“Sigorta şirketleri Google gibi olmalı”

0
119

“Teknolojideki hızlı değişim, finans sektörünü kökten etkiliyor. Daha çok da sigortacılığı etkiliyor” diyen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı; “Sigorta şirketleri değişime ayak uydurmak zorunda. Artık teknolojiyi iyi kullanan bir sigorta şirketi olmak yeterli gelmeyecek. Teknoloji şirketine dönüşmemiz gerekiyor. Google gibi olmamız lazım” şeklinde konuşuyor.

SİGORTAMEDYA

Dünyada teknolojik bir devrim yaşanıyor. Verilerin asrın petrolü olarak görüldüğü, yapay zekâların  her alanda kendini gösterdiği; dijitalleşmenin A’dan Z’ye her ortamda yerini aldığı günler yaşıyoruz. Pandemi ile hızlanan bu trend, gelecekte daha da güçlü bir rüzgâra dönüşecek.

Teknolojideki hızlı değişim tüm sektörlerde büyük bir dönüşümün fitilini ateşledi. “Teknolojideki hızlı değişim, finans sektörünü kökten etkiliyor. Daha çok da sigortacılığı etkiliyor” diyen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı; bunun nedenini de sigorta sektörünün çok geniş bir yelpazede çalışıyor olmasına bağlıyor. Yapay zekanın artık günlük hayatın önemli bir parçası haline geldiğini söyleyen Abacı; “Sigorta şirketleri değişime ayak uydurmak zorunda. Artık teknolojiyi iyi kullanan bir sigorta şirketi olmak yeterli gelmeyecek. Teknoloji şirketine dönüşmemiz gerekiyor. Google gibi olmamız lazım” diyor.

Anadolu Sigorta olarak salgından çok önce teknoloji yatırımlarına başladıklarını belirten Abacı, “Salgın başladığında uzun süre yapmış olduğumuz dijital yatırımlarımızı da test etmiş olduk. Salgına antrenmanlı girdik ve başarılı çıktık” açıklamasını yapıyor.

Salgına antrenmanlı girdik ve başarılı olduk

Sigorta Ekranı’na konuk olan Mehmet Abacı; sigorta sektörünün Covid-19’a hızlı bir tepki vererek uzaktan çalışma metoduna geçtiğini ve hiçbir işi aksatmadan çalışmaya devam ettiğini açıklıyor. Abacı, “Bu yıkıcı bir değişimdi ve ekosistem olarak bu değişime ayak uydurabildik. Anadolu Sigorta olarak bu Covid-19 salgınının geleceğini önceden bilmesek de hiç zorlanmadık. Teletıp olarak adlandırdığımız uzaktan sağlık hizmetini zaten müşterilerimize yıllardır sunuyorduk. Aynı zamanda hem oto, hem oto dışı görüntülü ekspertiz sistemini tüm eksperlerimize vermiştik. Salgın başladığında uzun süre yapmış olduğumuz dijital yatırımlarımızı da test etmiş olduk. Salgına antrenmanlı girdik ve başarılı çıktık” diyor.

Yapay zekâ günlük hayatın bir parçası oldu

“Teknolojideki hızlı değişim, finans sektörünü kökten etkiliyor. Daha çok da sigortacılığı etkiliyor” diyen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı; bunun nedenini de sigorta sektörünün çok geniş bir yelpazede çalışıyor olmasına bağlıyor. Nesnelerin internetini her alanda kullanmaya başladıklarını dile getiren Abacı; yapay zekanın artık günlük hayatın önemli bir parçası haline geldiğini söylüyor.

Otonom araç ve yapay zekâ konusunda teknoloji devlerinin her yıl milyarlarca dolar yatırım yaptığını belirten Abacı; “Aslında sigortacılık da yapmak istiyorlar. Google ve Amazon’un giyilebilir cihaz ve sigorta insurtech’lerine eğilimleri var. Bugün Tesla ürettiği arabaları satarken kendi sigorta paketleri ile birlikte satıyor. Türkiye’nin elementer sigorta pazarının yüzde 60’ı kasko ve trafikten oluşuyor. 2030 yılına kadar burada yıkıcı bir gelişim yaşanacak. Sigorta şirketleri de bu değişime ayak uydurmak zorunda. Artık teknolojiyi iyi kullanan bir sigorta şirketi olmak yeterli gelmeyecek. Teknolojiyi ne kadar iyi kullanırsak kullanalım, teknoloji şirketine dönüşmemiz gerekiyor. Google gibi olmamız lazım. Süreçlerimizi buna göre iyileştirmemiz gerekiyor” açıklamasını yapıyor.

Asrın petrolü olan veriyi en iyi şekilde kullanıyoruz

Gelinen noktada verilerin büyük bir önem kazandığını ve veri için asrın petrolü denildiğini dile getiren Abacı, “Veri, veri olarak durduğu sürece hiçbir değeri yok. Veri bilgiye dönüştüğünde değerli oluyor. Biz son dönemde veri ambarımızı yeniledik ve kendi veri modelimizi kurarak, şirket içerisinde bu veriye ulaşmayı kolaylaştırma adına bir proje geliştirdik. Artık çalışanlarımız bu veriye daha hızlı erişebiliyor. Yapay zekâyı da bu alanda etkin olarak kullanıyoruz. Klasik raporlama yöntemleri ile bulamayacağımız bozuklukları yapay zekâ bulup çıkarabiliyor. Veriyi yapay zekâ teknolojilerini kullanarak bilgiye çeviriyoruz. Sigorta şirketleri kasko ve trafikteki, tarife yönetiminde bu veri modellerini kullanıyor. Anadolu Sigorta olarak biz bunun üzerine bir de dinamik fiyatlandırma yapıyoruz. Bu sayede 2020 yılını trafik ve kaskoda sektör lideri olarak tamamlamayı başardık” diyor.

Start-uplar sayesinde değişim hızlandı

Abacı, “Küçük girişimler, start-up’lar, insurtech’ler teknolojiyi çok hızlı bir şekilde iş modellerine çevirebiliyor. Tarihte görülmemiş bir değişme tabii oluyor. Ülkemizdeki start-up’ların çok kısa sürede milyar dolarlık bütçelere ulaştığını gördük. Bunların kattığı ivme ile sigorta sektöründe hızlı değişimler yaşandığını görüyoruz” açıklamasını yapıyor. Abacı, şöyle devam ediyor: “Insurtech’leri desteklemek için İş Bankası’nın İnsurtech Destekleme Programı’nın içerisinde yer alıyoruz. Biz bu sayede çok sayıda girişimci ile biraraya geldik. Bazıları ile iş birliği yaptık. İTÜ Çekirdek’e sponsor olduk ve insurtech’leri destekleyecek aktivitelerde bulunduk. Sigorta okuryazarlığı arttıkça, insurtech’lerin, girişimcilerin sayısının da artacağına inanıyorum.”

AS’lıya yaptığımız yatırımların meyvesini alıyoruz

Anadolu Sigorta’nın yapay zekâsı diğer bir adıyla ilk metal yakalı çalışanı AS’lı ile önemli bir yol katettiklerini ve başarılı işlere imza attıklarını dile getiren Mehmet Abacı, “AS’lı bizim 2017’den itibaren ilk metal yakalı çalışanımız. AS’lı ile ciddi başarılar elde ettik” açıklamasını yapıyor. AS’lının her geçen gün yeteneklerinin arttığını kaydeden Abacı, şöyle devam ediyor: “AS’lı telefonda konuşmanızı anlıyor ve size cevap veriyor. Daha sonra AS’lı’yı WhatsApp üzerinden ve kurumsal web sayfamızdan tüm kullanıcılarımıza açtık. AS’lı artık fotoğraftan hasar tespit etme imkânlarına da sahip. Yani AS’lı hasar dosyalarını inceliyor, arabanın etrafındaki parçaları tanıyor ve tahmini hasar tutarının da söylüyor. Pert olmuş araçları da tespit edilebiliyor. Ve tüm bunları 35-40 saniye içerisinde yapabiliyor. Haftalarca süren hasar analiz sürecini AS’lı ile 40 saniyelere kadar indirmiş durumdayız.
Bu nedenle hasar ödemelerini de hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyoruz. Bu da AS’lı’ya 3-4 yıldır yaptığımız yatırımların sonucunda gerçekleşti. Artık biz AS’lı’ya ilkokuldan mezun oldu gözüyle bakıyoruz. Daha yolun başındayız ama AS’lı, yatırımlarımızın meyvelerini almaya başladı.”

Asli.ai web sayfasından herkes hasar tutarı öğrenebilir

Abacı, AS’lının Anadolu Sigortalı olsun ya da olmasın herkese hizmet verdiğini belirtiyor. Bunu da şöyle açıklıyor: “Mesela kaza yaptınız, arabanızda ufak bir hasar var. Bunun kaç lira olduğunu merak ediyorsunuz. Hasarlı parçaların fotoğrafını çekip, asli.ai Web sayfasına yükleyerek bu sayfadan hasarın tahmini tutarını öğrenebiliyorsunuz. Böylece AS’lı’ya yaptığımız yatırımların sonucunu da herkesle paylaşmış olduk. Bu sayfa herkese açık. Anadolu Sigortalı olun veya olmasın asli.ai sayfasına giderek aracınızdaki hasarın tutarını öğrenebilirsiniz.”

AS’lı acenteler adına kasko teklifi verebiliyor


AS’lı’nın, kasko ve trafik gibi poliçelerde acentelere büyük kolaylık sağladığını da sözlerine ekleyen Abacı, “AS’lı yenileme zamanı gelmiş poliçelere bakıyor ve onlar için otomatik teklif oluşturuyor. Önceleri bu işlem acente çalışanları tarafından yapılırken AS’lı artık acenteler adına otomatik teklifler hazırlıyor. Böylece acentelerimiz üzerinden önemli bir iş yükü alınmış oluyor. Biz dijitalleşmede acentelerimizle büyümek için pek çok yatırım yapıyoruz” açıklamasını yapıyor.

Ufak hasar tutarlarını birkaç saniyede tespit edip ödeyeceğiz

Anadolu Sigorta olarak daha iyi hizmet verebilmek için çalışmalara devam ettiklerini belirten Mehmet Abacı, “Bize iletilen hasarların yüzde 60’ı ufak hasarlar. Bu hasarların tutarını birkaç saniyede tespit edip, müşterilerimizin hesabına ödemeyi yapacağız. Bu uygulamayı yakında hizmete sunacağız. Bu yönde çalışmalarımız devam ediyor” diyor.

Açık sigortacılık platformu büyük kolaylık sağlıyor

Açık sigortacılık konusunda da önemli açıklamalarda bulunan Mehmet Abacı, “Açık sigortacılık bir iş yapış şekli. Hizmetin daha iyi bir müşteri deneyimi ile sunulması için uygulamalarımızı entegre etmeye çalışıyoruz. Bu nedenle 260’dan fazla uygulamamızın arayüzünü içeren bir katman oluşturduk. Bu da yaklaşık 160 tane yazılım şirketi iş ortaklarımız tarafından kullanılıyor. Açık sigortacılığa şöyle bir örnek verebiliriz. Bizim sağlık sigortası sahibi bir müşterimiz büyük bir hastaneye gidip bankodaki görevliye adını ve Anadolu Sigorta müşterisi olduğunu söylediğinde; bankodaki görevli başka hiçbir uygulamayı açmadan sizin randevunuzu görüp doktorla sizi görüştürüyor. Hastane ile bizim programımız konuşuyor ve sizin sağlık sigortası limitlerinize bakıp onay veriyor. Müşterimiz muayene olduktan sonra da biz ödemeyi hastaneye gerçekleştiriyoruz. İşte bunların hepsi açık sigortacılık platformu ile oluyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz