi şekillendirdik. Acentelerimize ‘gelirinizi arttıracağız, giderinizi azaltacağız, teknolojiye yakın tutacağız, eğitiminize önem vereceğiz, her zaman sahaya en yakın sigorta şirketi olacağız ve müşterilerinizin tek şirketi olacağız’ dedik. ‘Tek Aksigorta yeter’ sloganıyla 3 senedir bütün yaptığımız işleri bu 6 vaadin etrafında toplamaya çalışıyoruz. Covid-19 sürecinde müşterilerimizden hiçbir şikayet almadık. Bu nedenle acentelerimize teşekkür ediyoruz.”

Acentenin görev tanımı değişiyor

“Acente arkadaşlarımıza acentenin öneminin artacağını söyleyebilirim” diye konuşan Gülen, “Acentenin önemi artarken görev tanımları değişecek. Bugün acentenin görev tanımı müşteriyi kazanmak yönündeyken önümüzdeki dönemde acentelerin daha çok görev alacağı yer müşteriye başka kanallardan bakmak olacaktır. Acentelerimizi risk doktoru olarak tanımlıyoruz. Niye risk doktoru? Müşteri dinleyip istekler doğrultusunda reçeteler yazdıkları için. Acenteliğin bu uzmanlık yapma tarafının artacağını öngörüyoruz. Müşteri kazanım tarafı biraz yavaşlayacak ama müşteriye bakım veren taraf, servis veren tarafı çok ciddi artacaktır. Bu sayede de yeni gelir modellerine ulaşılacaklar. Bizim hayalimiz daha gelişmiş daha büyümüş ve daha zenginleşmiş bir acente modeli oluşturmak. Aksigorta ile birlikte acentelerimiz de büyütmek istiyoruz. ‘Acentelerimizin yerlerini başka bir şeyle değiştirelim’ gibi bir düşüncemiz yok. Kendimize hep ‘Acentelerimizin vazgeçilmezliğini nasıl arttırabiliriz?’ diye soruyoruz” dedi.

Yeni riskler ortaya çıkacak

Sigortalılara yönelik de önerilerde bulunan Gülen, “Müşterilerimizden öncelikle sağlıklarını korumalarını istiyoruz. Ayrıca koruma altına almadıkları varlıklarını da koruma altına alsınlar. Çünkü pandemi ile beraber birçok riskin de ortaya çıkacağı görülüyor. Siber dünyada çok fazla rol almaya başladık mesela… Kredi kartı bilgilerimiz, kendi kimlik bilgilerimiz internet dünyasında bir yerden bir yere uçuşuyor. Buradan gelebilecek risklere karşı tüketicilerimizin kendilerini mutlaka korumaları gerekir. Şimdi önümüzde bir normalleşme süreci var. Daha az toplu taşıma kullanıp daha çok bireysel araç kullanacağımızı ön görmemiz lazım. Bu anlamda dikkatli olup panik yapmasınlar. 60 gündür ‘Hayat eve sığar’ diyoruz. Bir anda dışarı açıldığımızda sosyal mesafeye dikkat edelim” şeklinde konuştu.

Gücünü yanımızda hissetmek çok güzel

Aksigorta acenteliği yapan Özoran Sigorta Zeynep Özoran, “Aksigorta ile yaklaşık 57 senedir beraberiz. Ben ikinci nesil acenteyim. Ben de 33 seneyi doldurdum. Tüm Aksigorta ailesine teşekkürlerimi iletiyorum. Seneler boyunca Aksigorta’nın gücünü yanımızda hissetmek çok güzel. Hem müşterilerimiz hem biz güven içerisindeyiz. Aksigorta’nın sahip olduğu değerler iş ortaklığını olumlu yönde etkiliyor. Teknolojiyi takip etmesi ve bizlere sunması, aldığımız eğitim ve danışmanlık hizmetleri beraberinde müşteri memnuniyetini getiriyor. Evlerde çalışmaya başladığımız günlerden sonra aldığımız eğitimler için de ayrıca teşekkür ediyorum” dedi. 

Bizim adımıza düşünüyor

Programın diğer konuğu Cansu Sigorta Ferahnaz Demirbağa da şöyle konuştu: “Cansu Sigorta olarak 23 yıldır Aksigorta ile çalışıyoruz. Bütün gelişimimizi Aksigorta ile tamamladık. Güçlü bir ortakla işe başlamak bizim için bir avantajdı. Birlikte yol alırken birçok gelişimden geçtik. Bu gelişimde Aksigorta bize her zaman destek oldu. Aynı zamanda müşterilerimizin de yanında oldu. Aksigorta ailesi ile birlikte olmaktan mutluyuz. Aksigorta’nın 50. yılına da şahitlik etmiştim, 60’ı gördük. Umarım 70’i de görürüz. Daha uzun nice seneler hep beraber oluruz. Aksigorta hep bizi düşünerek adım atıyor.”

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklam -

SON EKLENEN HABERLER