28 Mart 2024, Perşembe
spot_img

SAP Sigortacılık Günü’nde dijital sigortacılık tartışıldı

SAP Sigortacılık günüKurumsal uygulamalar ve yazılım alanında dünya lideri SAP, sigorta sektörünü geniş katılımlı SAP Sigortacılık Günü’nde buluşturdu. Dünyadan ve Türkiye’den sektör liderlerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda kurumlara inovasyon ve verimlilik artışı sağlayan yenilikçi teknolojiler tanıtıldı, dijital sigortacılık tartışıldı. Türkiye’de sigorta sektörünü inovatif teknolojilerle buluşturarak geleceğe taşımayı hedefleyen SAP, sigortacılık sektörü toplantılarına bir yenisini ekledi. Dünyanın en büyük 20 sigorta şirketinin 19’una hizmet veren ve dünya çapında 2000’in üzerinde sigorta şirketinin çözüm ortağı olarak eşsiz bir global tecrübeye sahip olan SAP, Türkiye’de düzenlediği en büyük sigortacılık toplantısı SAP Sigortacılık Günü’nü 6 Mart’ta Ceylan Intercontinental Hotel’de gerçekleştirdi.

Sigorta dünyasının yerel ve küresel liderlerini “Daha İleriye” temasıyla buluşturan etkinliğin açılışını SAP Global Sigorta Direktörü Robert Cummings ve SAP Türkiye Genel Müdürü Zeynep Keskin yaptı. Boston Consulting Group Global Sigorta IT Operasyonları Başkanı Dr. Stephan Heydorn’ın dijital sigortacılık üzerine yaptığı konuşmanın ardından, SAP’nin gerçek zamanlı bellek içi platformda hayata geçirdiği “Suite on HANA” teknolojisini Türkiye’de ilk kez kullanan ‘Eureko Sigorta Finansal Dönüşüm Projesi’ tanıtıldı.

Sigorta sektörü en hızlı büyüdüğümüz alan
SAP Türkiye Genel Müdürü Zeynep Keskin, SAP’nin endüstri uzmanlığı olduğunu belirterek sigorta sektörünün de bu endüstrilerden biri olduğunu söyledi. SAP’nin en hızlı büyüdüğü alanın sigorta sektörü olduğunu belirten Keskin, bu alanda 2014 yılında daha fazla projeye imza atacaklarını ifade etti. Keskin, şu değerlendirmelerde bulundu: “Teknoloji ve dijital platformu etkin kullanan firmalar, bulundukları sektörlerde rekabet avantajı sağlıyor ve lider konuma geliyor. İnovasyon ile dönüşümün, sigortacılık sektöründe başarı için etkin bir iş modeli olarak benimsenmesi gerektiğine inanıyoruz. Dünyada 2000’in üzerinde sigorta şirketinin çözüm ortağı olan SAP, bu vizyonla dünyanın en büyük 20 sigorta şirketinin 19’una hizmet veriyor. Avrupa’da 1,5 trilyon Euro’ya karşılık gelen, tüm sigorta şirketlerinin üçte ikisinin varlık yönetimi SAP altyapısıyla gerçekleşiyor. SAP’nin bu global birikiminden güç alarak, Türkiye’de sigorta sektörünün verimliliğini ve kârlılığını artırmak hedefiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Sigortacılığın sürdürülebilir büyümesine katkı sağlayan bilişim çözümlerimizi sektörle paylaşmak adına sektör profesyonelleriyle sürekli olarak bir araya geliyor ve fikir alışverişinde bulunuyoruz. Sigortacılığın global liderlerini ve Türkiye’den profesyonelleri SAP Sigortacılık Günü’nü buluşturmanın, ve bu günü şimdiye kadar yaptığımız en geniş katılımlı toplantı olarak tamamlamanın gururunu yaşıyoruz. Bu vesileyle sigortacılığın geleceğini şimdiden kucaklamak adına sigorta sektörünü, SAP çözümleriyle tanışmaya davet ediyoruz.”

Dijital sigortacılığın yaratacağı dönüşüm büyük ilgi gördü

Boston Consulting Group Global Sigorta IT Operasyonları Başkanı Dr. Stephan Heydorn, dijitalleşmenin seyahat, turizm gibi endüstrilerin yanı sıra ve egzotik endüstrileri de değiştirdiğini belirterek, dijitalleşme olmadan artık rekabet edilemeyeceğini vurguladı. Yeni ekosistemlerin oluştuğunu söyleyen Heydorn, Google, Google+, iPhone gibi bu platformalrın 0yunun kurallarını bu ekosistemlerin belirlediğini belirtti. Heydorn, dijitalleşme ile gerçek zamanlı verilerden elde edilen büyük verilerin, farklı verilerin analiz edilerek işlenmesine olanak sağladığını söyleyerek, “Örneğin müşteri şikayetleri yapılandırılmalı, veriler güncellenmeli. Bu güncel veriler olmazsa şirketler dijital sigortacılık yapamaz” dedi.

Klasik sigortacılık yöntemlerinin sorgulanması gerektiğini belirten Heydorn, bu alanda deneysellik kültürünün yaratılmasının önemine değindi. Konuya örneklerle açıklık getiren Heydorn, “Liberty Mutual, tahmine göre bir model geliştirdi. Bunu yaparken ise on yıllarca süreye dayanan verileri analiz ediyor. Hasara, hasar talebi olana bakarak potansiyel arz edip etmediğine bakıyor. Şirket bu yöntemle hasar ödemelerini yüzde 3 oranında azalttı. Aviva’nın bir çalışmasında ise müşteriler kendi sürüş alışkanlıklarını kaydedebiliyor. Müşteriler skorlarına göre yüzde 20’ye varan indirimler alabiliyor. Aviva bu çalışmasını önce bin çalışanıyla pilot olarak uyguladı, sonra bin müşteri ile pilot çalışma yaptı daha sonra uygulamaya aldı. 2006 yılında 2 eski Google çalışanı mahsul ve hasatla ilgili bilgileri toplayarak, yağmur dönemlerinde  her bir üretim alanının ne kadar su aldığını ölçmeye başladılar. Buradan elde edilen bilgileri ise çiftçi ve sigorta şirketleriyle paylaşıyorlardı. Mahsul hasar gördüğünde ise doğrudan ilgili hasar ödemesi yapılıyordu. Bu proje 1 milyar Dolar’a satın alındı” şeklinde konuştu. Heydorn, örnekler aracılığıyla Google’ın sigortayı birleştirici adımlar attığını da kaydetti.

Geleneksel sigorta mecralarını dönüştürerek, sosyal medya, bulut bilişim ve mobiliteyi sektörle buluşturan dijital sigortacılık sayesinde sigorta şirketleri, poliçe sahiplerinin beklentilerini tam olarak karşılayabiliyor. SAP’nin uzmanlığı ile şirketler, müşterilerine hiç olmadığı kadar yakın olabiliyor ve yol haritalarını teknoloji ile şekillendirerek değişen müşteri beklentilerini ve ihtiyaçlarını fırsata çeviriyor.

Heydorn, katılımcılara 2020 yılında hasar yönetimi ile ilgili bir tanıtım filmi de izletti. Filmde, akıllı ev çözümüne entegre bir sigortacılık sergilendi.

Ay kapama süremizi 6 güne indirdik

Eureko Sigorta Finansal Projesi’nin tanıtıldığı toplantıda Eureko Sigorta Mali İşler ve Risk Yönetimi Grup Direktörü Semra Ensari proje ile ilgili “Sistem üzerinden her türlü dağıtım kanalına ve segmente ait gelir ve gideri görebiliyoruz. Verilere gerçek zamanlı ulaşabildiğimiz için analize daha çok zaman ayırabiliyoruz ve müşterilerimiz için daha kısa zamanda daha doğru fiyatlama yapabiliyoruz. Ayrıca ay kapama süremiz de 9 günden 6 güne iniyor. Raporlamalara mobil cihazlardan erişilebilmesi de operasyonel kolaylık sağlıyor. Dolayısıyla bu proje sayesinde operasyonel verimlilikte ve müşteri memnuniyetinde artış sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. 

Doğan Şen: Acenteler desteklenirse dijital sigortacılığa hazırız
Sigortacılıkta finansal kârlılık analiz modeli, yeni nesil insan kaynakları uygulamaları, sigorta risklerinin analizinde veri madenciliği, veri ambarlarını yönetmek ve büyük veri işlemenin sağladığı verimlilik artışı gibi sektörün gündemindeki önemli başlıklar paralel oturumlarda tartışıldı. SAP Sigortacılık Günü, “Geleceğin sigorta müşterisini ve pazarını ne belirleyecek?” paneli ile noktalandı. Panelde fikir alış verişi yapan global ve yerel liderler arasında SAP Global Sigorta Sektörü Strateji Direktörü Anton Tomic, Boston Consulting Group’tan Dr. Stephan Heydorn, Allianz CEO’su Solmaz Altın, Eureko Sigorta CFO’su Wieger Wagenaar ve Sigorta Acenteleri Derneği (SAB) Başkanı Doğan Şen yer aldı. Dijital sigortacılık karşısında acentlerin tutumlarının tartışıldı panlede Doğan Şen, “Acentelerin desteklendikleri sürece dijital sigortacılığa hazır olduklarını söylemeliyim. Acenteler desteklenmeli ve acente ile rekabet edilmemeli. Acentelere bir çiçek gözüyle bakılmalı” dedi. Değişen müşteriyi anlamaya çalışmanın önemine vurgu yapan Solmaz Altın ise “Geçmişten gelen bir geleneğimiz var. Ancak acentelerle birlikte hareket edersek başarılı oluruz” şeklinde konuştu. Altın, acentelerinin becerilerini artırmaya çalıştıklarını belirterek, Allianz’ın İtalya’da uygulamaya aldığı ‘Digital Agency Program’ı Türkiye’de de uygulamaya alacaklarını ifade etti. Altın, “Bu yeni ortamda çoklu erişim sağlanacak. Danışmanlar sosyal medya üzerinden sohbet edebilecek” dedi. Altın, Yapı Kredi Sigorta’nın satın alınmasıyla zorlukları fırsata dönüştürecek eşsiz bir organizasyon oluşturduklarını da sözlerine ekledi.

SAP Türkiye’den sigortacılık sektörünün sürdürülebilir büyümesine katkı

Dünya çapında 2000’in üzerinde sigorta şirketinin iş ortağı olan SAP, Türkiye’de sigortacılık sektörüne inovasyon ve verimlilik artışı sağlayan çözümler sunuyor. SAP sigortacılık çözümleri, hasar oranı ve fraud yönetimi sayesinde sigorta şirketlerinin kârlılıkları artırırken, sigorta şirketlerinin finansal varlıklarının merkezden daha verimli yönetilmesine imkan tanıyor. Yüksek hasar-prim ve bileşik oranlar, düşen teknik kârlılık, lokal ve global mevzuata uyumluluk gibi sektörel endişelere karşı SAP çözümlerinin sağladığı avantajlar, Türkiye’deki sigorta şirketlerini rekabette öne geçiriyor. Dünyada 50’yi aşkın sigorta şirketinde toplam 500 milyon doları aşkın hasar dosyası SAP Hasar Yönetimi çözümüyle yönetiliyor. SAP tahsilat ve ödemeler çözümü her ay 450 milyonu aşkın kişinin ödeme ve tahsilat işlemlerini gerçekleştiriyor. Avrupa’daki sigortacılara ait varlıkların üçte ikisiyse SAP finansal varlık yönetimi çözümüyle toplamda 1,5 trilyon Euro’luk bir hacmin yönetilmesine imkan tanıyor. SİGORTAMEDIA

  1. Bu tür otomasyon programları,yazılımları geliştikçe Şirketler orta veya uzun vadede “Dijital Acente ” olma yolunda hızla ilerleyecekler,bence.Acenteler teknoloji,imkanlarını iyi takip etmeli,kullanmalı ama bu tür gelişmelerin nelere de yol açabileceğini de büyük resime bakarak iyi analiz etmeli,uyanık olmalı,bence.
    Acenteler “çiçek ” olursa üzerlerine basılması yada koparılmaları da kolay olur.Ama Acenteler ve onları temsil eden STK’lar bir olarak gövde oluşturursa yani ” Ağaç ” gibi olursa o zaman kimse kolay kolay sökemez yerinden.
    Naçizane düşüncelerim bunlardır.
    Sevgilerimle

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER