3 Temmuz 2022, Pazar
spot_img

Sigorta sektörü oto sigortalarında iş modelini yeniden tanımlıyor

05062014cTürkiye Sigorta Birliği tarafından hazırlanan, sektör genelinde uygulanacak ve sonbaharda tamamlanması hedeflenen yeni iş modeli, 4 önemli değişimi de beraberinde getirecek.

Oto Sigortaları Projesi’yle ‘sadece sertifikalı eşdeğer parça’ kullanılacak, ‘Suiistimal Bürosu’ kurulacak, trafik kazası mağdurlarını zarara uğratan ‘hasar aracısı suiistimali engellenecek’, son olarak ‘trafik sigortasında zarar kusurlu tarafın sigorta şirketinden değil, kendi şirketinden karşılanacak.

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) yeni yönetimi Birlik Başkanı Ramazan Ülger’in liderliğinde 5 Haziran 2014 tarihinde Feriye Lokantası’nda düzenlenen toplantıda basınla bir araya geldi. Sigorta sektörünün 2013 yılsonu ve 2014 yılı ilk çeyrek gerçekleşmelerinin aktarıldığı toplantıda çalışmaları sürmekte olan 2 önemli proje hakkında da bilgi verildi. Özellikle ‘Oto Sigortaları Projesi’ ile ilgili branşta tüm sektör tarafından uygulanacak yeni iş modeli çalışması anlatıldı.

Toplantıya TSB Başkanı Ülger’in yanı sıra Başkan Yardımcıları Ragıp Yergin ve Mete Uğurlu ile Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Gülen ve TSB Genel Sekreter V. Mehmet Kalkavan katıldı. TSB Hayat Dışı ile Hayat ve Emeklilik Yönetim Komitesi üyelerinin de katılım sağladığı toplantının açılışında konuşan TSB Başkanı Ramazan Ülger, Nisan ayındaki seçimler sonrasında göreve başlayan yeni Yönetim Kurulu’nu tanıttı. Konuşmasında, yeni yönetim olarak hedeflerini aktaran Ülger, özellikle sektörün geleceğini etkileyecek Oto Sigortaları Projesi’nin önemine değindi.

05062014a

Daha sonra söz alan TSB Genel Sekreter V. Mehmet Kalkavan, Aralık 2013 tarihi itibariyle trafikteki araçların % 79,4’ünün trafik sigortasına sahip olduğunu belirterek, bu oranın 14.234.963 adet araca tekabül ettiğini sözlerine ekledi. Araçların sadece % 26,3’ünün ise kaskolu olduğunu belirten Kalkavan; önümüzdeki sonbaharda tamamlanması hedeflenen Oto Sigortaları Projesi hakkında detaylı bilgi verdi. Proje kapsamında sektör genelinde uygulanacak iş modelleri tasarımlarının yapılmasının hedeflendiğini vurgulayan Kalkavan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu proje sektörümüz uygulamalarında 4 önemli değişim yaratacak. Doğrudan Tanzim Sistemi’yle trafik sigortası sahipleri hasar sonucu zararlarını karşı tarafın sigortacısından değil, kendi sigortacısından karşılayacak. Yedek Parça ve Özel Servis Sertifikasyonu ile eşdeğer parçalar ve özel servislerin sertifikalandırma ilkeleri tanımlanacak. Sigorta suiistimali ile mücadelede uluslararası örneklerle uyumlu suiistimal yönetim modeli tanımlanarak, Suiistimal Bürosu kurulacak. Destekten Yoksun Kalma Tazminatı Hesaplamasının Standartlaşmasıyla da trafik kazası mağdurlarını zarara uğratan hasar aracısı suiistimali engellenecek.”

05062014bSigortacılıkta Dönüşüm Projesi’ne de değinen Kalkavan, Türk sigorta sektörü ve bireysel emeklilik sisteminin 2023 yılında ulaşması hedeflenen konumu, ekonomimiz içerisindeki payı, tasarrufa katkısı, hedef ve beklentileri konusunda sektör genelinde uygulanacak iş modelleri tasarımlarının yapıldığı proje hakkında bilgi verdi. Proje kapsamında belirlenen aksiyonların hayata geçirilebilmesi için Bireysel Emeklilik Sistemi ve Hayat Sigortacılığı, Tamamlayıcı Sağlık Sigortaları, Zorunlu Sigortalar, Kanal Eğitimi, Farkındalık ve Güvenilirlik ile Verimlilik ve Standardizasyon olmak üzere 6 çalışma grubu oluşturulduğu ve ilgili kamu kurumlarıyla birlikte çalışmaların devam ettiği ifade edildi.

Sektör 2013’te % 22 büyüdü

Toplantıda sigorta sektörünün 2012 yılına oranla yine gelişme göstererek büyümeye devam ettiğinin de altı çizildi. 2013 yılında prim üretiminde hayat dışı ve toplamda % 22, hayat branşında ise % 25 artış sağlandı. 2014’ün ilk 3 ayında ise toplam prim artışı % 6 oldu. Bireysel Emeklilik Sistemi’nin de (BES) özellikle Devlet Katkısı uygulamasının etkisiyle hızlı bir şekilde gelişim gösterdiğinin altı çizildi. 30 Nisan 2014 itibariyle sistemdeki katılımcı sayısı 4.504.885’e ulaştı, sistemdeki fon tutarı 28 milyar TL’ye yaklaştı. Geçen sene ile karşılaştırıldığında ise katılımcı sayısında % 33 ve katkı payı tutarında ise % 52’lik artış yaşandı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER