23 Nisan 2024, Salı
spot_img

Sigorta Adası çoklu şubelerin yükünü hafifletiyor

Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, sigorta sektöründe şubeleşmenin son dönemlerde çok arttığını söyledi. Şubelerin elektronik ortamda entegre edilmesinin çok önem kazandığını belirten Rasna, “Şube kullanımına göre ayrı özellikler ekledik ve çok güzel geri dönüşler aldık” dedi.

Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, Sigorta Adası’na yeni özellikler eklediklerini söyledi. Sigorta sektöründe şubeleşmenin son dönemlerde çok arttığını belirten Rasna, “Şubelerin elektronik ortamda entegre edilmesi çok önem kazandı. Ada Yazılım olarak şube kullanımına göre ayrı özellikler ekledik ve çok güzel geri dönüşler aldık” dedi. Rasna, “Merkezdeki kullanıcılar sigorta şirketlerinden poliçe transferlerini alıyorlar. Ancak kesilen poliçenin hangi şubeye ait olduğunu merkezdeki personeller anlık olarak bilemiyorlar. Merkezlerde çalışan müşterilerimiz genellikle ay sonunda toplu olarak poliçeleri şubelerine bağlıyorlar ya da şubeden bilgi geldikçe şubelerine eşleştirmelerini yapıyorlar. Yeni düzenlediğimiz web tabanlı programımız Sigorta Adası’nda şubeler kendi parolalarıyla Sigorta Adası sistemine giriş yaparak merkezin transfer aldığı havuzdaki poliçeleri aratarak kendi şubeleri üstüne alabiliyorlar” diye konuştu.

Yetkilendirme yapılıyor

Rasna çoklu şubelerin yükünü hafifleten Sigorta Adası hakkında şunları söyledi: “Burada birkaç kritik konu var. Örneğin şubelerin sadece kendi düzenlediği poliçeleri görmesi çok önemli, diğer şubelerin poliçelerine erişimin de kapalı olması gerekir. Sigorta Adası’ndaki poliçe eşleştirme özelliği ile yetkilendirme yapılarak hem yanlış poliçe eşleştirmelerinin, hem de olası suistimalin önüne geçilmiş oluyor. Bu sebeple şube çalışanları istedikleri zaman tüm poliçeleri listele diyerek acentenin her poliçesini teker teker görüntüleyemiyorlar. Şubeler sadece belli kriterlerle, örneğin TC-plaka, arattıkları poliçelerin görüntülemesini yapabilirler. Arama ekranındaki özel aramaya en az 2 bilgi girilir ve ilgili poliçeler listelenir. Bu şekilde şube poliçeleri karışmadan eşlemiş olur. Poliçenin yanlış şube üzerinde gözükmesi sorunu da ortadan kalkar.”

Raporlama ve bilgiye erişimde kolaylık sağlıyor

Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, Sigorta Adası’nın raporlamada ve bilgiye erişimde şubelere büyük kolaylık sağladığını açıkladı. Program web tabanlı olduğu için her şubeye tek tek kurulum gerekmediğini söyleyen Rasna, “Merkez personel yetkileri ve şifreleri ayarlayıp şubeye iletiyor. Şube personeli daha çok sahada oluyor. Müşteri yanına gittiğinde mevcut poliçelerini görebilir, yeni potansiyel poliçelerini ekleyip, ekstreleri üzerinden mutabakat yapabiliyor. Bu da bir firmanın dijitalleşmesindeki en büyük adımdır. Firma kendi içinde bu işleri sistem üzerinden yürütebilir hale geliyorsa ileride online sigortacılık konusunda çok büyük bir adım atmış oluyor” dedi.

Daha verimli oluyor

“Poliçe eşleştirmesi yaparken acente ya da brokerin tercihine göre şubeye ait müşterilerin cari kartları tek tek açılabilir” diyen Rasna, “Ancak muhasebede çok fazla kayıt oluyor. Biz o müşterileri zaten tanımıyoruz tek tek tutmaya gerek yok diyen de çok müşterimiz var. O zaman müşteri olarak teker teker sigortalıyı veya sigorta ettireni seçmek yerine direk şubeyi de seçebiliyoruz. Ekstreleri alırken ve poliçe görüntülerken sigortalı bilgileri listeleniyor. Ancak muhasebede tek bir şube kaydı oluyor. Yani çok fazla şubesi olan firmalarda şube üzerinden takip etmek daha verimli oluyor. Poliçelerin eşleştirme işlemini iş akışı Sigorta Adası üzerinden yapıldığında merkezdeki personeller vaktini çok daha verimli kullanıyor” açıklamasını yaptı.

HAYATIMIZ SİGORTALI / EKİM 2019

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER