‘Sigorta sektörü hiç olmadığı kadar organize durumda’

0
10

Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Seydi Demir, sigorta sektörünün salgın sürecini iyi yönettiğini belirterek “Sektörümüz hiç olmadığı kadar organize durumda” dedi.

Demir, YouTube üzerinden yayın yapan Sigorta Ekranı’nda  SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın canlı yayın konuğu oldu.

Sözlerine “Bu dönem hepimiz için bir ders aslında” diyerek başlayan Demir, ”Çok enteresan bir dönemden geçiyoruz. Herkesin normal hayatı bir anda değişti. Evlere kapandık. İş yapış şekillerimizden tutun da normal yaşantımıza kadar korona bize farklı bir dünyayı tanıtmaya başladı. Ne kadar süreceğini bilmiyoruz ama evden çalışma dinamiklerini geliştirmeye başladık. Umarım çok kısa sürede tekrar normal hayatımıza döneriz” diye konuştu.

Sigorta sektörünün koronavirüs (COVID-19) sürecini iyi yönettiğini belirten Demir, “Sektör olarak ve sigorta şirketleri olarak çok başarılı bir sınav veriyoruz. Komisyon avantajları ve teminat içerisindeki değişiklikler açısından şirketlerin vermiş olduğu reaksiyonları olumlu buluyorum. Elbette ki bir daralma yaşayacağız ama sektör hiç olmadığı kadar çok organize bir durumda” açıklamasını yaptı.

Çağa adapte olmuş şirketiz

Generali Sigorta’nın dijital faaliyetlerini anlatan Demir, çağa adapte olmuş bir şirket olduklarına dikkat çekti. Demir, “Dijital tarafta çalışmalarımız yeni değil. Pazarlama ve satış tarafında organizasyonlarınızı çok iyi kurguladık. Koronavirüs süreci ile beraber bir takım hamlelerimiz oldu ama bunun çok daha öncesinde özellikle acente tarafında; dijitalizasyonun nasıl olması gerektiği ile ilgili bir çalışma başlatmıştık. 2019 yılının başında acentelerimizle internet üzerinden görüşmeler yaptık ve onların dijital çağa ayak uydurması için seminerler düzenledik. Bu seminerlere uzman isimleri davet ettik. Yine acentelerimizin sosyal medya hesaplarından faydalanabilmesi için birtakım görseller hazırladık” dedi.

Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Seydi Demir’in açıklaması için tıklayın

Demir, “Generali Hesabım bizim için çok önemli bir uygulama. Acentelerimizin ve tüketicilerimizin hem sigortacılık ve hem sosyal hayatla ilgili öneriler alabileceği bir takım geliştirmeler yaptık. Yine portal uygulamamız önem verdiğimiz bir proje. Hazırlıklarımızı son derece iyi yaptığımız bir organizasyon oldu. Ayrıca uzaktan çalışma sistemine de çok uyumlu bir şirketiz. Evden çalışmaya 16 Mart itibariyle başladık ve sıkıntı yaşamadan devam ediyoruz. Bu da dijital altyapımızı çok iyi kurmanızdan kaynaklanıyor” diye konuştu.

Acentelere destek paketi

Acentelere sağladıkları destek konusunda da açıklama yapan Demir şunları söyledi:  Acentelerimize destek olmamız lazım. Zor dönemlerden geçiyoruz. Yeni iş sayısı azaldı, yenilemeler şu an nokta haline geldi. Dolayısıyla acentelerimizin maddi kayba uğramaması gerekiyor. Onun için açıkladığımız paketlerin yanı sıra, 1-23 Mart arasında oluşan komisyonların tamamına ödedik. Bunu devam ettiriyoruz. İsteyen acentelerimiz komisyonlarına haftalık alabiliyor. İndirim uygulamalarına başladık. Her acentemiz, Destek Paketi ile beraber kendi ekranlarından indirim uygulamaya başladı. Acentelerimizin kendi sosyal medya hesaplarından yayınlanmak üzere görseller hazırladık ve bu görselleri yayınlamaya başladık.”

DASK için yeni iyileştirme

Acentelere yönelik 16 Mart-16 Nisan sürecinde çok ciddi iyileştirmeler yaptıklarını söyleyen Demir, “ Hatta DASK ile ilgili yine bir iyileştirme planlıyoruz. Acentelerimizden gelen birçok öneriyi hayata geçirdik. Destek kampanyamızın sonuçlarından çok memnunuz. Bu konuda acentelerimize teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

Dijital mecralarda görünür olmanın önemine vurgu yapan Demir, “Biz acentelerimizi dijital olarak eğitirken onların web sayfalarını da düzenliyoruz. Google hesaplarını organize edip onlara özel postlarda hazırlıyoruz. Önemli olan dijital medya üzerinden çok daha fazla kişiye ulaşmak ve müşteri bulmak. Her gün acentelerimiz ile görüntülü sohbet yapıyoruz . Tüm yönetim kadrosunun katıldığı daha geniş katılımlı aylık bir toplantı organize ettik” dedi.

Hayatın gerçeklerini unutmayalım

Salgın sürecinde sigortanın ötelenmemesi gerektiğini belirten Demir, “Acentelerimiz ile konuştuğumuzda, 40-50 çalışana sahip işyerlerinin sigorta konusunda ‘Şimdi dursun, önümüze bakalım’ dediklerini söylüyorlar. İşte bu durum çok tehlikeli. Şirketlerin kapalı olması halinde bile riskler devam ediyor. Ülkemiz, deprem ülkesi ve bunu deprem kendisini sık sık hatırlatıyor. Biz bu gerçekten kaçınamayız. Virüs, hayatın gerçeklerinden uzaklaşmamıza engel olmamalı. Mesela DASK sigortasının yapılmaması gibi bir durum olmaması gerekiyor. İşyerlerinin yangın ve sorumluluk poliçelerini iptal etmesi; o riski kendi üzerinde tutması demek. Hayat normale döndüğünde o işletmelere ihtiyaç var. Herhangi bir hasar ile karşı karşıya kalmamaları gerekiyor” diye konuştu.

“Toplum olarak risk gerçekleştiğinde aklımıza sigorta geliyor“ diyen Demir, tüketicilere şu öneride bulundu:  “Oysa hayatın gerçekleri var. İnsanların sigorta yaptırmaktan kaşınmaması lazım. Çünkü işlerimiz devam ediyor. Mesela şuan konutlardaki risk artmış durumda. Çünkü insan sayısı fazlalaştı. Hatta sigorta şirketlerinin art arda indirim açıkladığı şu dönem sigorta yaptırmak için en uygun dönem.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz