24 Nisan 2024, Çarşamba
spot_img

Sağlık alanındaki asistans hizmetleri öne çıktı

Europ Assistance Genel Müdürü Dr. Uğur Keskin, asistans şirketlerinin öneminin daha da iyi anlaşıldığını belirterek, “Özellikle sağlık alanında asistans hizmetleri öne çıktı. Bizde bu konuda yatırım yapıyoruz” dedi.

Türkiye’de halk evden çıkmayarak koronavirüs salgını ile mücadelesini sürdürüyor. Evde kalan sigortalıların imdadına ise asistans şirketleri yetişiyor. Bugüne kadar yaptıkları hizmetlerle çok da fazla gündeme gelmeyen asistans şirketlerinin önemi bu dönemde daha da iyi anlaşıldı. Bu şirketlerden birisi de Europ Assistance.

Salgın ile birlikte çalışanlarının yüzde 100’ü evden çalışmaya geçen şirket hizmetlerini bu dönemde de aksatmadan sürdürüyor. Şirket yeni yatırım planlarını da bu salgın ile birlikte değişen yeni dünya düzenine göre yapmak üzere çalışmalarını sürdürüyor. Europ Assistance Genel Müdürü Dr. Uğur Keskin, Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı.

Hayatımız online platformlara taşındı

Bu krizin herkesin hayatını biraz daha online platformlara taşıdığına dikkat çeken Keskin, “Örneğin görüntülü doktor görüşmeleri her ne kadar mevzuat tarafında belirli eksikler olsa da sürüyor. Bu konuda Bakanlığın çaba sarf ettiğini düşünüyorum. Çünkü bugüne kadar böyle bir ihtiyaç yoktu. Buradaki gereklilikler yerine getirilmeden reçete yazılması an itibariyle mümkün değil. Ama hastaların evden çıkıp çıkmamaları ve gerektiğinde sağlık kuruluşlarına başvurup başvurmaları yönünde bir tavsiye vermek adına görüntülü doktor görüşmelerinin kritik olduğunu düşünüyorum.”

“Bizim de bu konuda çalışmalarımız var. Aslında bu konudaki çalışmalarımızı yılın son çeyreğinde arttırarak devreye almak niyetindeydik. Ama görünen o ki daha hızlı aksiyon almamız gerekiyor. Biz de bu uygulamaları devreye sokmak için gün sayıyoruz diyebilirim. Çünkü bu konuda bir ihtiyaç olduğu kesin. VTR Tıp uygulamaları da bu vesile ile hepimizin gündemine daha aktif olarak girecek gibi gözüküyor” diye konuştu.

Sigorta şirketleri neredeyse kamu hizmeti görüyor

Şu anda sigorta şirketlerinin sağlık sigortaları konusunda yaptıklarını olumlu bulduğunu belirten Keskin; “Daha önce bu ve benzeri durumlarda da sigorta şirketleri benzer aksiyonlar almışlardı. Sigorta sektörünün genel ülkeye ve son kullanıcıya desteğini görmemek mümkün değil. Bu konuda nerdeyse kamu hizmeti görevi yapıyorlar” dedi.

Yüzde 100 evden çalışıyoruz

Sağlık Bakanlığı’nın uyarılarını dinleyip ona uygun hareket etmeye gayret ettiklerini belirten Keskin, şunları söyledi: “Zaruri haller haricinde izolasyonumuzu koruyoruz. Tüm çalışmalarımızı bununla uyumlu olacak şekilde adapte etmek için bir çaba sarf ediyoruz. Şirketimizin uluslararası deneyimi sebebiyle bu konu ile ilgili daha önce yapılan çalışmaları da Türkiye’ye getirerek bu salgından sağlıklı bir şekilde çıkmayı amaçlıyoruz. Şu anda 120 civarı çalışanla hizmet veriyoruz. Grubumuzun geçmişi 60 yıl öncesine dayanıyor. Grup olarak 2021 için operatörlerimizin tamamını evden çalışmaya başlatmak için çalışıyorduk.”

“Hali hazırda tamamen kilit altında olan Fransa, İspanya gibi ülkelerde de hizmetlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Zaten uzaktan hizmet verme altyapısına sahip bir şirketiz. Koronavirüs salgınının çıkmaya başladığı ilk günlerden itibaren kapasite artırım çalışmalarına hızlıca başladık. Hem yazılım tarafında hem de bant genişliği tarafında yatırımlarımızı devreye aldık. Bu sayede de şirketimizin yüzde yüzünü evden çalışmaya uygun hale getirdik.”

“Şu anda çalışanlarımızın tamamı 20 Mart’tan itibaren evden çalışıyorlar. Haftada bir tek gün ofise bir arkadaş geliyor ve kargoları uygun koşullarda açıyor. İlgili paydaşlara taratıp gönderiyor. Bu sayede de işimiz herhangi bir şekilde aksamadan devam ediyor.”

CEO’muzun mottosu ile hareket ediyoruz

Keskin, krizin başladığı ilk günlerde Holdingin CEO’su Antoine Parisi’nin yayınladığı motto’ya dikkat çekerek; “Europe Asistans sana dair 4 bileşenden oluşan bir parça. Buna göre iş arkadaşlarını, aileni, iş ortaklarını ve iş sürdürülebilirliğini koru. Geleceğe hazırlan. Biz de bütün bu çabaları aynen Türkiye’de devreye aldık. Şu an malum İtalya’da durumlar çok kötü. İtalya’da ekstra olarak sağlık hizmetlerine destek olmak için çalışmalarımız sürüyor” dedi.

Oto tarafında hizmet talepleri azaldı

Keskin, bu sürecin en çok da oto tarafına olumsuz yansıdığına dikkat çekerek, şöyle devam etti: “İnsanlar evlerinde daha çok vakit geçirdikleri için oto tarafındaki hizmet taleplerinde azalma oldu. Özellikle Mart ayının son haftasında şirketten şirkete değişen oranlarda yüzde 20 – 40 arasında bir azalma dikkat çekiyor.

Son kullanıcıya yansımaması için sigorta şirketleri çok büyük bir çaba sarf ediyor. Bizimle bu konuda görüşüyorlar biz de onlara elimizden gelen desteği veriyoruz” dedi.

Ev asistans talepleri artışa geçti

Keskin, buna karşılık ev asistans taleplerinde ise yüzde 10’luk bir artış olduğuna dikkat çekti. “Evde kalma süresi arttıkça bu oran da artmaya devam edecek” diyen Keskin, ama diğer tüm hizmetlerde yüzde 20 ile 40 arasında değişen azalmaya da vurgu yaptı.

Yaşlılara verilecek hizmetler konusunda çalışıyoruz

Keskin, bu dönemde özellikle yaşlılara yönelik evden verilecek hizmetlerin artırılması talebinin daha net ortaya çıktığını da söyledi. Keskin, “Biz bu konuda bir hizmet sunmuyoruz. Ancak bu hizmeti sunan şirketler tarafında da bir eksiklik var. Holding ile 2019 yılında en çok konuştuğumuz konulardan birisi de buydu. Yurtdışında yaşlılara verilen hizmetlerin artırılması için ciddi talepler var. Sanırım krizden sonra bu hizmeti sunan şirket sayısında da artış olacaktır. Biz de bu hizmetleri sunabilir hale geleceğiz” dedi.

Nisan’ı da görüp yatırımlarımızı ona göre şekillendireceğiz

Şirket olarak bundan sonra yapacakları ile ilgili olarak nisan ayını görüp ona göre harekete geçeceklerini belirten Keskin, şunları söyledi: “Yatırımlarımızı böyle bir dönemde ihtiyacın olduğu yöne doğru döndürmek gibi bir çabamız olacak. 2019’u şirket olarak güzel kapatmıştık. 2020’ye portföyümüze yenilerini katarak başlamıştık. Bunu daha da büyüterek devam etmek arzusundayız. 2020 yılı son çeyreğinde daha çok sağlık hizmeti ile ilgili asistans uygulamalarına devreye alma çabamız vardı. Bu çalışmaları grubumuzun da desteği ile hızlandıracağız. Nisan ayını gördükten sonra önce tüketicilerin, sonra sigorta şirketlerinin bizden taleplerini ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak yatırımları bu yöne yönelteceğiz.”

Daha analitik bir dünyaya doğru gidiyoruz

Keskin, koronavirüs bittikten sonra hayatımızda neler olabileceği ile ilgili de şu değerlendirmelerde bulundu: “Görünen o ki insanlar toplantı amaçlı seyahatlerini ciddi oranda azaltacak. Çünkü artık bu görüşmelerin tele konferans yolu ile yapılabildiği ortaya çıktı. Daha teknolojik bir yaşam biçimine alışacağımız aşikar. Bu sayede insanların hayatlarının kolaylaşacağı ya da zorlaşacağı yorumlarımı yapmak için erken. Bunu bize zaman gösterecek. Kısa vadede yapılması gereken en önemli şeyin Sağlık Bakanlığı’nın çağrılarına uyarak yaşamak. Ama daha analitik ve daha detaylı bir dünyaya doğru gittiğimizi şimdiden kişisel olarak öngörüyorum.”

Keskin’in açıklamalarını izlemek için…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER